Ik zou me gewoon focussen op de main story, en daarnaast gewoon de questjes meepakken die je tegenkomt terwijl je de main story doet. Als je de gewone questen ook doet kan je vaak complete gearsets bij elkaar sparen. Met deze gear kun je je goed redden tot na de main story. Wanneer je voorbij de main story bent begint de game pas echt en kan je je richten op betere gear ( tijdens de main story is dit beetje tijdverspilling en moet je gewoon genoegen nemen met de gear van quests ). Zodra je trouwens deel uitmaakt van een Grand Company, kun je met de valuta van de Grand Company's ook gear kopen. En deze gear is zeker lowlevel uitstekend.
Als je gear 100% spiritbond is kan je je gear niet meer verkopen via de Market, echter is spiritbonden een hele goede manier om centjes te verdienen. Je kan namelijk later, nadat je hiervoor een quest hebt gedaan, gear welke je 100% spiritbond hebt gebruiken om te veranderen in Materia. En Materia verkoopt goed en kan je aardig mee verdienen.
Door te spiritbonden kan je juist enorm veel centjes verdienen, zeker wanneer je geluk hebt en de gear in goede Materia verandert. Maar zelfs met mindere Materia kan je snel behoorlijk wat centjes verdienen. En je Materia verkoopt normaal een stuk sneller als de gear zelf.
De jobs die momenteel in de game beschikbaar zijn, zijn allemaal jobs die in voorgaande FF delen regelmatig voorbij kwamen. Zoals Paladin, Dragoon, Bard, de mages, ze zijn allemaal herkenbaar. Zelfs de ability's/skills zijn herkenbaar, Spirits Within, Heavy Thrust en noem ze maar op. Uiteraard spelen de jobs anders en is de gameplay anders, dit is echter al jaren zo met FF ( zelfs de lightning trilogy verschilt enorm qua gameplay per deel ). Momenteel zijn het nog niet veel jobs, maar ja het is een MMO en er worden nog genoeg jobs toegevoegd ( het begin van FF11 was ook karig qua jobs ).
Er zitten heel veel monsters in welke herkenbaar zijn, en ook deze hebben herkenbare ability's, denk aan Bad Breath, 1000 needles, Throat Stab en ga maar door. De soundtrack is imo erg goed en heeft een echte FF vibe. Personages die in FF horen te zitten zitten erin. Ik denk dus dat het meer een kwestie van smaak is, wellicht vind je de veranderingen qua gameplay niks, of was 1.0 gewoon een stuk slechter ( 1.0 nooit gespeeld ) , maar inmiddels vind ik het wel een echte FF game. Ik weet ook niet hoeveel je van de nieuwe content inmiddels gezien hebt. En zoals ik al zei is de gameplay heel anders, maar het is en een MMO en FF veranderd de laatste jaren per deel zowat als het op gameplay aankomt.
Laatst bewerkt: 20 apr 2014