300: Rise of an Empire (2014) Brute shit zeg . Het verhaal stelt niet heul veul voor, maar de references naar de eerste 300 zijn best vet. Maar het is natuurlijk vooral het visuele stuk wat de kracht van 300 is IMO. En die stijl leent zich echt heel goed voor 3D. Ik ben zelf ook een 3D hater, maar dit was zeker functioneel. Helemaal als Eva Green d'r tieten showt. 7.5/10
Misery gekeken. Het blijft een beklemmende film. Niet zozeer eng, maar wel de plotselinge stemmingswisselingen van Kathy Bates, die James Caan heeft 'ontvoerd'.
Ik vond '12 years a slave' niet zo goed als ik verwacht had. Emotioneel veel minder pakkend dan bijvoorbeeld een Schlindlers List. Er zaten nog wel een paar goeie scenes tussen die de gruwelijke aard van de mens laten zien, maar op die paar brute scenes na, was het minder dan ik verwacht had. Jammer. En die soundtrack was indentiek aan die van Inception. Had Hans geen zin om iets nieuws te schrijven?
Hij blijft gewoon epic imo, maakt me niet uit hoe die het doet. Zijn beste OST is imo die van King Arthur. En bij een volgende 12 years achtige film mogen ze van mij altijd Two Steps from Hell of Immediate Music inhuren. Of Globus, maar dat is bijna hetzelfde als Immediate.
Klopt, maar die hele film was dan ook epic. Hun nieuwe samenwerking in een film met een veel serieuzere toon kan ook minder uitpakken natuurlijk. Maar voor meer Jonah kan je Moneyball checken, ook echt een vette film.
21 Jump Street! En die andere twee van Superbad zijn niet echt anders geworden. Michael Cera gaat nooit veranderen, altijd dat kleine mannetje en die McLovin blijft ook maar raar.
12 Years A Slave (201 Mwah beetje emotioneel tranentrekkertje die buiten het verhaal om niet heel veel te bieden heeft mijn inziens. Vooral de sfeer vind ik niet goed naar voren komen. Acteerwerk is prima, alhoewel ik Pitt en Giamatti vind ik zelfs miscasts, maar hun rollen zijn vrij miniem. Fassbender vond ik dan het beste uit de film. Maar zoals gezegd, muzikaal niet bijzonder en ondanks het thema weet de film mij niet echt te pakken zonder los te laten. 7.2