1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31

    Samsung is inderdaad begonnen met een 500 euro cashback actie bij verschillende modellen tot aan het WK. Nu is mijn vraag of deze Samsung U7500 het "gewone" tv kijken eigenlijk lelijker maakt dan wanneer ik voor een High End Full HD Led tv zou gaan. Want hoe komen de kanalen binnen vanuit een UPC Horizon box? Dit zou toch digitaal moeten zijn maar ik begrijp dat dit er niet zo best uitziet. Is dat nu juist wegens dit Samsung model?

    Aangezien mijn vriendin meer TV zal kijken op de nieuwe tv dan films, games en dergelijke is het voor mij wel van belang dat we er niet op achteruit gaan qua beeldkwaliteit. Op dit moment kijken we nog op een Philips HD ready tv van 32inch.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De bron bepaald het uiteindelijke plaatje van de tv laat zien.

    We merken dat beeld via een losse Samsung C7140 HD-decoder het beste beeldkwaliteit gaf want deze heeft een resolutie van 1080p.
    We zagen dat de beeldkwaliteit in 720p modus zichtbaar minder werd.

    De beeldkwaliteit was bij de SD-kanalen behoorlijk korrelig , dit komt omdat Ziggo voor deze kanalen nog steeds mpeg 2 codering gebruikt.

    Ook nog een losse CI+ @Smit geprobeerd maar deze gaf veel problemen bij de Samsung.
    Kregen regelmatig de melding dat er geen tv-signaal zou zijn.
    Vandaag wordt de nieuwste CI+ 1.3 cammodule geprobeerd.

    De 7500 is een monster van een tv met heel veel functies maar zou hem voor hoofdzakelijk voor tv kijken niet kopen.
    Bij besluit staat wel vast , ik ga eerst nog voor de Panasonic GT60 of VT60.

    De upscaling techniek naar 4K zal wel beter worden maar het advies blijft dat je moet vragen of de verkoper een 720p of 1080p bron wil aansluiten.
    90% van het content zal de komende jaren toch deze resoluties zijn.
     
  3. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Als eerste bedankt voor je snelle en duidelijke reacties Melbuuln.
    Waar het mij eigenlijk om gaat... Even heel praktisch gesteld.

    Gaat de Samsung U7500 minder mooie/scherpe Tv beelden geven via de UPC Horizon Box dan wanneer ik dezelfde UPC Horizon Box zou aansluiten op bijvoorbeeld een Samsung UE55F8000SL (of ander willekeurig top high end model?). Even los dat het TV beeld niet mooi is in vergelijking met overig HD of 4K materiaal. Ik kan mij niet voorstellen dat een nieuwe 4K tv het TV beeld minder mooi laat overkomen dan een oudere LED tv. Maar dat begrijp ik nu wel een beetje uit verschillende verhalen.

    Op dat moment moet ik misschien de keuze maken om voor bijvoorbeeld de SAMSUNG UE55H7000 te gaan. Toch een High End LED Tv van Samsung maar misschien een betere keuze? Aangezien ik de Tv vooral zal gebruiken voor gamen op de PS4 en streamen van films vanaf mijn Macbook.

    Hopelijk kan hierin advies gegeven worden =)
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als naar de verschillende consumenten websites kijk dan is niemand echt positief voor tv kijken op een 4K tv.
    Daarbij is de vraag ook nog , zijn de huidige 4K tv's wel future proef.

    4K doet mij denken toen HDready nog in de kinderschoenen stond en elke fabrikant deed maar wat.

    Voor HDready en HDready 1080p zijn toen duidelijke internationale afspraken gemaakt om alle fabrikanten op 1 lijn te krijgen.

    Wil je een 4K tv hebben dan moet deze voldoen aan de UHDTV standaard.
    De vraag is hoe snel wordt 4K opgevolgd door 8K want dat ging namelijk al van HDready naar HDready 1080p razend snel.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Het gaat ook zo snel tegenwoordig, de gemiddelde consument kent 4k denk ik nog niet eens, die zijn al blij dan ze een FHD scherm hebben. Mocht 8k ook al in de pijpleiding zit kan ik me voorstellen dat het zo'n tussenstuk net als HDReady wordt.
     
  6. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Dat probleem met een zwarte scherm bij Apps hadden wij ook met de F7000 serie.. Is een bug in de software (die zou ontstaan bij het installatieproces in de fabriek) waar een monteur voor moet langs komen. Hulp op afstand, updaten of de boel resetten tot in het oneindige bood helaas geen uitkomst.

    Afspraak met Samsung gemaakt, binnen een week een monteur in huis en na een half uurtje werkte alles vlekkeloos! Geen kosten aan verboden, valt onder garantie. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2014
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Thnx, ga ik maar ff doen dan. Kan ie meteen even kijken waarom ik met 3 afstandbiedingen moet werken om alles aan te krijgen. Drama haha... Alles van Samsung, allemaal met elkaar geconnect, maar het is een drama.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf alles van Panasonic en loopt altijd te stoeien met de Viera Link.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat heb ik dus met die link van Samsung. Dan wil ik de reciever uitzetten, gaat alles uit (TV, UPC kast, reciever) maar dan kan ik hem niet meer met dezelfde afstandbediening aanzetten. Ga ik gamen, gaat na 30 seconden de tv gewoon uit. Beetje klooien met de instellingen en toen ging het weer. Meestal heb ik niet zo'n probleem met electronische apparaten, maar sinds ik een BR van Samsung heb die connect met mijn televisies, is het een drama geworden 8)
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Harmony One

    edit://

    tegenwoordig is het de harmony Touch blijkbaar, de One maken ze niet meer

    beste 150 euro die je ooit aan een gadget uit gaat geven

    Op de Ps4 en 3 na werken AL mijn apparaten er mee. Je hebt echt maar 1 afstandsbediening nodig en ze zijn eindeloos te customizen

    En het is niet eens erg dat de PS4 er niet mee werkt, ik druk op de harmony op de activiteit PS4 (receiver gaat aan en op goede source en tv ook) en druk op de ps4 controller op de aan knop

    maar zelfs mijn Xtreamer ultra met XBMC werkt er fantastisch mee
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2014
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een Philips SRT8215 Prestigo.
    De meeste voorkomende functies zijn hierin geprogrammeerd.
     
  12. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Over dat upsclaen van sd spul. Ik vraag me af, kan je dat upscalen niet gewoon uit zetten in de settings?

    Zo ja, hoe ziet dat er dan uit?


    Voor mezelf maak ik me niet zo zorgen, de mensen die het niet goed vinden, zullen al wel van een full hd tv overstappen.

    Ik vanaf een oude beeldbuis sd, ik neem aan dat het geupscalde materiaal er alsnog beter uit ziet dan wat ik nu heb.
     
  13. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een Panasonic 3DTV in combinatie met een mediaplayer (mede8er med800x3d). Helaas heb ik 'wanneer ik via de mediaplayer een film kijk' het gevoel dat het beeld soms heel even hapert. Dit heb ik overigens ook regelmatig wanneer ik gewoon TV kijk via Ziggo.

    Het is altijd maar een hele korte hapering. Het is zelfs zo dat andere mensen die ook TV kijken het vaak helemaal niet opvalt. Maar helaas ben ik er nu helemaal op gefixeerd en dan gaat het een beetje storen:{ Iemand een idee waar die haperingen door veroorzaakt worden?
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2014
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    SD werkt volgens het eeuwenoude principe van 576 beeldlijnen ipv van losse pixels ( bijv 1280x720 ).
    Je kan wel nagaan als je 576 beeldlijnen op een 4K tv loslaat met een resolutie van 3840x2160 pixels had het beeld gigantische opgeblazen zal worden.

    Je hebt dan wel een goede upscaling techniek nodig die het beeld redelijke normaal kan laten zien.

    Is dit een Plasma ?
    Heb met mijn GT20 het probleem dat het beeld bij 50hz zachtjes trilt waardoor het soms net lijkt dat het beeld eventjes hapert.
    Probleem is niet aanwezig bij 60hz.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2014
  15. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ook die ervaring kan ik met je delen.. Samsung TV, Samsung Soundbar, Samsung Blu-ray en een Samsung Decoder.

    Anynet+ werkt voor bepaalde toepassingen wel redelijk tot goed, maar voor het meer specifiekere werk mis je altijd net een knop op een bepaalde afstandsbediening.
    Of apparaten doen altijd net even iets anders dan jij wil en de optie om dit te wijzigen bestaat dan simpelweg niet. 8)

    Nee, in dat opzicht leuke apparatuur maar gebruiksvriendelijkheid is in al die jaren nog steeds niks beter geworden.

    Dat is opzich wel een goede oplossing, maar helaas ook weer een extra kostenpost. Ook leuk de gedachte dat je dan eigenlijk een stuk of 4 à 5 afstandsbediening voor niks heb betaald. Logica tegenwoordig in deze wereld... :lol:
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2014
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik gebruik niks anders meer. Kwestie van goed instellen, ook apart voor elke apparaat en je hebt Idd maar 1 afstandsbediening nodig, ideaal en geen enkele moment spijt gehad van de uitgave...

    Heerlijk.
     
  17. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee het is een Led TV. ;)
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laatste firmware ge-update ?

    Stuur anders een email naar Panasonic.
     
  19. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel voor de sd opheldering Melbuuln. Komt er eigenlijk op neer dat ik er weinig kaas van heb gegeten, ;-).

    Ach ja, maakt niet uit, als we straks met zijn allen maar een vette tv thuis hebben staan.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2014
  20. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zoals gezegd voor basisfuncties werkt het wel redelijk, maar mijn ouders willen bijvoorbeeld ook soms radio luisteren via de decoder. (is immers hun setup) Dan wil je niet dat de tv aangaat als je de decoder aanzet. Die optie is er bijvoorbeeld al niet, kunt alleen tegelijkertijd uitschakelen aan of uit zetten.. (mijn eigen setup die alleen voor gamen en zo af en toe een filmpje of een tv-zender wordt gebruikt werkt Anynet+ wel toereikend)

    Toen dus voor de radio met een ander kabeltje (optische kabel) gewerkt wat opzich werkt. Maar dan moet Anynet+ toch echt uitgeschakeld worden op de tv worden anders raak het hele systeem van slag. 8)

    Monteur toen van Samsung meerdere vragen/oplossingen gevraagd, maar ook hij gaf aan dat het niet anders mogelijk was. (hij gaf ook aan dat de enige goede oplossing was zo'n all-in-one afstandsbediening, werkte hij zelf namelijk ook mee tijdens de 'reparatie')
    Hardwarematig kunnen die apparaten zoveel, maar missen gewoon bepaalde softwarematige instellingen terwijl Anynet al best wat jaren oud is, en ik op forums genoeg mensen tegenkom die tegen dezelfde 'problemen' aanlopen.

    Enfin, zal wel niks anders zijn als de gameconsoles, die hebben ook jarenlang softwarematige updates nodig voordat ze eindelijk eens efficiënt bruikbaar zijn. :+
     

Deel Deze Pagina