Ieder zijn ding toch? Ik heb al consoles vanaf de Atari2600 en elke console weer was het voor mij groot feest met een nieuwe release. Deze keer mist dat. Veel functies ontbreken op de PS4 en dat geldt ook voor de X1.
Ik had verwacht dat de games die er nu wel waren mij meer zouden doen. Dat daarnaast idd een pc op dag 1 al met gemak beter is helpt ook niet mee. Dat was vorige gen niet het geval. Toen konden de consoles zich echt goed meten met een flinke game-pc.
Daarnaast mis ik (meer dan verwacht) nieuwe features op deze generatie. Vorige gen bracht Xbox live, chatten, invites en niet te vergeten online co-op. Legendarische momenten voor mij
Deze gen hebben we..... streamen. Iets wat me nog minder boeit dan ik had verwacht. En dat was al weinig.
Wat we over houden is een console gestript van functies die we eerst wel hadden (zelfs Netflix is slechter op de PS4), zonder noemenswaardige nieuwe functies. De droom van 1080p60, voor pc's al sinds jaar en dag realiteit, blijkt atm voornamelijk een luchtkasteel.
Prima dat jij het een te gekke aankoop vind! Blij dat je je aankoop zonder problemen kan rechtvaardigen. Ik heb echter mijn nodige next-gen twijfels en vraag me af of ik niet beter voor een pc kan gaan.
Enige wat mij tegenhoudt is dat het stroomverbruik significant hoger is dan bij een console (toch al snel 350-400 watt tov 130 watt).
Sony had die VR set moeten uitbrengen samen met de releaseKlik om te vergroten...