1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

  1. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Kinect was/is ook niks boeiends, beetje lichaams tracking (toen nog met dike lag). Hoe je het ook wend of keert je kunt er maar weinig mee wat echt leuk is voor langer dan een paar minuten. De mic en voice commands zijn daarintegen wel handig en zinvol maar hoeveel het toevoegt kun je je afvragen, zeker als je jezelf constant moet herhalen of je stem steeds moet aanpassen, en daar heb je geen hele Kinect voor nodig, enkel een microfoontje van een paar euro.

    De "3D" die we nu allemaal door onze strot geramt krijgen is gewoon kut, of je zit met de helft van je beeldlijnen (passief 3D) of het is extra vermoeiend omdat het beeld zo snel en niet synchroom flickered (actief 3D). Je hersenen moeten veel harder werken om dit allemaal te compenseren en wat je ziet "normaal" te laten lijken.

    Met een VR bril op 1000hz (:D), 60FPS en ieder oog een eigen beeld zal dit grotendeels verholpen zijn omdat je hersenen niet visuele truukjes en ander geneuzel hoeven te verwerken maar gewoon "echt" beeld voor geschoteld krijgen.
    Als het allemaal soepel draait (waar we wel vanuit van moeten gaan want dat is nogal cruciaal met VR) zal je er weinig tot geen last van moeten hebben :)

    Qua prijs weet niemand het nog lijkt mij, zelfs Sony niet :+ Denk persoonlijk rond de 500-600.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Hoe kan je dat nu al zeggen LageTrial? Vind je vergelijking ook geen hout snijden eerlijk gezegd. Iedereen die handson is gegaan met VR technologie is razend enthousiast. Succes komt imo aan op third party support. Er moeten genoeg volwaardige games komen die honderd procent gebruik maken van de mogelijkheden anders voorzie ik een kinect/move scenario...
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nou ja, ze zeggen dat de prijs zo laag mogelijk wordt. Natuurlijk zouden ze nooit iets anders dan dat zeggen, maar ik hoop op max 250, haha :+ 5 a 600 is veel te veel voor mij.

    Ik vraag me wel af hoe het met motion sickness gaat zitten. Actief 3D heb ik prima kunnen spelen ook al is het relatief kut. Ik kreeg eerder pijn aan mijn neus doordat dat rubbertje niet echt zacht genoeg was. Maar VR... krijg je straks 'wagenziekte' 8) Zit ik niet op te wachten!
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    En die wil ik :eek: ... volgend jaar dus dan toch eindelijk een PS4 in huize Fardo ;) Nog blijer als er een Star Wars versie komt ;)
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Star Wars versie? Doe maar niet, dan zou dat een game zijn die ik van mijn verlanglijstje haal. :+
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    :mad: grmbl ... :p
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Dit met Mirror's Edge, awgod.
     
  8. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Zou 'm ook dolgraag willen proberen op een gamebeurs of iets dergelijks. Ook om eindelijk eens het VR-gevoel te ervaren en of je er niet gauw koppijn van krijgt bijvoorbeeld.
     
  9. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    600 euro heb ik er zo voor over maar dan moet het wel allemaal goed werken en geen consessies gemaakt zijn op beeld/geluid's kwaliteit, daarnaast eerst kijken of er een sterke support van de devs en entertainment wereld komt want voor 600 euro zal er geen grote install base zijn.
    Maar rond de 250 euro zal veel logischer zijn ja maar dat zou betekenen dat Sony er best op moet inleveren, en volgens mij zijn ze daar niet zo van :+


    En de motion sickness met de OR kwam voornamelijk na die wilde minecart rit, niet zo heel gek dus :+ Zou me er iig geen zorgen om maken zolang ze niet teveel met je zicht fucken en je vrij laten rondlopen/kijken is er niks aan de hand :thumbs:
     
  10. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik zie het gewoon niet zo snel gebeuren dat dit DE stap is. Er zitten gewoon imo nog wat haken en ogen aan. Er zijn nog steeds mensen die er misselijk van worden (althans dat denk ik) misschien niet direct maar wel na een goede game sessie.

    En op die foto te zien kan het apparaat niet zo licht zijn als bijvoorbeeld je telefoon. Het gaat hoe dan ook toch wel wat weten en dat een gelange tijd op je hoofd te houden, hmm maar afzien hoe dat loopt.

    Daarnaast is een beweging in bijv cod nog steeds sneller met je thumstick dan door je hoofd te draaien. Het wordt dan sowieso wennen om niet met het rechter thumstick te spelen.

    EDIT: Maar als het echt werkt zoals gezegd wordt, dan ben ik wel hooked :+
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  11. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Je zou in dat geval sowieso met je hoofd moeten mikken 8)! CoD is dan ook totaal geen game die je in de huidige vorm wil spelen in VR, als je je hoofd draait zal dat onafhankelijk van je crosshair moeten gebeuren. Dus als je omhoog kijkt blijft je crosshair op de plek waar hij was bijvoorbeeld, net als dat je als je een geweer vasthoud die in het echt ook niet mee beweegt :+
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ben ik de enige die helemaal niet zit te wachten op VR ?
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ongetwijfeld een noob vraagje dit...maar met VR dan gaat het voornamelijk om het rondkijken toch? Dus stel ik speel een Skyrim, wanneer je dan zelf naar links/rechts/boven/onderen etc kijkt..dan gebeurt het ook op het scherm in die VR bril he? Echter alle basic handelingen zoals rondlopen/rennen en aanvallen blijven controller praktijken?
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waarschijnlijk niet.

    Maar itt motion controls zal dit niks wegnemen van traditionele games.
    Yup. Maar als je een stapje verder wilt.
    [​IMG]

    :p
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik vind gamen zoals het nu is prima. Is voor mij ontspanning, even weg van alles. Dat hoeft van mij niet zo dmv motion controls, 3d of VR ...

    Die maken het gamen alleen maar inspannender imho en daardoor juist contra het doel waarom ik game ...
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar, stel je bv Flower voor met VR. Nog ontspannender dan het al is!
    VR wilt niet zeggen dat het inspannender wordt. :9
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hahahaha..tjonge jonge. Vast heel tof allemaal maar nah, if anything, dan is een VR bril eerst wel genoeg. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken en zolang er ook gewoon games blijven komen die niet voor de VR bril zijn (ding is sowieso nog LANG niet uit) dan vind ik het best, anders ga ik mijn 110 inch wel missen. ;)

    Ben nu benieuwd of de geruchten waar zijn dat MS ook met VR gaat komen deze week.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Als je gewoon met een controller blijft gamen lijkt het me wel tof, mits goed toegepast
     
  19. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Echte VR is zal mijn nu matige interesse in games weer helemaal terug kunnen brengen. Beetje zoals een 3D simulator in pretparken, dat idee. Zag het altijd als verre toekomst, maar komt misschien nu dichter bij. Ben benieuwd!

    Hoe tof zal een skyrim of battlefield zijn als je gewoon 'echt' erin loopt. Of je wordt helemaal gek, dat kan ook:+

    Wel met een controller dan inderdaad, hoe wel zo'n loopding me ook wel tof lijkt voor als je er zin in hebt :9
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik had het al in het verkeerde topic gepost, maar doet mij heel erg hier aan denken:



    Ik denk dat het echt de nieuwste grote technologische evolutie gaat worden.

    En ik zou nu best wel een playstation 4 willen hebben door dit :x
     

Deel Deze Pagina