Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Mja met het budget waar Kevf (en ik) in zit, is een SSD niet echt reëel om erin te zetten. Kan je gewoon beter een 1TB HDD erin zetten voor de helft van de prijs.

2. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    SSD kan later altijd nog natuurlijk!

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nog steeds wat aan het rondneuzen qua set-up. Mbt de kaart vind ik energieverbruik wel belangrijk (minder is beter)

GTX 760 vs GTX 770 scheelt nogal een slok op een borrel.

Volgens mij zijn beide ook prima voor 1080p gamen of zit ik er dan naast?

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Zelfs met een GTX 6xx kan je goed 1080p spelen :+

Voor de rest zou je anders even wat benchmarks moeten opzoeken, wat de prestaties zijn van beide kaarten.

Laatst bewerkt: 21 mrt 2014
  5. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    770 is maar net wat beter heb ik meerdere keren gelezen. 760 wordt eerder aangeraden.

6. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
  7. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Zit ook nog een best verschil tussen de 6970 en de 6990, had ik niet verwacht.

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
  9. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Een vriend van mij vroeg of ik voor hem wilde kijken naar een nieuwe videokaart om mee te gamen. Ik ben alleen niet echt op de hoogte wat nou de laatste, beste, nieuwste etc. beeldkanonnen zijn. Zijn budget is ongeveer 250 Euro en hij heeft een voeding waar (2x) 6-pins PCIe op zit. Hij hoeft er geen Battlefield 4 op Full HD/Ultra mee te spelen op 60fps, maar een beetje performance moet hij wel kunnen leveren. Iemand tips?

10. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Ik heb zelf een Sapphire HD 7870 GHZ OC Edition. Daarmee kan ik elk spel op ultra spelen, maar ik speel ook op een 1680-1050 resolutie en dat is tegenwoordig lang niet de hoogste/zwaarste meer.

Ik heb die 2ehandse kunnen scoren voor 100 euro, maar nieuw is die volgens mij nog 200 euro. Ik had 2x een 6-pins nodig die al bij mijn voeding zit.

11. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    AMD met z'n R9 serie vragen ze vanwege slechte leverbaarheid en AMD Mantle hype teveel voor momenteel. Ga ik op moment voor Nvidia kaarten.
    Voor dat budget kom je op een nette GTX 760. Maar de ontwikkelingen gaan erg hard momenteel. Om gewoon een beetje gamen en misschien later nog een DX12 kaart te kopen kun je ook overwegen een GTX 750ti te kopen.
    Die draait BF3,

Battlefield 4 - Medium - DoF 90 - 1920x1080 78,4 fps
    Battlefield 4 - Ultra 4x AA - DoF 90 - 1920x1080 29,9 fps

Nieuwe Maxwell chip, kost je geen vermogen, rond de €140,-

12. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Die kaart heb ik ook in mijn Windows PC zitten. Ik gebruik die PC al een hele tijd niet meer, en dacht dat die kaart een beetje out-dated was :9

Kon hier destijds wel Battlefield 3 maxed out op Full HD spelen! Was echt genieten toen :D

Top, thanks voor de info. Ik ga eens kijken :)

13. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Kaartje heb ik ook! draait bf4 nog prima in 1080p echter wel aa4x uit gezet en niet op hbo. Dan rond de 50/60 fps.

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Een HD6990 is een Dual GPU kaart, daar zit ongeveer 2x de power in van een HD6950 :+. En een standaard koeler die 60DB aan geluid produceert onder load, dus die wil je eigenlijk niet hebben.

Onderhand wel oude meuk natuurlijk..

15. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ah, vandaar! :+

Niet dat ik die als optie zou nemen, dan zou ik wel een nieuwere er in prikken :+

16. deadly seconz

deadly seconz kaas is geel

Leuk Bevonden:
    165
    Ik wil graag een nieuwe laptop kopen, welke toch wel intensief gebruikt gaat worden, zowel op school gebied als gaming gebied (zit op kamers). Wat betreft het laatste, ik hoef niet BF4/Crysis etc op hoogste grafische settings te kunnen spelen, maar een beetje grafische game moet hij toch wel aankunnen (Dayz bv, lekker soepel), dan maar niet op ultra settings (heb ook gewoon een 360, toch mijn main-gaming system)

Ik wil een laptop met de volgende specificaties:
    -i5/i7 (3e of 4e generatie?)
    -6 of 8 RAM
    -15,6 inch, omdat ik hem toch vaak moet meenemen
    -Full HD scherm
    -Krachtige videokaart (Hoeft niet top-notch, maar wel goed zoals boven besproken)
    -SSD optioneel, maar zoals ik er nu tegenover kijk niet noodzakelijk
    -Opslaggeheugen toch wel minimaal 500GB, uiteraard
    -Windows ( 8 )
    Prijs: 800-900 euro

Nu kwam ik op paradigig deze laptop tegen, een Lenovo, zoals bekend een goed merk.

http://www.paradigit.nl/lenovo-ideapad-y-series-y510p-00303nl/80011681/details.aspx

Ik ben zeker geen n00b wat betreft hardware etc, maar wat zijn jullie ideeen hierover?
    Is voor mij een i7 nodig, of voldoet een i5 wel? Wat is precies het verschil tussen de 3e en 4e generatie, en welke is geschikt voor mij?
    Is er voor mij een 8gb RAM nodig, of voldoet een 6 bv ook?
    Een 2gb videokaart lijkt me toch wel essentieel, wat jullie?
    Is een SSD echt zo'n pre? Of is als je een normale HDD gewent bent dat ook prima?

Zoals gezegd is mijn budget zo'n 800-900 euro, maar goedkoper is natuurlijk altijd beter, mits de laptop aan mijn wensen kan voldoen.

Ik hoor graag van jullie wat jullie erover denken en of jullie misschien andere opties hebben :)

Laatst bewerkt: 29 mrt 2014
  17. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    Het lijkt erop dat je je huiswerk al aardig gedaan hebt. :)
    Normaal gesproken zeg ik met een laptop geen i7 nodig en 6GB is voldoende.
    Tot je begint over gamen, dan krijg ik meteen hoofdpijn, een gaming laptop
    gaat je of veel geld kosten (het dubbele van jouw budget) of een compromis op bepaalde punten.

Die lenovo is aardig in balans,
    i7, 4 core, 8 threads met nog een leuke turbo tot 3,4 GHz.
    8GB ram, dual channel, snel.
    HDD van 13 in dozijn, kun je altijd nog een snellere inzetten.
    Als je geen SSD gewend bent lekker zo laten in 1e instantie voor laptop.
    Met het HD scherm is een grafische kaart met 2GB eigen geheugen een plus, ook check.

Je zal er aardig games tot Medium/High mee kunnen draaien op HD.
    Uiteindelijk verlies je de 'wapenwedloop' toch met een jaar of 2/3 grafisch.
    Zit op niveau van een desktop HD7770.
    Geheugen nog uit te breiden tot 16GB en als er weer genoeg geld is een SSD van
    250 of 500GB erin over een jaartje of 2 kun je heel lang met die laptop doen.

Mijn persoonlijke trukendoos met laptops kopen is een aardige i5 laptop zoeken voor rond de €500
    en zelf geheugen van 4 naar 8 upgraden en dan inderdaad een SSD erin zetten.
    Maar dan kun je het vaak schudden op gaming gebied, tenzij je graag patience speelt :p

Laatst bewerkt: 29 mrt 2014
  18. deadly seconz

deadly seconz kaas is geel

Leuk Bevonden:
    165
    Thx voor het advies!

Ik weet dat een laptop niet natuurlijk ideaal is om te gamen, maar met het feit dat ik op kamers zit, wil ik 1 apparaat wat alles kan (tot zekere hoogte).
    Tuurlijk, het kan nooit concurreren met een desktop, maar ik wil er gewoon casual, maar toch degelijk op kunnen gamen. Ben ook geen echte hardcore-gamer gamer of graphics-freak, maar t moet er natuurlijk wel goed uitzien met de spellen die ik wel speel.

Daarom kwam ik hier ook om advies te vragen over of er eventuele overbodige specs zijn voor mijn wensen of dat iemand van jullie betere/andere alternatieve of adviezen heeft:p

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Een i5 zou ook voldoende moeten zijn. En 1GB of 2GB geheugen op een mobiele GPU dat gaat echt geen moer uitmaken, de chip zelf is belangrijker dan de hoeveelheid geheugen.

Die GT755M an sich is dan wel geschikt voor jouw doel, daar kan je prima mee gamen! En zo te zien zijn er geen laptops die dat combineren met een i5.. Dus gewoon kopen dat ding!

20. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    Sorry, dikke blaat, als je 2GB kan krijgen in plaats van 1GB videogeheugen, met de huidige games, dan weet ik het wel. En zeker met een laptop die anders van het werkgeheugen gaat snoepen.
    DayZ wat hij wil spelen zal een stuk beter draaien met 2GB dan 1GB.

Andere truuk om meer gaming power uit een laptop te halen is een lagere resolutie scherm te gaan, 1600x900 of zelfs 1366x768.
    15" scherm met 1920x1080 onder windows vind ik persoonlijk alles te klein.

:b:

Deel Deze Pagina