Ik weet niet precies of ik hier bij het juiste adres ben, maar wellicht dat iemand me kan helpen met het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een printer gekocht (Canon Pixma MG6350). Nu heb ik de laatste tijd vooral teksten geprint, maar ik heb al wel twee kleurencartridges moeten vervangen... Nu heb ik gelezen dat de printer voor zwart dus ook kleuren gebruikt (terwijl er twee verschillende zwarte cartridges in zitten...) en dat vind ik eigenlijk bullshit.
Ik zoek dus iets van een 'black only' optie ofzo die ik aan kan zetten als ik alleen maar tekst wil printen. Weet iemand toevallig waar ik dat kan vinden? Heb bij instellingen op zowel de pc als op het schermpje van de printer zelf al gekeken maar nog niks gevonden. Ik zie wel een optie om alleen in grijstinten te printen, maar ergens in een manual heb ik gelezen dat ook in dat geval kleurencartridges worden gebruikt.
Ik kan me niet voorstellen dat er niet zo'n optie is dus ik ga er vanuit dat ik 'm over het hoofd heb gezien. Ik ga er dus nog even naar op zoek maar wellicht dat iemand met hetzelfde probleem zat en deze zoektocht wat kan versnellen.
Edit: ik zie nu ergens een optie 'primaire CMYK behouden'. Dat klinkt als een oplossing.
Laatst bewerkt: 7 apr 2014