Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Hele leuke laptop, heb zelf de Y500 (vorige generatie hardware, i5 Haswell en GT650M) en ik ben er erg tevreden mee.

Het enige nadeel is dat (maar ook een voordeel) de laptop van aluminium is waardoor en wel sneller dan bij een laptop van kunststof krasjes en deukjes inkomen, maar ik gebruik die van mij dan ook heel intensief, zowel thuis als op school.

Verder echt een top laptop, heel stevig, prachtig scherm, lekker toetsenbord en van alle gemakken voorzien.

Er zit ook een ultrabay in waardoor je gemakkelijk je DVD speler kunt verwisselen voor bijvoorbeeld een SSD of tweede videokaart.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dat klopt, mits je een hele snelle videokaart hebt en op max settings aan het spelen bent. Zo'n GT755M is lang niet snel genoeg om 2GB te benutten. En er zijn genoeg websites die de proef op de som hebben genomen. Het eerste wat ik kon vinden (uit 2009):

Bron: http://www.tomshardware.com/reviews/graphics-ram-4870,2428.html

Het tweede wat ik kon vinden (uit 2012):

Bron: http://www.anandtech.com/show/6359/the-nvidia-geforce-gtx-650-ti-review/6

Tot zover mijn 'dikke blaat'.

3. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    De FarCry, Battlefield en Crysis van nu gebruiken makkelijk meer dan 1GB video ram.

Crysis 3,

De trend is alleen maar meer en voor een fixed systeem als een laptop ga ik zeker niet zeggen 1GB is genoeg. Je krijgt maar 1 kans bij aanschaf.
    Je kan de boel wel terugschroeven en het zal wel draaien op die 1GB maar als je wat langer ermee wilt doen.

Waar wij het dan wel over eens zijn is dat die laptop erg nice is. Is dat ik zelf niet op zoek ben naar een nieuwe maar zou hem met de gestelde voorwaarden ook zeker kopen. ;)

4. deadly seconz

deadly seconz kaas is geel

Leuk Bevonden:
    165
    Bedankt voor de adviezen!

Dit wordt hem gewoon :p!

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Aangezien mijn neefje na zijn examen een laptop krijgt van mijn ouders kwam hij naar mij welke goed was. Aangezien ik het al een poosje niet meer bij hou wat er allemaal op de markt is stel ik de vraag hier.

Mijn neefje mag een laptop tot 1000,- euro uitkiezen. Hij heeft geen desktop dus hou zou er ook graag op willen gamen, games die hij speelt zijn vooral MMO's zoals Guild Wars 2 en af en toe een potje LoL.

Graag zou hij een SSD schijf hebben waar de OS op komt te staan. Ik heb zelf even snel gekeken en ik kwam bij deze uit:

http://nl.hardware.info/productinfo/202938/asus-vivobook-s551lb-cj046h#tab:overzicht

Als ik de specs zo lees zie ik 24gb SSD en 1000gb opslag op een gewone HD? Klopt dit?

En wat voor laptops zouden jullie aanraden?

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Die Lenovo van een pagina terug zou ik kopen ;)

7. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Idd zag het pas nadat ik mijn bericht gepost had :thumbs:

8. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik weet niet precies of ik hier bij het juiste adres ben, maar wellicht dat iemand me kan helpen met het volgende:
    Ik heb een tijdje geleden een printer gekocht (Canon Pixma MG6350). Nu heb ik de laatste tijd vooral teksten geprint, maar ik heb al wel twee kleurencartridges moeten vervangen... Nu heb ik gelezen dat de printer voor zwart dus ook kleuren gebruikt (terwijl er twee verschillende zwarte cartridges in zitten...) en dat vind ik eigenlijk bullshit.
    Ik zoek dus iets van een 'black only' optie ofzo die ik aan kan zetten als ik alleen maar tekst wil printen. Weet iemand toevallig waar ik dat kan vinden? Heb bij instellingen op zowel de pc als op het schermpje van de printer zelf al gekeken maar nog niks gevonden. Ik zie wel een optie om alleen in grijstinten te printen, maar ergens in een manual heb ik gelezen dat ook in dat geval kleurencartridges worden gebruikt.

Ik kan me niet voorstellen dat er niet zo'n optie is dus ik ga er vanuit dat ik 'm over het hoofd heb gezien. Ik ga er dus nog even naar op zoek maar wellicht dat iemand met hetzelfde probleem zat en deze zoektocht wat kan versnellen.

Edit: ik zie nu ergens een optie 'primaire CMYK behouden'. Dat klinkt als een oplossing.

Laatst bewerkt: 7 apr 2014
  9. BrAsKe

BrAsKe Foo Fighters

Leuk Bevonden:
    236
    Voordat je gaat printen krijg je meestal eerst nog een scherm te zien, waar je ook naar eigenschappen kan. Daar ga je naar de tab AFDRUK Daar vink je afdrukken in grijtinten aan. dan gebruikt het alleen maar zwart. Succes ermee:thumbs:

10. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Bij afdrukken in grijstinten worden, bij deze printer in ieder geval, ook kleurencartridges gebruikt, zie mijn vorige post.

Ik ga in ieder geval de komende papers die ik ga printen uitdraaien met de optie 'primaire CMYK behouden' en hou dan even goed in de gaten of er ook in dat geval de kleurencartridges leeglopen.

11. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Kan iemand mij helpen aan een nieuwe videokaart? Degene die ik nu heb doet raar :+

Ik heb van videokaarten totaal geen kaas gegeten, vooral in combinatie met de hardware die ik al heb, dus vandaar de vraag. Qua budget zat ik tussen de 150 - 200 euro te denken. Ik ben geen die-hard PC gamer maar soms probeer ik wel eens een game op de PC :)

Huidige setup:
    • Fractal Design Define R3 Black Pearl
    • OCZ ModXStream Pro 500W
    • Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
    • Intel Core i7 2600K
    • Scyte Mugen 2 Rev.B
    • Sapphire Radeon HD 7770 (11201-02-20G)
    • 8 GB DDR3-1600 Kit
    • IHAS124
    • CT128M4SSD2
    • WD20EARX

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Als je 'soms' gamet, kan je net zo goed een wat goedkopere kopen. Op welke resolutie speel je?

13. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Ik ben eigenlijk op zoek naar upgrade voor mijn PC.

Zelf heb ik een i5 2500K 3.3 ghz met Z68 Pro3 Gen3 moederbord.
    Mijn GPU is een AMD Redeon 6950 2GB.
    Verder heb ik 8GB werkgeheugen.

Ik speel voornamelijk ARPG en MMO´s zoals Diablo 3.
    Niet een veel eisende game, maar ben ontevreden met de onstabiele frames.

De prijs range is ongeveer 170 euro.

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Raar, ik heb ongeveer dezelfde specs en kan Diablo III prima draaien, enige verschil is dat ik een 6970 heb ipv een 6950, zoveel maakt dat niet uit toch?

15. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Heb hem zelf overclocked dus nu heeft die dezelfde specs als een 6970 heb ik begrepen.
    Ik weet dat die kaart voldoende zou moeten zijn, maar wil gewoon een betere ;P

16. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    1920*1080 :)

17. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    Dat dus en voor €170,- ga je geen kaart kopen waarmee je echt vooruit gaat. Driver problemen/updaten?

GTX 750Ti (€140,-) weet zeker dat dit goed uitpakt voor resolutie en komend van een HD 7770.

Algemeen, grafische kaarten tussen de €150 en €200,- is momenteel een ramp als je nog een vrij zware oudere hebt, bijv. GTX 660 of HD7850.

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Of een R9 270X Winterbase, als je een perse AMD kaart wilt.

19. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654

Dankje. Ik heb niet echt een voorkeur. Wat hebben jullie? :+

20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik ben meer van kamp Nvidia, maar het is maar net wat je het goedkoopste kan krijgen.

Deel Deze Pagina