[PS4] Final Fantasy XIV: A Realm Reborn [Beta]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 29 jun 2013.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    :+
    Ok thx. Geen PS+ is weer een voordeel. Las namelijk overal dat het wel nodig zou zijn. SE wil namelijk mijn accounts niet ontkoppelen en aangezien ik niet voor PS+ wil gaan betalen voor een account die ik niet meer gebruik.

2. ToxicVenom 81

ToxicVenom 81 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    echt een vet game, zat eerst te twijfelen maar toch gehaald.
    ben lvl 16 arcanist en ga voor de summoner :)
    Inderdaad geen ps plus is voordeel maar toch 30 euro voor 60 days is best duur.

3. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Welke server speel je? :)

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Makkelijker is om eerst Thaumaturge te spelen tot 15 en dan Arcanist naar 30.

5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Moet zeggen dat het (mede door FFX) toch begint te kriebelen.
    Ik mis die FF-saus die FF zo leuk maakt.

Enige wat me tegenhoud is toch die maandelijkse fee....:x
    Eerste maand is gratis, toch?

6. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ja als je het koopt kun je het een maand spelen zonder iets te betalen :)

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als je dat mist moet je deze laten liggen. Heb nog geen moment het idee gehad dat ik FF aan het spelen was. Het is dat de titel het zegt anders had niemand het geweten.

8. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Heb dan al meer dan een decennia geen FF titel meer gespeeld maar herken zeker genoeg ervan. De muziek en geluiden alleen al :)

9. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Qua gameplay is het meer WoW dan FF11 ja, maar de game zit wel barstensvol herkenbare dingen uit de FF serie. Veel jobs uit voorgaande delen, de moogles, de chocobo's, personages als Biggs, Wedge, Cid, herkenbare mobs ( tonberry, Marlboro, ochu etc ), de Primals zoals Titan, Ifrit etc. En zo kan ik nog wel even doorgaan, dus voor mij persoonlijk is het zeker een echte FF game.

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Welke jobs dan? En dan tel ik FFXI niet meer. Dan is het ZEER karig. En dan is het alleen de naam. Skills zijn allemaal niet. De gameplay heeft totaal niks weg van een FF.

En ja je komt wel wat tegen, maar nee die hebben mij totaal geen FF gevoel gekregen. Komt waarschijnlijk omdat V1.0 er al helemaal niet op leek. ALS de game een FF gevoel zou geven is het omdat de game op FFXI lijkt.

Had een beetje het zelfde gevoel met FFXIII. Je komt dingen tegen die bekend zijn, maar het FF gevoel krijg je totaal niet. Afgezien van een chocobo had je deze game een andere titel gegeven had niemand ook maar gedacht dat het een FF game had kunnen zijn. Je hebt meer nodig dan wat bekenden vijanden.

11. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Inmiddels 30 en game begint steeds meer te bevallen! Zal binnekort's wat screens posten.

Wat is trouwens de beste manier om tijdens het levellen aan gear te komen?

Laatst bewerkt: 19 apr 2014
  12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Questen/dungeon/craften.

Je kunt ook kopen maar dit is vaak gelijk aan wat je van questen krijgt. Je kunt ook op de AH items kopen. Dat zijn witte en groene. Roze items kun je volgens mij niet via de AH kopen/verkopen.

Betere gear krijg je vooral door dungeons te doen. Dat is imo de beste manier alleen kan vaak langer duren. Veel basic gear krijg je van questen. Het is vaak niet het beste maar je krijgt het wel snel en het is gratis.

13. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    ja dungeons doe ik ook maar win nooit de drops :+ Questen heb ik al een tijdje niet meer gedaan, af en toe leves/hest/dungeon tussen de mainstory door met hunts geeft meer dan genoeg EXP, zit nu zelfs nog op Main story level 26 8)

Koop wel gewoon wat voor de hoofdprijs op die market dan, heb ik tenminste meteen iets waar ik een paar levels mee vooruit kan

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het jammere is dat de items soulbound worden. In FFXI waren alles items die je op de AH zette later weer te verkopen. Daar maakte je geen verlies op.

Dungeondrops is idd geluk hebben. Je kunt eventueel zoeken naar upgrades tussen de quest rewards en dan alleen die quest doen. Maar als je weer een paar lvls verder bent vind je al weer betere gear. Ik zou er niet te lang bij stil staan en om de 5 lvls ofzo nieuwe gear van een vendor kopen. Is vaak niet al te duur vergeleken met 1 groene item op de AH. Beter alles wit dan 1-2 groene items van het zelfde lvl.

15. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik zou me gewoon focussen op de main story, en daarnaast gewoon de questjes meepakken die je tegenkomt terwijl je de main story doet. Als je de gewone questen ook doet kan je vaak complete gearsets bij elkaar sparen. Met deze gear kun je je goed redden tot na de main story. Wanneer je voorbij de main story bent begint de game pas echt en kan je je richten op betere gear ( tijdens de main story is dit beetje tijdverspilling en moet je gewoon genoegen nemen met de gear van quests ). Zodra je trouwens deel uitmaakt van een Grand Company, kun je met de valuta van de Grand Company's ook gear kopen. En deze gear is zeker lowlevel uitstekend.

Als je gear 100% spiritbond is kan je je gear niet meer verkopen via de Market, echter is spiritbonden een hele goede manier om centjes te verdienen. Je kan namelijk later, nadat je hiervoor een quest hebt gedaan, gear welke je 100% spiritbond hebt gebruiken om te veranderen in Materia. En Materia verkoopt goed en kan je aardig mee verdienen.

Door te spiritbonden kan je juist enorm veel centjes verdienen, zeker wanneer je geluk hebt en de gear in goede Materia verandert. Maar zelfs met mindere Materia kan je snel behoorlijk wat centjes verdienen. En je Materia verkoopt normaal een stuk sneller als de gear zelf.

De jobs die momenteel in de game beschikbaar zijn, zijn allemaal jobs die in voorgaande FF delen regelmatig voorbij kwamen. Zoals Paladin, Dragoon, Bard, de mages, ze zijn allemaal herkenbaar. Zelfs de ability's/skills zijn herkenbaar, Spirits Within, Heavy Thrust en noem ze maar op. Uiteraard spelen de jobs anders en is de gameplay anders, dit is echter al jaren zo met FF ( zelfs de lightning trilogy verschilt enorm qua gameplay per deel ). Momenteel zijn het nog niet veel jobs, maar ja het is een MMO en er worden nog genoeg jobs toegevoegd ( het begin van FF11 was ook karig qua jobs ).

Er zitten heel veel monsters in welke herkenbaar zijn, en ook deze hebben herkenbare ability's, denk aan Bad Breath, 1000 needles, Throat Stab en ga maar door. De soundtrack is imo erg goed en heeft een echte FF vibe. Personages die in FF horen te zitten zitten erin. Ik denk dus dat het meer een kwestie van smaak is, wellicht vind je de veranderingen qua gameplay niks, of was 1.0 gewoon een stuk slechter ( 1.0 nooit gespeeld ) , maar inmiddels vind ik het wel een echte FF game. Ik weet ook niet hoeveel je van de nieuwe content inmiddels gezien hebt. En zoals ik al zei is de gameplay heel anders, maar het is en een MMO en FF veranderd de laatste jaren per deel zowat als het op gameplay aankomt.

Laatst bewerkt: 20 apr 2014
  16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Weet ik ook wel. Het punt was meer dat hij juist in het vorige deel zo uniek was dat je alles gewoon weg nog kon verkopen. Zeg niet dat dit beter of slechter is.

17. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Ik heb hem zojuist besteld voor 28 euro en ik ben erg benieuwd!

18. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Bedankt voor de uitgebreide post :thumbs: ga het zo doen dan. Handig dat je alle gear gewoon weer kan gebruiken bij de volgende job :D

Spirit bond is ook wel een goed systeem, veel flexibelere dan items die altijd maar bind on pickup zijn :)!

Join de Cerberus server dan, daar zitten de echte :b:

Als welke klasse ga je?

Laatst bewerkt: 20 apr 2014
  19. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Geen idee, ik stap bijna blanco de game in.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je ziet nu in de inderface ook een kleurtje staan die aangeeft hoeveer en of het item spiritbound is. In de PS3 versie was dat eerst nog niet. Voor de materia moet je eerst een aantal questen doen. Ik neem aan dat je de eerste al gedaan hebt?

Deel Deze Pagina