IN het eerste seizoen Spoiler was al bekend gemaakt dat Roberts Rebellion begon om lyanna te bevrijden van Rhaegar Targaryen. Hij zou haar ontvoerd hebben. Zou. deze scene versterkt de theorie dat ze eigenlijk niet ontvoerd is, maar weg gelopen op te trouwen met de mooie Rhaegar Targaryen ipv de smerige Robert. Ik denk dat de Lannisters een kans in de rebellion zagen om iedereen die ze zagen/vonden om te brengen om zelf een plek op de troon te krijgen.
Over die theorie: Spoiler Ned Stark wil nooit over de vrouw praten, de moeder van Jon SNow, volgens die theorie zou hij het kind gevonden hebben en Lyanna dood hebben zien liggen. Hierna heeft hij de zorg over Jon Snow genomen. Daarom zou Jon ook zo goed zijn in vechten. Dus eigenlijk is Jon geen bastard. edit@ nvm, wat ik zeg is geen toevoeging...
Mwa om nou meteen een hele theorie uit de boeken, bij de eerste kans dat er een kleine verwijzing naar is, meteen uit de doeken te gaan doen. Ik geloof er geen reet van dat iemand die de boeken niet gelezen heeft, hier zelf mee gekomen is.
seizoen 1, afl tien Spoiler "That's Lyanna, my father's sister. King Robert was supposed to marry her, but Rhaegar Targaryen kidnapped her. Robert started a war to win her back, he killed Rhaegar, but she died anyway." ―Bran Stark at Lyanna's tomb Iets wat de serie ons leert, in het begin al. Is dat niet alles wat verteld wordt, waar is.
Staat nu ook een preview van de volgende episode op YT. Beloofd veel goeds, want ik zag o.a.: Spoiler De draken boven Kings Landing. Weet niet of het ook echt gaat gebeuren, maar dan word het helemaal een epic episode.