1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    [​IMG]
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Moeilijk om er gehyped voor te raken als het waarschijnlijk nog zo ver weg is, zonder gamebeelden (hoeveel grafische pracht wordt er ingeleverd), zonder prijs.

    Maar, het lijkt me met de juiste prijs wel geniaal. :D Morpheus voor mijn ogen, headset over mijn oren en goodbye world. :+
    [​IMG]
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ziet er slick uit. Is de PS4 snel genoeg om dit goed aan te kunnen? Neem aan van wel maar heb daar niet zo'n zicht op en het ding moet wel full games kunnen ondersteunen. Veredelde techdemo's (denk kinect/move) gaat het geen succes maken. Daarnaast valt of staat dit natuurlijk met third party support. Als er geen games voor worden gemaakt ben je snel klaar. Niettemin kan ik niet wachten op echt goed uitgewerkte VR :D
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Morpheus heeft 1 grote plus tov de OR: er komt een geintegreerde audioset in. Die headset is dus niet nodig.

    Ik sta echt te kijken van de specs. Gelukkig heb ik mijn move nog. Hmmm misschien toch maar geen game-pc :+
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Verrek, je hebt gelijk. 3D Audio. Gelukkig, anders werd het een beetje zwaar opmijn hoofd met al die apparatuur. :+

    Grootste nadeel van een game pc blijf ik dat gefrunnik met de juiste settings vinden. En met Oculus wordt dat alleen maar erger. Met Morpheus icm PS4 weet je gewoon dat het werkt. :+

    Comfort is nu nog moeilijk te zeggen, maar lelijk vind ik het zeker niet. Futuristisch apparaatje.

    Een paar (tech)demo's zou ik niet erg vinden. Maar dan aub niet zo een gezever als Playroom, of die gare Move games, maar échte games die alle potentie laten zien. SOTC in 3D. Gratis upgrade als je de PS3 versie had. :cool:
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Klopt, dit is een gesloten omgeving. Dat biedt qua instellingen prutsen voordelen. Aan de andere kant zullen we wellicht minder games gaan zien dan op de PC.

    Ik hoop ook echt dat ze deze bril veel breder gaan inzetten. Bijwonen van concerten, kijken van films en series etc.

    SotC moet echt te bizar voor woorden zijn als ze het voor elkaar krijgen om je echt zo klein te laten voelen.

    edit: ik lees net op Gaf dat er vandaag demo's te spelen zijn op/met (welk voorzetsel moet je hebben?) de Morpheus.

    edit2:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    SOTC kon in regulier 3D al indrukwekkend zijn. Met VR... :eek:
    Of een Jurassic Park game (daar wacht ik al zo lang op :mad:)

    [​IMG]

    Dan heb je geen horror game meer nodig om schone broeken mee te nemen naar een game sessie! :+
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat kan héél awesome worden

    [yt]M1KtdwzXRxA[/yt]

    Het zal geen Space Citizen zijn qua content en mogelijkheden (deze richt zich meer op combat?), maar I'll take it! Sexy.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Zolang het niet zo diep gaat als Eve Online, na een paar uurtjes was ik er al klaar mee, veel te veel gegevens 8)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dit lijkt meer een straight forward shooter-achtige game te worden. Minder spreadsheets, hoera! :+
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Vraag me wel af hoe lang je dat volhoudt 8) Kan me voorstellen dat het fucking vermoeiend is voor je hoofd en ogen na een tijdje. Hangt natuurlijk ook van de game af maar ik kan me niet voorstellen dat je zoiets 4 uur achter elkaar kan spelen :p
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ach, ik speel wel SC met OR :cool:

    Ik hou ook maar op want anders wordt het echt een overkill aan spacesims :+

    OT: Ben trouwens wel benieuwd inderdaad hoe lang je dit gaat trekken, het is volgens mij ook behoorlijk vermoeiend.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    EVE VR is eigenlijk gewoon de SC DFM. :p Wat zou eerder uitkomen? SC of Morpheus icm EVE? Ik wil mezelf niet een overkill geven aan space stuff, maar SC en EVE moet toch kunnen? Ik heb Online niet gedaan en X-Rebirth ook laten liggen. Ik heb nog ruimte in mijn buikje voor meer space goodness. :+
    SC is al zwaar genoeg voor mijn PC en dan ook nog een Oculus? Damn..
    Maar ja, de ene game kan de ander verpesten. EVE zal beperkt aanvoelen tov SC. Maar misschien heeft EVE veel betere controls/speelt het lekkerder (+VR) En misschien speel ik zoveel van een dat mijn buikje opeens wel vol is zodra de ander uit is. Dit is nog best lastig!
    Ik kies wel wat korter op de release, haha. 8) Wanneer die release ook is.

    Maar zou VR zoveel zwaarder zijn dan die kut 3D brilletjes? Die flikkeren constant, is ook redelijk vermoeiend en vervelend voor de oogjes.
    Ach ja, dan maar niet 4 uur achter elkaar. 3 uur dan? :cool:

    Is er ergens iets bekend over een streefdatum voor Morpheus? Dit jaar? Volgend jaar?
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zolang het de naam "Project" heeft zie ik het niet binnen 2 jaar verschijnen. Zeker als de devs nu pas een prototype krijgen.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vandaag en morgen zijn er speelbare demo's met de nieuwe bril. Ik hoop eigenlijk dat ze er een start aan maken om het einde van het jaar op de rit te krijgen.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoeveel tijd zat er ook alweer tussen Project Natal en Kinect?
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    1.5 jaar ofzo.
     
  19. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik weet nog wel dat toen ik een ps3 had en de eerste trailer van project natal zag dat ik een x360 wilde wanneer kinect uit zou komen. Maar uiteindelijk bleek het toch niet zo goed te doen dus toen ook nooit kinect gehaald.

    Zie hetzelfde gebeuren met deze bril. Het blijft gewoon een te groot en lomp ding. Ja er zijn talloze andere vr brillen die nog veeeeel groter blijft. Maar ik zie het gwn geen suc6 worden vanwege de zwaarte en lompigheid op je hoofd.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kinect en VR is totaal niet te vergelijken. Heb je ooit al eens de reacties van mensen gelezen die de Oculus hebben? Het is alsof je weer voor het eerst games speelt, je zit écht in de game. Er zijn er maar weinig die er niet positief over zijn. En dat is dan geen PR praat, maar komt echt van gamers zoals wij zelf hier ook zijn.

    Of VR een groot publiek gaat trekken valt nog maar te bezien, inderdaad oa doordat je een 'lomp' appraat op je hoofd moet. Maar fuck die casuals die zich daardoor laten afschrikken. :+ Of het een geniaal (verkoop)succes wordt of niet, ik wil het! VR is awesome!

    Kinect was trouwens wel leuk. :p Voldeed niet aan alle beloftes, maar ik heb er wel plezier van gehad.
     

Deel Deze Pagina