1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Geen v9 kunnen bemachtigen?

    Kutzooi... Het is maar hit and miss bij kpn zeg.

    Heb hier de v9 draaien naar volle tevredenheid en nog de v8 als backup.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een vriend van mij is overgestapt naar KPN maar kreeg vorige week gewoon een oude v8 in huis.
    Na het installeren van de v8 en installatie van de nieuwe firmware werkt natuurlijk zowel XBL als PSN nog steeds niet goed.
    Het ene moment werkt alles en dan zitten de poorten weer potdicht.

    Meerdere keren gebeld met KPN.
    1. Geen v9 omdat eerst de voorraad v8 weg moet.
    2. Microsoft en Sony veroorzaken de problemen en niet KPN want internet/email werken wel.
    3. KPN ondersteund geen consoles :F:
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dan heb je gewoon geen goede behulpzame medewerker gehad.

    Bij mij werd alles keurig bevestigd en gaf mij zelfs gelijk dat de upnp van de v8 niet te fixen valt met een Firmware update.

    Vandaar de hit and miss ;-) ik heb geluk gehad dus.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er is gesproken met verschillende personen.
    De laatste vertelde dat KPN geen consoles ondersteund en daarmee was het gesprek ook meteen beëindigd.
    Hij kan alleen in de avond bellen en dan werken natuurlijk de grootste randdebielen bij de helldesk.

    Vriend geeft KPN tot dinsdag de tijd op met een oplossing te komen want anders laat hij het contract ontbinden (2 weken bedenktijd).
    Heb hem meteen gezegd dat hij Ziggo moest nemen en niet internet en interactieve tv van KPN.
     
  5. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Haha. Ik had nog even hoop op de nieuwe firmware, maar als ik de berichten hier boven lees maakt dat dus geen verschil?

    V9 willen ze inderdaad niet leveren. Ik heb de hoop opgegeven dat ik die ooit zal krijgen.
     
  6. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Dit hebben ze mij ook 10 keer verteld, de elfde keer werd ik eindelijk geholpen door geen debiel. Erg behulpzaam en kreeg zonder problemen een V9, dus zeg hem maar dat ie het nog een paar keer moet proberen ;)
     
  7. Mavel

    Mavel Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje he, hoe krijg ik nu een V9? Ben die shit zooi van de V8 echt helemaal zat! Heb dit ook bij KPN aangegeven. De medewerker gaf aan dat de helpdesk de V9 niet kan aanbieden. Kan iemand mij een PM sturen hoe ik deze wel krijg! :)
     
  8. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Gewoon nog 20x proberen de ene medewerker wil het wel doen, de ander niet. Wel duidelijk zeggen dat je alles al hebt geprobeerd en dat je dezelfde problemen hebt als andere die met een v9 verhpolen waren
     
  9. Mavel

    Mavel Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Thks, ik ga het dus nog een keer proberen!
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De UPnP zou geen problemen mogen zijn want mijn beide Apple AirPort routers ondersteunen ook geen UPnP en zowel XBL als PSN werken perfect.

    Vriend heeft vanmorgen met de 2x helpdesk gebeld en een v9 geëist want anders zou hij het abonnement opzeggen.
    De ene keer kreeg hij een arrogante zak aan te lijn en de 2e was zeer behulpzaam.
    Afgesproken en dit meteen ook zwart op wit laten zetten , als hij uiterlijk vrijdag niet de v9 in huis heeft dan mag het abonnement alsnog beëindigd worden.

    Voor het geval dat er niets gebeurd en KPN de afspraak zal ontkennen is het abonnement vanmiddag alsnog alvast opgezegd.

    --
    Vriend belde net op want hij een bevestiging gekregen voor de levering v9.
    Als ik de email goed lees dan is er een andere v8 opgestuurd om de oude v8 te vervangen :lol:
    In de mail staat namelijk dat hij de oude netadapter moet hergebruiken en alleen de oude modem moet terug sturen.
    Als KPN de nieuwe v9 zou opsturen dan sturen ze het complete pakket op ?

    De netadapter van de Experia van mijn ouders ging een tijdje geleden kapot en zijn kregen een complete doos met netadapter en nieuwe modem.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2014
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kleine update.

    Een vriend van mij heeft vanmorgen geen v9 gekregen zoals beloofd maar een v8.
    Ze hadden de v8 in de doos gestopt zonder opvul-matriaal en rammelde alle kanten op.

    De postbode vertrouwde het niet en adviseerde om de doos te weigeren :lol:

    KPN is nu definitief opgezegd en er is met spoed een abonnement afgesloten bij Ziggo.
    Ziggo verwacht dat donderdag het installatiepakket bij hem wordt thuis bezorgd.
     
  12. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Sowieso is het onderhand 'stone-age' KPN met zn Experia boxen.
    Het gekke is als je switched naar Telfort, wat dus gewoon KPN is eigenlijk, krijg je een goedkoper abbo en nog een aardige Zyxel modem/router.

    Ziggo betaal je ook de hoofdprijs en die Ubee modem/routers is het WiFi gedeelte ruk.
    Gelijk laten bridgen en eigen router achter hangen. Oh ja, gamen na 00:00 zal regelmatig niet gaan omdat ze onderhoud plegen :emo:
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een Cisco Wifi-modem maar deze werkt perfect samen met mijn Apple Airport router.
    De simpele apparaten in huis maken draadloos een verbinding met de Cisco en mijn OSX en iOS apparaten gaan via de Airport.
    Heb overal in huis toegang tot mijn NAS , ongedacht met welke apparaat of verbinding (utp of Wifi) ik gebruik.

    Ik krijg ruim op tijd een emailtje van Ziggo als ze hier in de wijk bezig gaan.
    Naar de hoofdschakelkast in de wijk ligt al jaren een glasvezelkabel met als resultaat 24/7 een stabiele 150/15 verbinding.
     
  14. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Nieuwe abbo's krijgen dus die Ubee bakken, naast een zeer kort WiFi bereik, wordt dat ding ook nog eens heet, en dan bedoel ik niet warm maar echt heet dat je schrikt als je je hand erop legt.

    Die e-mails ben ik ook achter gekomen, kan er zo 50 doorsturen over een half jaar.
    De snelheden zijn kloppen verder als een bus, op dat vlak ook geen klachten.
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Shiiiiiiit, hahahaha. Wat een k#tzooi!

    Dat is echt compleet de andere kant qua service itt tot bij mij.

    Mij werd keurig een compleet nieuwe v9 opgestuurd met kabels, utp, adapter, werkelijk alles.

    Zelfs een doos erbij om "zodra-ik-er-zin-in-heb" en vertrouwen heb in de v9, ik de v8 kosteloos kan retourneren.

    Wtf? Denk dat het aan mijn communicatie skills zal liggen ;-)
     
  16. realwws

    realwws New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    problemen met v9 experiabox

    een aantal dagen geleden ging mijn experia v8 kapot,na een telefoontje de volgende dag een nieuwe modem gekregen bleek de v9 te zijn.
    ik dacht mooi want ik had veel ellende met de v8.
    helaas zijn de problemen nu zo groot geworden dat online gamen helaas ook niet meer mogelijk is.

    ik heb het zelfde probleem als veel van jullie met de v8.
    ik heb alle voorgaande tips en tutorials ook geprobeert maar het blijft het zelfde.
    enig verschil is dat matchmaking nu op goed staat in de xbox maar krijg wel de zelfde foutmelding tijdens het downloaden van de benodigde spel update.
    de code is 40A3-0000-D080-0200-8007-2F76 of 4030-0000-D080-0200-8007-274c (wisselt weleens)
    bij de status van de verbinding staan nu ook mider meldingen dan in het begin maar krijg het niet voor elkaar.

    het enige wat kpn kon doen is mij doorverwijzen naar het expert team waar ik noet betalen voor het oplossen,maar ze bieden geen garantie dat het werkt.
    ik zou het niet erg vinden om te moeten betalen voor de oplossing maar dan wil ik wel zekerheid dat het werkt en dat kunnen ze niet bieden.
    dus dat is ook geen oplossing.

    ik kan niet begrijpen dat leveranciers/fabrikanten van modems niet vooraf goed controleren/testen als rand apparatuur (wat eigenlijk de belangrijkste reden is om een internetverbinding voor te hebben) wel goed werkt.
    ik neem aan dat providers prima kunnen zien welke (standaard) randapparatuur er aangesloten is op de modem.
    spelconsoles zijn 1 van de hoofdredenen om een bepaalde internet verbinding af te nemen.
    dat is zelfs de reden voor mij en ik denk voor velen om een duurdere verbinding af te sluiten.
    het is ook niet zo dat er zo ontzettend veel verschillende partijen rand apparatuur aanbieden die direct op internet zijn aangesloten.

    het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit aan welke partij de problemen ligt maar dat het niet serieus genomen word.
    zowel kp als microsoft weten van deze problemen af maar geven elkaar de schuld.
    zze begrijpen niet dat als deze problemen niet worden opgelost dat ze beiden klanten zullen verliezen.
    dit is voor mij een reden over te stappen naar een andere provider en mocht dit probleem aanhouden en eventueel de playstation zou beter werken dan zou ik zeker over stappen!

    dit is voor mij eigenlijk het zelfde probleem als vroeger met de oude 56k modems.
    ik weet nog goed dat ik een modem aanschafte om op "het internet" te kunnen.
    alles geinstaleerd heb je een update nodig die er niet bijgeleverd zat.
    ik de helpdesk bellen.
    zeggen ze moet je even een update downloaden via internet!
    ik zeg hoe dan dat is toch de reden dat ik een modem koop...
    zegt die muts tja.. dan kunen we je niet helpen.
    in die tijd had bijna nog niemand internet.en ik kende ook niemand waar ik de update kon doen.

    brengt mij eigenlijk bij het volgende, is het niet mogelijk om firewall uit te zetten van de v9 bij mij kan dat niet , ik ben namelijk benieuwd als het dan wel werkt.

    is er verder al iemand die het wel voor mekaar heeft gekregen?(althans die het zelfde probleem heeft),alle topics op internet lopen dood doordat er niet meer gereageerd word.

    helaas moest ik mijn v8 teruggeven aan de koerier die de v9 bracht .
    ik heb kpn al gevraagd als ik weer een v8 kon krijgen dat moegen ze niet meer omdat er een storing in zit dus verder kunnen ze niets doen.
    ik heb al wel op marktplaats gekeken voor een v8 maar vraag me af als dat gewoon werkt kan me van de oude upc kabel modem herrinneren dat ik die niet zomaar kon vervangen doordat er codes geprogrameerd waren die niet zouden overeenkomen en dus niet zou werken, ik weet niet als dat hetzelfde is voor v8/v9 modems .
    weet iemand dit?

    ik hoop dat er ondertussen iemand is die dit probleem kan oplossen ik word hier een beetje moedeloos van.
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat klopt niet helemaal. Wij hebben onlangs Ziggo genomen en gewoon een Cisco gekregen. Wifi bereik van de Cisco is trouwens ook niet perfect hoor, ik heb in de tuin al bijna geen Wifi meer.

    Zelf een Netgear R7000 achter de Cisco aangesloten en dat werkt perfect. Continue 150/15 :)
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    KPN is verantwoordelijk voor de ellende en niet de fabrikant van de modems.

    Ik heb jaren geleden een keer contact gehad met de Thompson maar omdat KPN werkt met een eigen firmware voor de modem kunnen zij helemaal niets doen.
     
  19. realwws

    realwws New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een kleine oplossing gevonden maar is niet ideaal.

    Ik heb via een vriend de update laten plaatsen op een USB stick.
    Die heb ik verplaatst naar mijn hd schijf (werkt ook op USB stick)
    Daarna geen problemen meer met dat spel.
    Kan zelfs online en in partychat.
    Maar bij spellen waar ik een update van moet downloaden is het nog steeds ruk

    Probleem blijkt dus echt in de update in combinatie met experia box te zitten
     
  20. ToosBep

    ToosBep Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb inderdaad met support gebeld. Zij hebben samen met mij de hele xbox doorgespit. Alles gecheckt en niks gevonden. Op het eind kwam de provider ter sprake en toen werd daar een en ander duidelijk. De man van het support team gaf mij uiteindelijk het advies de xbox op te pakken en deze bij iemand anders aan te sluiten... en natuurlijk deed de download het daar wel!

    Ik terug naar de KPN en die kunnen het natuurlijk niet oplossen... Inmiddels staat er een afspraak met dat expert team (betaalde hulp). Ik baal er enorm van maar blijkbaar is het niet anders...

    Inmiddels lees ik wel een foutcode die ik hier op het forum al vaker voorbij heb zien komen. De foutcode die wij steeds krijgen is 40A3-0000-D080-0200-8007-274C. De foutcode wat ik vaker heb gezien is 8007274C.

    Is dit misschien een handvat en weet iemand hiermee (desnoods naar een ander topic) raad??
     

Deel Deze Pagina