[PS4] Final Fantasy XIV: A Realm Reborn [Beta]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 29 jun 2013.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Tank hebben zoals in zoveel MMOs het snelste een party. Paladin or Warriors zijn altijd in trek. Paladin heeft meeste armor en mitigation en Warriors meer DPS. Vooral voor solo stuff is Warrior wel handiger. Ik heb als Paladin tot lvl50 best veel solo gedaan en dan gaat het best traag en je gebruikt voornamelijk maar 2 skills constant.

Ik speel overigens op Shiva, dat is als ik uberhaupt nog aan de game ga beginnen.

2. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Speel nu op Cerberus als Puglist, level 19 inmiddels en moet nog steeds wennen aan de controls, dat targetting blijft hoerig... Nog nooit een spel gespeeld waarbij het zolang duurde voordat ik het onder de knie kreeg, meestal heb ik het na een uurtje wel allemaal door maar nu na 3 dagen loop ik nog steeds te kutten, drama :emo:

M+K heeft dikke input lag dus dat is ook geen optie :mad:

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Switchen naar manual targetting. Dan kun je door middel van knoppencombos kiezen waartussen je kunt cycelen. Dus bv alleen maar tussen party members of alleen vijanden of alleen friendly targets. Dat scheelt echt ENORM!

4. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Hoe target je op moment, want je hebt verschillende opties om te targetten.

Zie ook stukje wat ik eerder al postte:

Gaat vrij makkelijk. Je kan door met D-Pad omhoog of omlaag te drukken door je party scrollen en voor het casten van spreuken / gebruiken ability's heb je de hotbar. Je kan tevens filters instellen voor diverse dingen. Je kan nu dus ook touchpad gebruiken om personen te selecteren. Je kan macro's maken, bv. /ac "Cure" <1> , hiermee Cure je persoon nummer 1 in je partylijst bv. Ja is heel goed speelbaar vind ik zelf, maar ik ben niks anders gewend als met controller.

Nog een optie van targetten die niet wordt uitgelegd is bv. R2 inhouden ( waarmee je een hotbar activeert normaal ) en terwijl je R2 inhoudt kun je met R1/L1 door de verschillende mobs scrollen. Je kan ook met de D-Pad links of rechts drukken maar dan scroll je door alle targets in beeld ( dus ook teamgenoten / NPC's / pets ) , tenzij je hiervoor filters instelt. Met R2 en R1/L1 scroll je enkel door mobs.

Een andere optie die ook niet wordt uitgelegd maar ikzelf erg handig vind als je een tank bent: L1 inhouden en dan met D-Pad omhoog/omlaag. Je scrolt dan door je mob lijst en in deze lijst zie je ook hoe het met je enmity ( haat / agro ) gesteld is. Je ziet hier een gekleurd bolletje bij de naam van de mob staan ( rood / geel / groen ) wat aangeeft of je enmity hoog dan wel laag is. Door met L1 en Dpad te scrollen in deze lijst kan je dus snel naar de mob waarop je enmity wilt verhogen als tank.

Zijn uiteraard meerdere manieren van spelen en je moet dus zelf even kijken en wat met de instellingen spelen.

Mocht je vragen hebben over bepaalde dingen dan vraag je maar, kan altijd kijken of ik wat tips kan geven.

Laatst bewerkt: 16 apr 2014
  5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Filters gebruiken is nog het makkelijkste imo.

6. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Uiteraard heb je wat filters nodig, worden ook genoemd ( drawn/ sheated weapon is bv ook een soort filter mbt de hotbars ). Maar naast filters heb je ook verschillende target opties, R2 icm R1/L1 is bv heel handig tijdens gevechten met meerdere mobs en een 8 man party. Er zijn best veel manieren en welke jou het best ligt is natuurlijk afhankelijk van de persoon in kwestie.

7. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Bedankt voor de tips, had meteen al de nodige filters ingesteld maar blijf het kut vinden :+ Heb nu m'n filters wat verfijnt, hopelijk werkt het nu zoals je veracht.

Het vervelendste nog vind ik dat hij niet auto-target, zeker als melee is dit echt heel frustrerend, dan druk ik op L1 maar dan krijg ik een ventje ergens achterin...
    Dit moet aanstaan "Enable Auto Target when no target specified" maar werkt voor geen meter.

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Bedoel eerder dat je de fixed stand waar hij nu op staat uit zet. Dan is targeting met L1 combo echt stukken beter.

Misschien dat je hier iets aan hebt:

http://ffxivrealm.com/threads/a-few-simple-settings-that-can-improve-your-gamepad-experience.6397/

Laatst bewerkt: 16 apr 2014
  9. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Denk dat ik deze ook maar een maandje ga proberen voor die 35 euro, helaas nog even wachten tot payday. ;)

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Denk dat het wel veilig is. Begon met 6 vrienden hieraan en na een week was ik nog de enige die speelde. Heb het ook alleen de eerste maand gespeeld (en de beta's). Ben denk ik 1 van de weinige die V1.0 beter vond. Waarschijnlijk ook omdat ik FFXI sinds de US release speelde.

11. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Als je kan wachten is ie 25,99/28,94 : http://www.budgetgaming.nl/game-profile/final fantasy xiv online: a realm reborn_PS4.html

Helaas was ik te zwak en ben ik meteen voor de Digital CE van 50 eurie gegaan:+

Game bevalt nog prima, ben wel gestopt met het lezen van al die verhaaltjes 8) alleen nog de mainquest lees ik en soms die skip ik nog wel's door.

Opbouw is nogal wat traag maar het uitzicht op al die verschillende classes houd het vers :+

Je kunt trouwens alle jobs levellen op hetzelfde karakter toch?

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Yup, jobs zitten gekoppeld aan je wapen. Switch je deze dan verander je van class. Zelfde geldt voor de crafts.

Jammere hiervan is dat als je questen gedaan hebt ze later niet meer te doen zijn voor je andere jobs. Je zult merken dat je eerste 3 stukken sneller gaan omdat je de questen rondom de startsteden kunt doen. De andere zul je moeten lvln door guildleve/hest, FATE's en/of dungeons te doen. Of je kunt gewoon mobs grinden al duurt dat vaak nog langer.

13. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Wat is dat Additional 0/4 dan bij Actions & Traits? Dacht dat je maximaal 4 jobs kon levellen op 1 karakter :eek:

En raad je aan om bijv mining oid op te pakken of gewoon door te gaan met Puglist en dan 15 Marauder erbij levellen voor Monk?

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je kunt 'skills' van andere lobs gebruiken. De 0/4 geeft aan hoeveel je er in gebruik hebt. Zo kun je bv Cure van Conjurer gebruiken op je Gladiator. Er hangt voor de skills wel een bepaald level aan wanneer je ze kunt gebruiken en ook ook niet iedere skills is voor iedere andere job te gebruiken.

Als je wilt craften is dat wel leuk. Dat scheelt gil. Kost wel wat tijd. Als je een PS vita hebt is het ook een mogelijkheid om het daarmee te doen als je TV aan het kijken bent of gewoon in bed ligt. In hogere lvl gebieden is het wel makkelijker om ook een hoog lvl job te hebben zodat je mobs kunt clearen. Ook leer je van zelf op hoger lvl Disciple of the Land stealth waardoor mobs je minder snel opmerken als je aan het farmen bent.

De gear die je in het begin craft kun je ook makkelijk kopen of krijg je zelf betere van quests of dungeons. Gaat dus vooral veel tijd voor niks kosten. Het enige wat je wilt is je crafting skill naar een hoger lvl krijgen zodat je er iets aan hebt als je een hoger lvl bent.

Ik zou voor je eerste job er voor kiezen deze eerst wat te lvln en een class te unlocken. Pas daarna een beetje met farmen en craften gaan bezig houden. Als je je verveelt of moet wachten is het minen o.a. een leuke bezigheid :)

15. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Hmm toch op z'n minst maar's alle gather jobs oppakken dan :+ Bedankt.

Ben nu op het punt m'n Grand Company te kiezen, lastige keuze als ik nog niet precies weet wat ik op end-game wil doen 8) Ga maar voor Flames denk ik, lijkt me het meest allround?

En als het goed is binnenkort ook eindelijk's die mount, ben dat rennen meer dan zat 8)

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ja keuze daarvoor blijft moeilijk als zal het niet heel veel uit maken. Ik nu de keuze maken waar je char op het moment de meeste profeit van heeft als het over gear gaat.

Als je de chocobo hebt ook meteen wat Ghysal Greens inslaan. Dan kun je hem als pet in je battles gebruiken. Je kunt zijn skills ook nog eens kiezen en dus als tank, healer of DD later fungeren.

17. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Denk ik eindelijk die mount te scoren moet je eerst nog een hele berg van die leves doen 8)!

Heb gekozen voor de Mealstrom, hun Chocobo armor beviel me het meest, de rest is toch tijdelijke level armor :)

Zo even kijken voor die Ghysal Greens, klinkt handig !

18. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Andere jobs levellen is tegenwoordig erg easy door de challenge log en daily duties. En door bepaalde dungeons voor een gedeelte te cleared ipv helemaal. Fates en Leves doet bijna niemand meer voor de normale jobs, leves enkel voor de craft / gathering jobs.

Ook tussen Grand companies kan je gewoon switchen, mocht je later toch voor een andere GC willen gaan of voor de regards bij andere GC's

Als craft zou ik ook beginnen met minen, redelijk simpel en je kan er redelijk mee verdienen low-level. Ook is miner wel handig voor jobs als blacksmith, goldsmith, armorer en kan je miner gebruiken om ingrediƫnten voor deze jobs te farmen.

Laatst bewerkt: 17 apr 2014
  19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Challenge log en daily duties had ik nog niet gedaan. Waren ook greyed out in de beta.

Wat is het voordeel van het niet helemaal clearen van een dungeon?

Heeft de game btw een gold of PS+ abonnenent nodig?

20. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Geen PS+ voor nodig.

Ja challenge log moet je even een questje voor doen, maar geloof een lv15 quest dus dat is zo gedaan. En voor de dailies moet je eerst alle dungeons gedaan hebben welke in de daily categorie vallen, dus alle trials of alle HM dungeons etc ( wellicht zijn er enkele nieuwe bijgekomen welke je nog niet had gedaan en dan kan je daily nog niet kiezen, kan je overigens checken via Duty Finder lijst en de betreffende daily te selecteren, dan geeft hij lijstje welke je nog moet).

Voordeel van een dungeon niet clearen is dat je bv maar een paar kamers doet met mobs en uit de dungeon kan gaan, waardoor je wel exp kan farmen snel maar bv. geen Bossfight doet, hierdoor kan je in sommige dungeons in korte tijd erg veel exp halen ( zo'n 50/100k exp in 5-10 min. ). Dit moet je wel via Party Finder doen, dus met mensen van dezelfde server. Als je dit via Duty Finder doet heb je, en de cooldown penalty en ben je uiteraard de overige members van je party kwijt. Via Party Finder krijg je die cooldown penalty niet en kan je dus gelijk weer dungeon in om dat stukje te spammen voor exp.

Laatst bewerkt: 17 apr 2014

Deel Deze Pagina