Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  2. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er goed uit.

Send with Tapatalk HD for Android

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Nee dit is niet voor PS4. Het gaat er zo te zien voor zorgen dat het gat tussen X1 en PS4 qua performance minder groot gaat worden. Heel tof dat ze Forza 5 naar DX12 porten. Ben benieuwd wat er mooier of beter gaat worden daardoor in die game.

4. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoop dat het ook voor bf4 geldt.

5. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    ben zeker benieuwd, maar zal vast nog even gaan duren. Denk niet dat dat upgraden snel kan. Ben benieuwd wanneer we de eerste beelden kunnen bekijken

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat mensen niet helemaal begrijpen wat het nu allemaal betekend voor PC en Xbox. :+

7. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je krijgt mooiere graphics

8. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
  9. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Van wat ik ervan begrijp oa is dat stel The Witcher 3 op PC is lead platform, dan kan er veel gemakkelijker geport worden naar Xbox One nu. Kortom...een betere X1 versie dan wanneer er geen DX12 benefits waren.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Duurt nog wel even dus.

Bleergh wat een teleurstelling is deze gen tot nu toe. Infamous haalt redelijke cijfers maar de reviews van Edge en Eurogamer laten zien dat het spel gewoon 'redelijk' is. Tegenvallende graphics op de X1, uitgestelde games op de PS4 (Driveclub etc), exclusives voor de PS4 die gewoon 'ok' zijn en ook niet meer (Killzone, Infamous), PS+ waar ik wel iets meer van had verwacht (Bijvoorbeeld Dead Nation: dit spel heb ik al voor niks op de PS3......)

Leukste games de afgelopen maanden: GTA V en Tomb Raider Def Ed.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Leukste game van dit jaar tot nu toe by far is voor mij Dark Souls II

Tomb Raider was ook vet maar is ook vet op last-gen

Meest gespeelde game is BF4 maar had ik ook al op last-gen

non-games functies gebruik ik de PS4 niet voor dus zonder interessante games is het eigenlijk een BF4 machine van 400 euro tot nu toe

Second Son ga ik ook wel spelen maar is gewoon een mooiere versie van Infamous 1/2 , Titanfall ziet er erg gaaf uit en schijnt in de basis ook erg goed te zijn maar is door de korte ontwikkeltijd dan weer erg karig qua content dus het wachten is eigenlijk nu al een beetje op deel 2.. Dus de 2e wave qua exclusives is ook niet echt mindblowing

ik heb er geen spijt van want die echte must have next-gen games gaan echt wel komen

maar tot nu toe is de lol die ik er van heb redelijk minimaal

Laatst bewerkt: 21 mrt 2014
  12. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Pff, sorry hoor, maar wat een azijnpissers zijn jullie samen.;)
    Jullie verwachten echt wonderen met een nieuwe console in de eerste 6 maanden? Back to reality kids!

Ik vermaak me echt prima met de games die er nu zijn.
    Zit er een next gen knaller bij? Nee.
    Maar zoveel échte knallers zijn er nooit. Die zijn zeldzaam. Die komen niet 3 in 1 maand.

Ik geniet volop van de games die er wel zijn. Of dat nou een 'knaller' is of niet.

13. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    denk dat die teleurstelling wel per individu verschilt. Ik ben bijvoorbeeld echt superblij met mijn xboxone en heb genoeg te spelen. Heb bijvoorbeeld Ryse, Forza, Titanfall, Garden Warfare en Killer Instinct. Mocht ik tijd hebben voor wat nieuws, dan kan ik altijd Dead Rising pakken. En dat van die graphics vind ik persoonlijk ook wel meevallen. Maar gelukkig komt er in de toekomst genoeg moois uit.

14. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik vermaak me anders prima met de next gen. Natuurlijk weet je als early adaptor dat lang niet alle functies zo zullen zijn zoals ze moeten zijn. En op de X1 vind ik het dan wel triest dat er functies ontbreken/ontbraken die juist op de 360 zo goed waren. Gelukkig zijn er door updates al wat dingen verbeterd zoals bv het partysysteem.

Maar verder heb ik niet zoveel te klagen. Het hele resolutie verhaal gaat aan mij voorbij. Ik kijk in het begin even naar hoe een spel eruit ziet terwijl ik stil sta zoals bij Battlefield of Forza, maar verder heb ik die spellen vooral gekocht om te spelen en niet om op pauze te drukken en dan de pixels te tellen.

Afgelopen maanden vooral veel tijd gestoken in Battlefield en Forza en Zoo Tycoon (jaja ik weet het) Nu aan de slag met Titanfall, waar ook met gemak tientallen uren in gaan zitten. Ik wil eigenlijk Ryse,Dead Rising en Plants vs Zombies nog wel spelen, die komen komende tijd nog wel in huis.

Had alleen sinds de aankondiging erg uitgekeken naar Thief en MGS, maar die laat ik maar liggen. Thief viel me toch wat tegen naarmate ik er meer van zag, en van MGS had ik bij de aankondiging gedacht dat het om een full game zou zijn ipv een uitgebreide demo. Die pik ik nog wel eens ergens op.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Tot nu toe in de +/- 20 consoles die ik in mijn leven gekocht heb is de nieuwe over het algemeen mijn favoriete speeltje geweest.

Dat er zo weinig nieuws of de moeite waard is op de PS4 wat het kopen waard is dat ik op dit moment weer meer op de 360 speel vind ik tereurstellend idd.

Dat is geen wonderen verwachten volgens mij, dat is gewoon kijken naar het aanbod en daar niet weg van zijn

zelfde geld trouwens voor de X1 ook, daar word ik ook niet meer dan lauw van (aanbod is natuurlijk ook voor 95% hetzelfde qua enigzins boeiende games)

Alles draait voor Sony zogenaamd om de games maar de games vallen me gewoon tegen. Game PC word steeds interessanter, daar is elke maand/week wel iets nieuws/leuks/interessant op te spelen :+

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ieder zijn ding toch? Ik heb al consoles vanaf de Atari2600 en elke console weer was het voor mij groot feest met een nieuwe release. Deze keer mist dat. Veel functies ontbreken op de PS4 en dat geldt ook voor de X1.

Ik had verwacht dat de games die er nu wel waren mij meer zouden doen. Dat daarnaast idd een pc op dag 1 al met gemak beter is helpt ook niet mee. Dat was vorige gen niet het geval. Toen konden de consoles zich echt goed meten met een flinke game-pc.

Daarnaast mis ik (meer dan verwacht) nieuwe features op deze generatie. Vorige gen bracht Xbox live, chatten, invites en niet te vergeten online co-op. Legendarische momenten voor mij <3

Deze gen hebben we..... streamen. Iets wat me nog minder boeit dan ik had verwacht. En dat was al weinig.

Wat we over houden is een console gestript van functies die we eerst wel hadden (zelfs Netflix is slechter op de PS4), zonder noemenswaardige nieuwe functies. De droom van 1080p60, voor pc's al sinds jaar en dag realiteit, blijkt atm voornamelijk een luchtkasteel.

Prima dat jij het een te gekke aankoop vind! Blij dat je je aankoop zonder problemen kan rechtvaardigen. Ik heb echter mijn nodige next-gen twijfels en vraag me af of ik niet beter voor een pc kan gaan.

Enige wat mij tegenhoudt is dat het stroomverbruik significant hoger is dan bij een console (toch al snel 350-400 watt tov 130 watt).

Sony had die VR set moeten uitbrengen samen met de release

17. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Haha nog nooit op stroomverbruik gelet. :+
    Volgens mij heb ik mn pc al een jaar niet uitgezet... ^^'

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Let ik ook nooit zo op maar laat mijn PS4 bewust niet op tandby staan omdat hij daar wel vrij veel stroom verbruikt

Maar Kevf, ik weet dat je het wel vaker over verbuik etc hebt en er dus wel bewust mee bezig bent maar met die paar uur die je aan het gamen bent per week zou dat toch een niet al te grote factor mogen zijn?

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En MS Illumiroom , dat zou echt vet geweest zijn

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Illumiroom is wel iets wat me echt tof lijkt.

Deel Deze Pagina