Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    To be fair kan bijna niemand dat. Zelfs niet op de PC. Tenzij je een beest van een streaming pc hebt.

2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    X1.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    waarom niet? ik zeg niet dat de bitrate 10MB/s moet zijn :+ maar de resolutie op 1080p houden kan prima

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar dan ziet het er nog steeds niet zo uit als op je PC. En 1080p streamen is niet aan te raden tenzij de viewers een optie hebben om de resolutie te veranderen. Wat alleen partner streamers hebben. Omdat 1080p voor veel mensen teveel is voor hun internet om te kijken. Daarom streamed bijna iedereen in 720p. Want geen lag voor je viewers is 10x belangrijker dan een iets scherpere stream wat je nauwelijks ziet.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    het word tijd dat de rest van de wereld ook fatsoenlijk internet krijgt blijkt maar weer :+

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    PS4 heeft aparte streaming chip.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    lol.
    Daarom heeft Sony ook hun "eigen" Twitch gemaakt. Omdat ingebouwd moest worden in de hardware en het niet een app is zoals de Xbox versie.

8. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Hm, dacht dat ik ooit ergens had gelezen X1 ook? Kan het mis hebben.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  10. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik vind die lag bij het streamen op de ps4 zo irritant. Ik ging met een maat een spel streamen en we zaten beide in een chatroom. Nou hij zag dus alles met een halve minuut vertraging. Dat haalt heel de fun er natuurlijk uit. Is dit iets wat gewoon niet te overkomen is of gewoon slechte streaming service van de ps4?

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zit standaard in Twitch. Die 30 seconden vertraging. Doen ze expres. Vooral bij shooters heb je dan dat mensen jou stream kijken en ook in je game zitten en weten dat precies waar jij bent steeds en staan ze je bijna op te wachten. :)

12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Gaan mensen echt zo ver, zucht :lol:

13. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Nou ja, vooral bij toernooien bijvoorbeeld.

Wanneer ik meedeed aan CS1.6 compo op lanparty's, zag het publiek ook altijd een 15 - 30 seconden vertraging. Anders is het vrij gemakkelijk om een vriend mee te laten kijken die via zijn laptop in je ventrillo/teamspeak server zit.

14. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dan zou er toch een optie moeten zijn om dat intestellen?
    Die latency.
    Als een maat naar je live stream kijkt kan ik me best voorstellen dat het irritant kan zijn die latency.

15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Tsja, het moet eigenlijk wel, zeker als je naar mobas kijkt.

16. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    geen idee of dit klopt, maar kwam dit plaatje tegen op het internet. Heb zelf minimale ervaring met playstation. Klopt dit? Lijkt me niet toch?

17. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    So?:confused:
    PS3 was altijd al simpel en (belangrijk) zonder reclame...XMB zat wat dat betreft best goed in elkaar. Saai misschien, maar wel makkelijk en duidelijk.
    En daar draait het om, toch?

360 dash veranderde nogal eens, en niet altijd ten goede....hoewel het natuurlijk wel altijd 'spannend' was wat je kreeg bij een update.:9

18. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    zeker. begrijp me niet verkeerd hoor. Maar tegenwoordig wordt er zoveel software geupdate om het er 'moderner' uit te laten zien. Het viel me gewoon op dat Sony ruim 7 jaar lang dezelfde interface heeft. Dat zie je toch niet vaak tegenwoordig. Moet je kijken bij elk elektronisch apparaat hoe interfaces veranderd zijn. Vandaar dat ik het erg opvallend vond

Als je telefoons, computers, tablets, mp3 spelers en zelfs wasmachines vergelijkt met 7 jaar geleden. Dan zijn daar heel veel aanpassingen aan gemaakt. Een ps3/psv/ps4 is toch een redelijk modern apparaat die redelijk voorloopt op het gebied van technologische vernieuwing (zo zie ik het althans). Dat juist deze apparaten geen vernieuwde interface hebben gekregen vond ik daarom opvallend

Laatst bewerkt: 5 mrt 2014
  19. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Oh true, maar if it ain't broke, don't fix it.:b:

Ik baal vooral van de laatste 2 360 updates, omdat het je backgrounds zo goed als nutteloos maakte...:+
    Ik heb er nooit gekocht, maar wel wat free gekregen of unlocked, en er zaten toch een paar mooie tussen.
    Grootste voordeel van de PS3 was dan weer dat je zelf als achtergrond kon instellen wat je wilde!

Persoonlijk vond ik de 360 dash voor de laatste 2 het fijnst...dacht ik, is alweer zo lang geleden.:9

20. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dynamische themas bij ps3 zijn wel echt nice. Xbox One/360 dash zitten ook veels te vol. Ps4/Ps3 lekker overzichtelijk. Maroon5, Hunger Games. Espn. Youtube. Ik hoef al die shit niet op mn dashboard hoor

Wel heel jammer dat je die achtergronden bij ps4 (nog) niet kan veranderen

Laatst bewerkt: 5 mrt 2014

Deel Deze Pagina