Windows 8 (deel 2)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 23 mei 2013.

1. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Lekker bugje weer dus ;) maar dat moetje hier niet zeggen want dan ben je de enigste met dit probleem.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.101
    Loop nou niet zielig te doen.

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ja echt he, hij blijft ook maar doorgaan. Koop dan gewoon die Chromebook...

4. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ikgebruik alleen andermans woorden :+

Chromebook kan ik nog niet kopen adobe en visual basic werken daar niet echt mee? :+

Ik zit nu nog met een windows 8 PC (die steeds trager wordt!)
    @Joene90
    Ik vindt inderdaad deze bug ook niet bij veel andere mensen, heb je iets van een startlauncher o.i.d geinstalleerd?

Laatst bewerkt: 15 apr 2014
  5. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, heb gewoon een standaard Surface RT met alleen maar Metro apps geinstalleerd. Zelfs als ik de desktop tab niet open heb ga ik steeds naar desktop als ik apps afsluit (of andere openstaande apps), nooit naar Start.

Ik zal vanmiddag eens een refresh doen, kijken wat er dan gebeurt. Kan je trouwens ook proberen als je pc steeds trager wordt! :)

6. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.101
    Elke PC wordt in verloop van tijd trager, dat is met alle Windows' zo geweest. Een jaarlijkse refresh is altijd goed.

Niet dat ik dat ga doen :+

7. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Moet je hem wel langer dan een jaar hebben!;)

Het opstarten wordt steeds minder snel
    Tot hetlog in scherm prima! maar voordat de eerste app draait en goed opgestart is,wordt minder

Ook mis ik heel erg msconfig om snel dingen in of uit te schakelen nee lekker alles stuk voor stuk aan of uit gaan zetten.. dat is inovatief zeg!

Voorbeeldje hoe zet je in eens alle opstart programma's rechts bij je klokje uit? of aan?

Of een Chromebook kopen :+

Laatst bewerkt: 16 apr 2014
  8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je op dat pijltje ernaast klikt en dan customise kan je toch die programma's aan- of uitzetten?

De refresh heeft gewerkt, top! Duurde een klein uurtje, ik zou het zeker ook aanraden als je pc wat traag loopt. Werkt ontzettend makkelijk op Windows 8, gewoon naar settings - update and recovery - refresh this pc. Mijn bugje is er iig mee verholpen :thumbs:

9. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ja dat begrijp ik dat dat bij dat pijltje moet, maar alles stuk voor stuk aan of uitzetten? Is dat innovatief?

Ik ga eens kijken voor het opschonen! Krijg je daar ook minder schijfruimte door?

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb net de update voor 8.1 gedownload en geïnstalleerd op m'n laptop. En wtf... dit is echt lelijk?

Apps in de taakbalk heb ik maar meteen uitgezet. Die zwarte balk bovenin apps met het kruisje ziet er ook niet uit. Het nieuwe, maar ouderwetse contextmenu wanneer je rechtermuisklik doet op een app vind er totaal niet bij passen.

Het is nu echt een bijeengerpaapt zooitje. Ik vind juist het inschuiven van opties zo mooi met een rechtermuisklik/ingedrukt houden. Straks op m'n RT ook proberen...

11. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Heb de update nu ook! Een bijeengeraapt zooitje idd.

Wel fijn dat ze de aan/uitschakelaar nu bovenaan(?)hebben.
    Nu de startknop nog. En heel snel windows 9 uitbrengen! (zodat we dit kunnen vergeten.)

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vond Windows 8.1 echt heel cool. Heel goede blend van "oud" en "nieuw". Met name de nieuwe look van rechtermuis-klik vond ik erg goed. Nu heb je weer dat ouderwetse lijstje, ziet er niet uit in het Startscherm.

En dan de iconen op de taakbalk... helemaal lelijk. =(

Heb dat maar snel uitgezet.

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Maar het is wel erg handig als je het gebruikt op de desktop, op m'n Surface Pro vind ik het wat minder handig.

14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.950
    Wat is Windows 8 toch een hoeren OS.
    Werkt de ene keer gewoon normaal, maar dan opeens teringlangzaam. Blijk dat ie de zoveelste update van de 131931931030131 updates moet installeren. Gedaan, werkt weer normaal. Start ik de laptop van een een op andere moment eens op, zwart scherm met enkel cursor. Oftewel de Windows 8 Black Screen of Death. Al voor de 3e (!) keer gehad nu. Na een uur weer gekloot te hebben Windows 8 maar weer 'vernieuwd'. Heb nu weer W8, maar geen 8.1 wat ik eerst had, en alle onnozele k.u.t. bloatware en strontprogramma's zijn er weer opgeknikkerd. Ik word echt he-le-maal leip van Windows 8. Ook het feit dat ie gewoon na verloop van tijd steeds trager begint te worden is gewoon dikke poep. Ik overweeg serieus een mac aan te schaffen hoewel ik daarmee nog nooit heb gewerkt. Maar hoor er goede verhalen over.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Doe gewoon eens een schone install ipv zo'n rommel restore met al die meegeleverde bagger

16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.950
    Dat kan via W8 gewoon zelf. Fragmenteren en shit. Dus das het enige positieve.
    Echte echte schone install kan ik niet want er zijn 2 verschillende versies van W8, retailversie en een andere, preinstalledversie op je laptop, en die heb ik. Daarvan is het niet mogelijk om hem los op een stickie te knallen en even via je bios opnieuw te installen helaas. Tenzij je W8 opnieuw koopt maar me reet. Ga hem ook niet torrenten.

17. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.101
    Met (de)fragmenteren kom je niet zo ver :+

18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.950
    Je begrijpt wel wat ik bedoel :+

19. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    oh verkeerde windows thread..

20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.950
    Laptop staat inmiddels een uur (!) Met de volgende melding: fout bij configureren van windowsupdates. Wijzigingen ongedaan maken. Schakel de computer niet uit.
    het is om te huilen :emo:
    heeft mac ook dit soort shit?

Deel Deze Pagina