Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik hoop dat jullie allemaal lekker blijven klagen zodat ik over een jaar 1080p/60fps kan spelen. Heb er nu geen last van op de X1, maar sla betere graphics ook zeker niet af :+.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Inderdaad, het is heel vreemd. 6/7 jaar geleden speelde ik op een crappy PC al met redelijke graphics 1080p/45-60FPS, je zou toch zeggen dat het nu wel makkelijk kan? Optimalisatie is gewoon onzin, het zou gewoon gelijk al moeten.

Maar ja, ik heb er ook geen verstand van en ik mag graag kritiek leveren :+

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zeker mee eens. Toen de nieuwe consoles werden aangekondigd verwachtte ik gewoon 1080p als standaard en bij sommige games ook 60fps. Guess not. Erg jammer dat MS de plank daar flink mee mis slaat bij verschillende games nu al. Can only hope that het beter gaat worden uiteindelijk, we shall see. Maar als het niet anders kan....please op zijn minst 900p, want 720p is gewoon zielig.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat wordt vergeten in deze thread is dat 1080p60 op dit moment ook vnl wordt gebruikt om beide consoles te vergelijken. Ongetwijfeld zullen beide consoles over een tijdje games op 1080p60 kunnen draaien, maar ook beide consoles zullen zich ook daarna blijven ontwikkelen. Iaw die extra kracht op de PS4 kan ook worden ingezet voor betere AA, betere AI, mooiere textures etc. Het krachtverschil blijft echt wel. En natuurlijk is 1080p60 niet de heilige graag, het zegt maar voor een deel wat over de qualiteit van een spel.

Wipeout Fury was bijv vorige gen ook al 1080p60 maar had relatief weinig gedetailleerde textures zodat dat gehaald kon worden.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10