Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    heerlijk, had ik niet verwacht. Ik dacht dat ze voor graphics > framerate zouden gaan met MGS

maar en eindelijk een keiharde 60fps plus verder hele aardige graphics geeft weer een beetje vertrouwen in deze generatie consoles

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dit geldt toch alleen voor Ground Zeroes? Mogelijk dat Phantom Pain ook gewoon 900p / 1080p haalt op Xbox One.

Wat boeit die 720p nu voor zo'n demo. :+

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Speelde trouwens wel heerlijk op de PS4, zag er ook erg netjes uit. Alleen was ik dan weer slecht in de game maar dat terzijde :+

4. Grizzel NL

Grizzel NL Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Last gen heeft er wel moeite mee.

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Waarom is dit eigenlijk? Het lijkt me onmogelijk dat de X1 dit niet aankan...

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Sony-pony's daar bij Konami. :+

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Nergens was de cloud zo toepasselijk als hier geweest :+

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Haha tja....Kojima heeft echter wel bij MS op het podium gestaan. Was vorig jaar toch? Misschien hebben ze gewoon de moeite er niet voor gedaan. Ik bedoel AC4 was 900p en deze had dat ook echt wel kunnen zijn. 720p, kom nou.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Resolutie zegt lang niet alles he? Het gaat er ook om wat er op het scherm te zien is. Dus 900p bij AC (welke framerate trouwens?) zegt niks over de mogelijke resolutie bij GZ.

Ik blijf er van overtuigd dat de X1 het hier hardwaretechnisch gewoon moeilijker mee heeft. Het verschil zie je onderhand in elke game terug. Het dynamische weer lijkt me trouwens qua rekenkracht intensiever dan de extra pixels.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zijn beide heus wel krachtig genoeg voor de toekomst voor 1080p en 60fps voor iedere game. Maar de kennis is er gewoon nog niet voor beide apparaten dat het bij iedere ontwikkelaar hetzelfde is. Hier haalt de PS4 1080 en 60fps en dan bij Thief is het weer niet super de frames etc.

12. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat weer kan me dus echt gestolen worden ... maar dat terzijde! :+ Niet elke game die op de PS4 uitkomt is 1080p/60fps trouwens. Vooralsnog zie ik nog steeds geen enkel groot verschil.

Gaat wel steeds meer opvallen dat de XBOX One gewoon niet "compleet" is. Heb het idee dat de console een dik jaar te vroeg is gelanceerd. Beetje zo'n bèta gevoel. Hoe dan ook ... over een jaar zullen beide consoles 1080p wel aankunnen. De PS4 is momenteel completer en sterker. Maar dat is elk jaar weer anders dus... /care toch? ;)

Met de huidige performance boost ( zowel softwarematig als hardwarematig ) zijn beide consoles toch weer een stuk dichter bij elkaar gekropen. Ben heel benieuwd wat Microsoft gaat laten zien op de E3.

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dat is het ook man. Nog vlak voordat de X1 uitkwam werd dit al gezegd door die dude van oa Polygon en verschillende andere bronnen. Bepaalde developer tools waren verre van finished en daardoor oa die resolutieverschillen. De PS4 zou qua dat allemaal wel finished zijn.

Ik verwacht echt dat wanneer de X1 eindelijk echt volledig is qua die dingen waar ze nu mee achterlopen, dat er veel minder van die resolutieproblemen zullen zijn en framerate ook. 900p is fine IMO, 720p kan gewoon niet meer.

14. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    HomeWatch DogsNews & Features

Watch Dogs dev says PS4 so powerful that it "gave us a chance to dream"

Ubisoft animation director praises Sony's PlayStation 4, saying it allowed the developer to "build a new type of game

The PlayStation 4 affords developers almost an unlimited memory budget, allowing them to create richly detailed and immersive worlds, according toWatch Dogsanimation director Colin Graham.

In aninterview on the PlayStation Blog, the Ubisoft developer said it's always a pain point for his animation team to run out of memory, but this issue doesn't come up on PS4, he explained.

"PS4 has really given us the platform to build a new type of game," Graham said. "It gave us a chance to dream. From an animation point of view, we're always running out of memory, especially when you start developing towards the end of a console generation, so PS4 allowed things like reduced animation compression and more variety in civilians."

"From my point of view, it's a bit like working with an unlimited budget because we can't fill the memory budget on PS4," he added. "It's a really nice piece of hardware."

Watch Dogs lead gameplay designer Danny Belanger also offered a round of praise for the technical prowess of the PS4.

"The powerful technology helped us create a better simulation," Belanger said. "The water effects, the amount of people in the city, the quality of the lighting… it all brings us a step forward."

Laatst bewerkt: 25 mrt 2014
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    720p vs 1080p en vervolgens nog het nodige extra rekenwerk noem ik anders een fors verschil. Wat bedoel je met 'niet compleet'. Beide consoles hebben hun eigen hardware-architectuur, beide consoles wordt op dit moment voor geoptimaliseerd.

Zei de developer op het PSblog :+

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wil net zeggen idd. :+

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Rampage bedoelt denk ik dat bepaalde dev-tools nog lang niet naar behoren werkten en klaar waren. Dit is iets wat verschillende media bronnen ook zeiden vorig jaar voordat de reviews van Xbox One + games verschenen.

18. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ook dat Kabuto :)

Van de PS4 waren de specificaties redelijk snel bekend, toch? De enige wijziging waarop ik hun kon betrappen was het verdubbelen van het GDDR5 geheugen.

Met de One heb ik altijd het gevoel gehad dat de console zich in de bèta fase bevind. Bepaalde functies die de 360 had ontbreken op de One en worden in april weer toegevoegd. Ook het 720p gebeuren.

COD kan 1080p aan maar heeft dan framedrops. Op de PS4 is het 1080p en hapert de multiplayer. Elk nadeel heeft z'n voordeel. En andersom natuurlijk! T'is nog te vroeg om te bepalen wie de echte winnaar is. Voorlopig de PS4..

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    COD: Ghosts is het slechtst geoptimaliseerde spel aller tijden, laten we dat niet als benchmark gaan nemen :+

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Naja waren ook maar speculaties/leaks dus je kunt natuurlijk nooit zeggen wat er waar voor is. Voor hetzelfde was 8gig GDDR5 van het begin af al het plan

Zoals Dwlphiki zegt is Ghosts niet echt een maatstaaf. Bovendien liep CoD altijd al beter op de 360 dan op de PS3 dus of de haperingen echt aan de 1080p liggen....

Deel Deze Pagina