Deze voor gewoon simpel vermaak. En Horrible Bosses! Oh en Pain and Gain! En anders gewoon Tropic Thunder. Even WiW gecheckt wat ik heb gecheckt een beetje. Seven Psychopaths = Wat meer donkere humor, director achter In Bruges This Means War = Niet direct een comedy, maar overall wel een leuke buddy film. Chemie tussen Chris Pine en Tom Hardy is ook tof. Don Jon = Moet je van houden, richting het einde raakt het een beetje de weg kwijt. The Way, Way Back = Meer coming of age dan comedy, maar valt genoeg te lachen. Sam Rockwell zet echt een geniale rol neer. The Kings of Summer = Ook meer een coming of age, maar buiten dat zeer vermakelijk om te kijken. Ik wil wel Ride Along zien, gewoon omdat het kan. En Ice Cube is een baas dus sowieso +1.
Deel 2 was onnodig, deel 1 was best wel tof voor een horrorfilm. De laatste tijd zijn er best wel veel goeie horrorfilms gemaakt: The Conjuring Sinister Evil Dead Cabin in the woods Al waren al die duivel horrorfilms een drama.
Metallica: Through the Never Verhaal is flinterdun, maar daar gaat het niet om. Biertje erbij, surround aan en genieten. 7.2/10
De documentaire The Crash Reel gezien. Mooie snowboard-beelden waarbij bovenal de pijnlijke waarheid achter al die dubbele salto's en 1080's duidelijk wordt. Al die gasten hebben minstens 20x in het ziekenhuis gelegen met gebroken botten en dat is als ze geluk hebben gehad. De hoofdpersoon Kevin Pearce heeft dat niet; hij belandt na een val op zijn hoofd in het ziekenhuis met hersentrauma. De documentaire focust zich met name op hem en zijn familie, in eerste instantie zijn rivaliteit met Shaun White en vervolgens zijn herstel en verder vervolg. Best een heftige, emotionele documentaire.
DVD/Blu-Ray bevatten alleen de theatrical cut. Extended cut komt er volgens mij voorlopig nog niet aan
The Grand Budapest Hotel gezien gisteren. Uiteraard in de stijl die we gewend zijn van Anderson. Hilarische stukken zitten er in en de personages zijn tot in de puntjes precies uitgewerkt. Erg knap. Cinematografie is erg indrukwekkend ook. De keuze voor 4:3 ratio stoorde niet en voegde juist toe aan de manier van filmen. Aanrader!
True Grit eindelijk gezien. Normaal ben ik geen fan van westerns, maar deze kon ik wel echt waarderen. De setting en sfeer zijn heel goed neergezet, waardoor de film je echt opslokt in dat Western wereldje. De personages zijn stuk voor stuk kleurrijk en tof, met name Rooster Cogburn (Jeff Bridges) natuurlijk. Verhaallijn was wel wat simpel en niet al te diepgaand, wat een echt hoge waardering in de weg staat.
Niet in heel veel bioscopen. Maar staat zeker op mijn must see, trailers waren echt machtig. Ik kon echt niet tegen Moonrise Kingdom helaas, maar dit interesseert me meteen.
Sunshine Wow, de soundtrack en beelden jongens, goddamn. Prachtig plaatje, fijne casting en spannend tot het einde. Twist zag ik niet aankomen en daardoor werd het wat voorspelbaar en af en toe wat minder. Desondanks had het ook wel weer wat tof. Maar vooral nog een keer: beelden en muziek. 8,5
Film verdiend dat cijfer zeker, misschien wel ietsjes lager door die twist, met dat Spoiler tweede zonneschip. Echt een WTF moment.
Frozen Disney op z'n best. Prachtige animaties, tof verhaal en heerlijke humor. En Kristen Bell kan aardig zingen, hé! 8,5/10
Eens! Echt weer een heerlijke Disney klassieker! Top film. Hoe bedoel je "ik kon niet tegen Moonrise Kingdom"? in wat voor opzicht? Edit... oh ow, mijn eerste dubbel post.... sorry