FM4 [Finished] Super GT300/500 (Pro-Am R3 & R2) [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 1 feb 2014.

1. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Ik ga al richting de 1.09.2/3:+;)

2. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Laatste herhaling briefing

3. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Ai ai, ben denk 20:10 online.... Ik zou het heeeeel fijn vinden als er even gewacht word met kwali... Het is een verzoek dus als het niet gaat dan geen kwali voor mij

RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!

4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    1e race met schade met moeite 5e gefinisht, 2e race zonder schade 4e en 3e race na een ronde al volop schade en laatste rijdend, heb ik de verbinding verbroken. Ben een beetje ziekjes en zag door de schade niet echt perspectief voor een betere finishplaats. :)
    volgende week beter.

5. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Heat 1 en 2 waren erg leuk, leuke duels gehad met Potje Zout en Tender. Heat 3 was minder, werd eerst door Skittle die van buiten de baan er weer op kwam tegen Tender aangedrukt en later nog een keer flink geraakt. Normaal rijdt ik dan altijd wel door maar daar had ik nu ff geen zin in. 4e, 6e en 6e.

Sorry dat ik even zat te zeuren over het botsen. Het hoort erbij, maar de eerste twee heats gingen zo lekker en ik was het even zat dat het de laatste weken echt elke keer raak is met de reversed grid wanneer een sneller iemand je probeert in te halen en dan soms net niet het geduld heeft. Ik ga de herhalingen er nog even op terugkijken en volgende keer beter! :)

Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  6. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Ja jij had inderdaad 2 goede heats. Replay heat 3 zojuist verzonden

Verder heb ik ff snel incident heat 3 bekeken, eind ronde 2 laatste bocht. Zag wel dat menigeen daarvoor al veel schade had opgelopen. Moet helaas aangeven dat ik denk dat ik wel de meest schuldige ben in die laatste aanrijding :eek:. Ik zag Alpha naar binnen komen en daar anticipeerde ik welliswaar op, maar stuurde lomp en raakte daarbij Tender die in mijn hoek rechts zat. Daardoor terug geworpen in de bocht en daarbij Alfa en Fuzzy aangereden. Sorry guys!, wordt denk ik een racereport ben ik bang.

Eerste 2 heats steeds plek 3, viel mij geneens tegen met weinig oefenen, zeker nadat Fuzzy 1.09 had genoteerd. Ik had trouwens wel steeds kijk op het gevecht voor me, was leuk om te zien. Volgende week hopelijk eens voor de overwinning gaan ookal liepen wederom de subaru's erg hard op Maple.

7. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Rijders-briefing Maple valley full

8. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Apologies accepted ;) Ik heb het incident ook even teruggekeken in de herhaling. Ik hoef er hier geen fragment van te plaatsen of verder toe te lichten, ik vertrouw volledig op jouw oordeel en objectiviteit :)

Wel een ander incident in heat 2 met Fuzzy Skittle:

Het is heel vroeg in de race, reversed grid, dus veel drukte. Ik kan niet verder naar binnen, want daar zit Tender. Ik ga eerder de bocht in dan Fuzzy (filmpje is vanuit zijn perspectief), die komt buitenom, er is veel ruimte maar ik krijg een flinke beuk. Fuzzy dreigt zn bocht niet te halen en komt buiten de baan maar stuur onbesuist terug de baan op waardoor ik een flinke klap krijg en tegen Tender aangesmeten wordt. Dat gaf mij behoorlijke schade en daar was het al een beetje einde race.

Wat er verder mee gedaan wordt laat ik aan de raceleiding over.

9. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Volgens mij had ik heel veel geluk in de eerste heat 2e bocht, toen Tender op 0.00 mm achter mij langs schoof toen hij een tik van achteren kreeg.

Dat was een close escape.

Het verbaasde mij dat de rondetijden over het algemeen weer dicht bij elkaar zaten.
    De slipstream-sleep van freaky op het rechte stuk was net het verschil om de Soeb van freaky bij te houden.
    Als freaky mij de laatste ronde op kop had laten rijden dan had hij mij op het laatste rechte stuk beslissend voorbij kunnen rijden vermoed ik.
    Ik had dan geen slipstream gehad tot de laatste bocht.

Samenvatting: voor mij was de slipstream van freaky op het laatste rechte stuk mijn grote voordeel.
    Geluk om niet bij een incident/aanrijding betrokken te zijn.
    Zeer weinig tot geen schade opgelopen.
    Zonder slipstream niet boven de 250 km/u met slipstream wel boven de 250 km/u op het laatste rechte stuk.

Wel is duidelijk dat schade of tijdverlies door een incident/aanrijding haast niet meer goed te maken is als een kopgroepje (zonder schade) ongehinderd weg kan rijden.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2014
  10. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Je had de geluksvogel bij je;)
    Pechduivel sloeg bij mij toe in heat 1&2 in de laatste ronde. 2 kostbare fouten die me de overwinning kostte in de laatste bocht. Ging toen met aanremmen over een hobbel en schoof een beetje door. Jammer, maar niet veel punten verloren. Kreeg in heat 3 schade na een tik van Loyall, waardoor me snelheid een klein beetje wegviel en daardoor de leiding kon overnemen...

11. Beast81

Beast81 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet wat er nou (voor de tweede keer %#?!&%$*) gebeurde bij het inloggen in de lobby. Kwam er met geen mogelijkheid door, dat terwijl ik nog geen twee min daarvoor met Alpha een practice sessie had gedaan.

Rare is dat ik wel online ben, messages kan ontvangen, en zelfs in een willekeurige lobby online mee kan rijden.

Iemand een idee?

Vond het erg jammer, reed tijdens de practice net 00.400 langzamer dan Alpha dus had redelijk goede hoop op de race..... Hoop dat het volgende week wel goed gaat.

Send from Maple Valley, driving my #24 Impreza JGTC

12. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37

Pff, je kan wel bij RTL boulevard gaan werken, net Albert Verlinde die ik hoor. Ik zeg altijd maar " it takes two to tango". Je filmpje is van mijn perspectief dus zie het ook uit mijn perspectief. Je ziet dat ik een tik naar links maakt wat naar mijn mening de race lijn is en dan pak ik ongeveer 2 lijnen verder mijn instuurpunt. Als ik het filmpje zo bekijk zou ik eerder zeggen dat je mij aantikt ( niet beukt ) dan ik jou. Maar goed dat hoort erbij is geen punt en onbesuisd terugsturen op de baan is een beetje overdreven probeer de bocht te halen na de tik en daar is geen ruimte voor gelaten helaas. Ik zie het als race incident en niet moedwillig iets forceren.

Was jij nou Tender en zegt " die ..... van een Fuzzy beukt me eraf in bocht 2 in heat 1 , ja dat is mij te verwijten. Mede door "lag" maar daar koopt Tender niks voor. Sorry Tender daarvoor. Heat 2 was je super snel weer, goed gedaan. !!!

RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!

13. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik zou zeggen dat Alpha het voordeel zou moeten hebben van de ideale racelijn omdat je bij het ingaan van de bocht nog net achter hem/ hoogstens naast hem zit. Hij kan niet verder naar binnen omdat Tender er naast/achter zit. idealiter had Alpha dezelfde lijn als degene aangehouden die ervoor rijdt en was er niks aan de hand geweest maar dan was Rene er ook niet voorbij geweest. Nu verliezen jullie beiden in deze situatie dus ik vind het lastig te beoordelen. Gelukkig ga ik daar niet over :)

14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Fuzzy, het is geen persoonlijke aanval, slechts mijn visie op de zaak :) Ik wil er hier geen discussie van maken. Ik leg het alleen bij de raceleiding neer. Ik heb het vertrouwen dat zij hier goed en eerlijk naar kunnen kijken en leg me neer bij hun uitleg.

15. Beast81

Beast81 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja mijn idee, de raceleiding laten kijken...... Maareh iemand een idee???

Zou graag weer mee willen doen :eek:

Send from Catalunya, driving my #77 Impreza

16. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Is je NAT verbinding wel goed, En welke melding kreeg je bij het joinen? Kwam je er wel in maar ging je er daarna meteen weer uit of kwam je er helemaal niet in?

17. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Waarschijnlijk staat zijn NAT niet helemaal open want dan zou je helemaal geen problemen hebben met joinen. Voor elke router is wel een stappenplan te vinden hoe je je NAT open krijgt

18. Beast81

Beast81 Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Divimus

Ik kreeg de melding "player unreachable" terwijl ik notabene nog geen vijf min daarvoor wel bij Alpha in zijn lobby kon om hem te joinen in een vrije training.

@ ColdzeroNL

Gast, ik ben gewoon hier.... Je praat niet over mijn probleem, maar met mij over mijn probleem..... Maar goed, ja dat zou je denken maar niks is minder waar: porten staan open, upnp enabled, en sterker nog is was gewoon online. Ik kon txten en ik kon wel in elke andere online race joinen, was geen probleem.

Dus jullie raden het al, ik snap er he-le-maal geen ene reet van.

19. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
  20. Beast81

Beast81 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ow ok, ik kreeg juist te horen dat het aan moest....
    Raar dat ik daarvoor dan wel kon joinen.

Zijn er eisen wbt je verbinding tijdens de races. Dit ivm iemand die een trage verbinding heeft wat tijdens de online sessie problemen kan opleveren.

Maar ik ga dat zowieso proberen dan thnx ;)

Deel Deze Pagina