Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik hoop dat jullie allemaal lekker blijven klagen zodat ik over een jaar 1080p/60fps kan spelen. Heb er nu geen last van op de X1, maar sla betere graphics ook zeker niet af :+.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Inderdaad, het is heel vreemd. 6/7 jaar geleden speelde ik op een crappy PC al met redelijke graphics 1080p/45-60FPS, je zou toch zeggen dat het nu wel makkelijk kan? Optimalisatie is gewoon onzin, het zou gewoon gelijk al moeten.

Maar ja, ik heb er ook geen verstand van en ik mag graag kritiek leveren :+

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zeker mee eens. Toen de nieuwe consoles werden aangekondigd verwachtte ik gewoon 1080p als standaard en bij sommige games ook 60fps. Guess not. Erg jammer dat MS de plank daar flink mee mis slaat bij verschillende games nu al. Can only hope that het beter gaat worden uiteindelijk, we shall see. Maar als het niet anders kan....please op zijn minst 900p, want 720p is gewoon zielig.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat wordt vergeten in deze thread is dat 1080p60 op dit moment ook vnl wordt gebruikt om beide consoles te vergelijken. Ongetwijfeld zullen beide consoles over een tijdje games op 1080p60 kunnen draaien, maar ook beide consoles zullen zich ook daarna blijven ontwikkelen. Iaw die extra kracht op de PS4 kan ook worden ingezet voor betere AA, betere AI, mooiere textures etc. Het krachtverschil blijft echt wel. En natuurlijk is 1080p60 niet de heilige graag, het zegt maar voor een deel wat over de qualiteit van een spel.

Wipeout Fury was bijv vorige gen ook al 1080p60 maar had relatief weinig gedetailleerde textures zodat dat gehaald kon worden.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad, op de PC speel ik al jaren op 1080p met 60fps. Developers gaven toen aan dat ze beperkt werden door de hardware van de PS3 en X360, nieuwe hardware zou dit moeten oplossen. Er is nu nieuwe hardware en bijna geen een developer haalt deze specs nu. Terwijl dit eigenlijk op de machines gewoon een standaard zou moeten zijn. Developers zijn lui geworden, de trend van remakes en het uitbrengen van games die niet geoptimaliseerd zijn zijn daar voorbeelden van.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Edit: Verkeerde thread.

7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Kunnen jullie de 2 posts van Rampage nogmaals lezen?

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Er wordt sowieso ook een hoop gezwetst met het resolutie gebeuren. IGN had vorig jaar twee screenshots van CoD Ghosts. Het was de bedoeling X1 en PS4 naast elkaar te zetten. Mensen begonnen allemaal zogenaamde verschillen aan te wijzen en welke beter was, maar wat bleek nou...beide pics waren identiek want IGN had per ongeluk twee X1 screenshots gepost. Wel hilarisch eigenlijk.

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Interesting...omdat een ontwikkelaar het zegt:

[yt]N0trrEQzWE4[/yt]

Zal echter wel pas denk ik pas ergens laat 2015 gebeuren.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wel een intressant stukje over Titanfall op de PS4.

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Goh, dat is iets wat ik juist helemaal weer niet verwacht had van Sony.

12. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Niet zo heel verrassend, maar wat wel is dat ondanks dat Titanfall er is de X1 alsnog minder verkoopt dan de PS4, zeker met die Titanfall bundels verkoopt het minder dan de PS4.

PS4 heeft van de week bekend gemaakt dat ze 7(!) miljoen units verkocht hebben
    Daar waar Xbox One 5 miljoen sold in to retailers.

Beide consoles doen het erg goed natuurlijk, maar er is wel een heel groot gat, ik zie niet anders in dan dat de price cut van MS er wel degelijk gaat komen.
    Had verwacht dat deze maand de Xbox One qua verkopen Sony dan eindelijk voorbij gaat dankzij Titanfall, echter als dit dan al niet lukt...

Kon het niet laten maar toen ik deze zag}:]

13. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja qua verkopen is het wel zo'n beetje een gelopen race. Damn ik had niet verwacht dat de PS4 60k meer zou verkopen in de Titanfall maand.

Eind van dit jaar heeft de PS4 twee keer meer verkocht dan de One.

7 miljoen PS4's verkocht aan klanten, 5 miljoen One's verkocht aan retailers. 2,5 tot 3 miljoen verschil, tering.

MS zal ook wel geschrokken zijn. Op de E3 pricedrop en kinectloze SKU.

Laatst bewerkt: 18 apr 2014
  14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Had zelf niet verwacht dat Xbox maar zou gaan verkopen deze maand. Mede omdat de PS4 nu de laatste maand aardig beschikbaar is vergeleken met eerst.
    Zal idd wel een price cut komen denk ik. Ben wel benieuwd naar de E3.
    Xbox moet wat dingen doen om wat terug te komen en Sony moet scherp blijven om niet te laks te worden. Concurrentie is goed. :)
    Btw wat ook wel goed nieuws is imo. Is dat bij veel games de current gen versie meer verkocht wordt dan last gen. Veel mensen stappen dus over. Dus hopelijk betekend dat snel minder cross gen games.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Game mag goed verkopen, maar blijft iets waardeloos. Snap goed dat Sony nee gezegd heeft.

16. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    [yt]CnX36Qrc0WA[/yt]

Overigens verkopen beide consoles prima...

Vergeleken met de WiiU

Het is al heel wat dat mensen zo snel al overstappen naar de next-gen.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja laat zien dan toch best veel mensen echt klaar zijn met last gen. Een generatie die ook te lang heeft geduurd imo.

18. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik nog steeds vreemd vind is dat MS pas in september de Tier 2 countries gaat shippen. Er is stock zat. De overstap gaat inderdaad vlot, al mijn gaming vrienden zijn inmiddels overgestapt naar next gen, en allen naar PS4.

In september launchen is zo ontzettend slecht voor die markten, ze krijgen echt nooit meer voet aan de grond daar.

Oh en: pricedrop / kinect eruit!

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat snap ik ook niet. Heb iets van 10 vrienden waar ik altijd BF mee speel. Nu zijn er 4 al overgestapt naar de Xbox One. Maar de andere 6 wachten totdat die hier uitkomt en willen niet importeren. Terwijl er genoeg te koop zijn. Gerucht gaat wel dat MS vol gaat inzetten op China nu het daar mag. Gerucht gaat zelfs over juli. In EU zullen ze nooit winnen. Blijft altijd PS terrein. China is een potentiële markt van een miljard mensen.

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Denk je dat echt? Kan mij niet voorstellen dat de gemiddelde Chinees zomaar een X1/PS4 kan betalen. Denk dat de markt daar niet veel groter is als de US (wat uiteraard nog steeds heel groot is)

Deel Deze Pagina