De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.861
    Leren look achterkant, wtf is dat voor mooiboy editie. Gadverdamme. 8)

Iedereen al de nieuwe HTC One gezien? HTC One! :+

2. BullFinch85

BullFinch85 Active Member

Leuk Bevonden:
    27
    Gezien en besteld XD

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Die HTC is erg mooi, ik denk dat ik later ook wel weer even een HTC neem. Ben klaar met Samsung in ieder geval.

4. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, speciaal voor deze versie staan ze er exclusief op om te matchen. 8)

Haha, maar de Note en die nieuwe Pro Tab's hebben ook die achterkant. :p

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Iedereen aan de HTC One.\o/

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Imo is de Z2 toch beter dan de One, niet alleen qua specs. Oppo heeft ook nog even mijn interesse gehad maar het wordt hier toch de Z2 :)

Als ik ooit weer eens geld heb :+

7. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Vind er maar weinig nieuws aan bij de HTC one.

8. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Vind er ook niet veel aan en niet echt mooi, zeker de achterkant niet. Ik zou nog eerder dan voor Sony gaan. Zelf zit ik nog een jaar vast met de S4 en dacht 'm eerst in te ruilen voor de S5, maar die is lelijk en totaal niet boeiend. Dus ik zie het volgend jaar wel weer! :p

9. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Pssttt Oppo zegt hoi! :p

Nee, maar even zonder grap. Oppo en Huawei komen toch wel met de beste toestellen dit jaar :)

10. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik ben aan het twijfelen, op dit moment gebruik ik een iphone 5, na al jaren apple telefoons en tablets gehad te hebben wil ik toch weer terug naar android. Puur vanwege ik functies mis, als NFC, wireless charging en de mogelijkheid van vrijheid binnen os.

Nou was m'n keuze al vrij snel op de Nexus 5 gevallen, maar toen was daar de Oppo Find 7! Een maat van me heeft de Find5 gehad en normaal ben ik niet zo van de chineze merken etc, maar Oppo ziet er vrij betrouwbaar en goed uit.

Wat me een beetje tegenvalt van de Find 7: Geen wireless charging - 5,5 inch net te groot? - En ik ben bang dat de batterij aanzienlijk minder lang mee gaat vanwege het 2k scherm (als ik oppo haal ga ik voor 2k versie)

Pluspunten Find7: 2k scherm - opnemen in 4k - 3gb ram - sd kaart optie - mooi design incl notificatie lampje - 14mp camera met upscaling naar 50mp

--------------

nadelen nexus 5: Alweer ouder toestel, nexus 6 in aantocht? - camera die uitsteekt en niet super is.

Pluspunten: wireless charging - google, toch wat bekender - 5 inch - nfc - en een vriend had een tweak waardoor je 2 dagen vollop met je batterij kan doen, was alleen voor nexus toestellen.

-------------
    -------------
    Ik ga de telefoon wss pas over 2 maandjes halen waardoor de nexus 6 toch al dichterbij is misschien.

11. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat voor tweak?

Ben je van de custom roms en dingen aanpassen? Daarvoor zijn beide apparaten prima geschikt in ieder geval :) De batterijduur is lastig in te schatten op dit moment. Lijkt mij dat het toch wel langer mee moet gaan dan de Find5

12. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik wacht ook eerst op de reviews. Dat scherm van de Oppo + de batterij lijkt mij ook geen heel goede mix. En de Z2 vind ik persoonlijk ook net wat mooier. Een 5.2" scherm in zo'n behuizing <3

13. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Z2 is ook zeer mooi :)

14. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik wil me wel wat meer gaan verdiepen in het tweaken en custom roms enzo. Heb btw ff gevraagd wat voor tweak het is voor de batterijduur. Het was z'n kernel trouwens als ik het goed heb.

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    De Oppo7 gaat volgens mij toch ook €500+ kosten (wat de specs wel rechtvaardigen) maar dan is imo het grote voordeel van een chinese telefoon halen ook weer wat minder. Wat voor die prijs kun je "hier" ook wel wat leuks vinden

Moet zelf in september/oktober ook aan een nieuwe telefoon en zit nu ook al wel aan het kijken. De nieuwe HTC One en de Z2 hebben tot nu toe mijn voorkeur maar wacht sowieso nog wel tot de opvolger van de Nexus 5 wordt aangekondigd

edit//in het tempo waar Sony trouwens de laatste tijd nieuwe toestellen uitbrengt is in sep/okt waarschijnlijk ook al wel de opvolger van de Z2 aangekodigd :+

Laatst bewerkt: 29 mrt 2014
  16. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat dat betreft zit je dan met beide toestellen goed. Ik heb mij echter niet opnieuw eraan gewaagd. Vind het toch best wel wat gedoe namelijk

17. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Find 7 2k versie ging 420 euro kosten en de full-hd versie ging €360 kosten volgens mij.

Net heel ff gekeken naar de Sony Z2 en okeej die is ook super. Alleen staat Sony er volgens mij niet echt bekend om dat die makkelijk te tweaken is, minder ondersteuning vanuit die hoek ofzo.

En idd ik wordt ook een beetje gek dat als je net een nieuwe telefoon hebt, de opvolger alweer staat gepland. Zo kan je voor altijd wel blijven wachten maarja wil ook wel een beetje nieuwste van de nieuwste.

EDIT: het is de Franco Kernel
    https://plus.google.com/communities/117966512071636110546/stream/6b68b0e7-203f-49c3-bbe4-300a1853f7b5

Laatst bewerkt: 29 mrt 2014
  18. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ik geloof niet datde Oppo 500+ gat kosten want danis jou eerste punt waar! (wat ik uiteraard niet hoop!:+ ) ik ben idd benieuwd naar de prijs.

Ik ga wel wachten op de find 7!

19. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    De Xperia Z2 launch is trouwens een maand naar achter verschoven, Mei is het nu :mad:

Als je hem wilt is het ook wel handig om te pre-orderen want er schijnt nogal een run op die dingen te zijn.

20. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Klopt :+

Onderdelen-levering problemen....

Deel Deze Pagina