Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Terwijl het aantoonbaar is dat de launchgames bij zowel de PS2 als PS3 beduidend minder waren dan nu bij de PS4. :)

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Kwaliteit over kwantiteit.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-infamous-second-son-performance-analysis

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Lijkt me zelf niet echt prettig als de framerate de hele tijd heen en weer stuitert. Welke 360 en PS3 games hebben dit? Dan kan ik dat zelf eens ondervinden.

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Heb de game nu 2-3 uurtjes gespeeld en op een keer na waar de game voor mijn gevoel een seconde of een stuk onder de 30 fps ging oogt de game voor mij vrij stabiel qua FPS. Bij BF4 merk ik duidelijk als de frames zakken hier tot nu toe nog niet.

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Precies. Bij de launch van de Playstation 2 had je SSX. Die is echt geweldig, óók nu nog. Persoonlijk romantiseer ik het verleden helemaal niet, maar ik ben een turnbased RPG liefhebber, die bestaan gewoon nu niet meer. Ik ben daarom erg in mijn nopjes met Final Fantasy X HD voor de Playstation 3. Gisteren binnen gekregen en al 14 uur gespeeld. Ik kan geen één titel bedenken uit deze generatie waarbij ik dit uberhaubt zou willen. Gaming draait tegenwoordig voornamelijk om shooters, of dat nu 1st person is of 3rd person. Ik ben daar zeer teleurgesteld over. Ik zie gewoon geen games meer waar mijn gamerhart sneller van gaat kloppen. Het is tragisch dat ik dan moet teruggrijpen naar 10 jaar oude games, waar ik wel oprecht veel plezier mee heb.

7. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Nounou, er komen toch regelmatig leuke (J)RPGs uit?
    Daarvoor moet je idd op de PS3 zijn (of Vita, die heeft er ook een aardig aantal ondertussen), maar je hoeft er niet per se 10 jaar voor terug.

8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dan mag jij zeggen welke? Na Lost Odyssey en Blue Dragon heb ik ze niet meer gezien. Ik zoek alleen turn based, dus dat je vecht uit het menu. Op de handhelds zie je ze vaker ja, maar ik game alleen op console.

9. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Eternal sonata?

Send with Tapatalk HD for Android

10. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Die heb ik uitgespeeld en komt dan inderdaad nog het meest in de buurt. Echter ben je steeds de standaard aanval aan het bashen tot 0,1 seconde voor de balk leeg is. Dan doe je de speciale aanval. Echt turn based is heerlijk omdat je rustig de tijd kan nemen om alle acties doordacht uit te voeren. Daarom is Final Fantasy X geniaal omdat je ook nog eens eenvoudig kan wisselen tussen de characters. Je kan strategisch te werk gaan, zonder onder druk te staan van tijd. Jammer dat Square Enix de weg volledig kwijt is, want zij maken ook geen fatsoenlijke RPG meer. Rotzooi zoals Lightning Returns zou niet eens de naam 'Final Fantasy' mogen dragen.

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Tot nu toe weinig JRPGs in de maak he voor de nieuwe consoles. Afgezien van FF15 natuurlijk.

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ach, die komen wel, hoor. Het is al een tijdje stil rond Mistwalker, tri-Crescendo en tri-Ace bijvoorbeeld. :)

13. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    zelf allemaal niet gespeeld, maar geloof ik had je ook nog
    - the last remnant
    - tales of vesperia
    - magna carta
    - enchanted arms
    - resonance of fate
    - star ocean

14. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Of Platinum games!

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    You never know. ;)

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  17. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Hmm, alleen puur turn-based wordt het rijtje inderdaad kleiner, die zijn wel zeldzaam op console. Vind ik persoolijk ook wel jammer hoor, ik houd er ook wel van.

Helemaal mee eens. Heel FF13 is crap, elk deel ervan.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit is wel netjes. Ze wilden duidelijk 60fps en eindelijk een game die dat gewoon solid (no pun intented) draait.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    60FPS is erg netjes.

Toch wel weer behoorlijk in het voordeel van de PS4:

X1: 720p, statische lucht/weer
    PS4: 1080p, dynamische lucht/weer

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat we nog veel plezier van deze engine gaan hebben.

Deel Deze Pagina