1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky XBW film van de maand (Coherence)

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 20 apr 2014.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    [​IMG]


    Een leuk nieuw topic voor alle die hard film kijkers hier op XBW. XBW film van de maand. Het is allemaal heel simpel. In de eerste 2 dagen van de maand kan je jezelf aanmelden als "filmkiezer". Post in de thread dat je graag diegene bent die de keuze voor die maand wilt maken. Daarna gaat iedereen die zich aangemeld heeft in een grote koker en komt er een persoon uit. En die mag dus kiezen welke film we gaan kijken in die maand.

    Iedereen heeft wel een favoriet of een klassieker waarvan je graag wilt dat meer mensen hem zien. Probeer a.u.b een beetje films te kiezen die een grote groep aanspreekt zodat er veel mensen kijken. En geen troll films natuurlijk. Moet wel leuk blijven. Als je de film hebt gezien probeer een kleine review te schrijven (goed voor de discussie) en als het kan een cijfer te geven. Zodat we alle cijfers aan het eind van de maand kunnen optellen en in de startpost kunnen plaatsen.

    Topic titel wordt ook steeds aangepast zodat je makkelijk kan zie wat de film van de maand is. Alle films worden hieronder bijgehouden. En later geupdate met een gemiddeld cijfer en diegene die de film gekozen hebben.​

    Film van de maand voor September. Gekozen door Delphiki

    The Zero Theorem
    [​IMG]

    A computer hacker whose goal is to discover the reason for human existence continually finds his work interrupted thanks to the Management; namely, they send a teenager and lusty love interest to distract him.


    De nieuwste film van Terry Gilliam met Christoph Waltz in de hoofdrol, wat willen we nog meer? Ik ben enorm fan van Terry Gilliam. Niet alleen vanwege Monty Python (dat speelt uiteraard wel mee) maar vooral door films als Brazil, Twelve Monkeys en met name Fear and Loathing in Las Vegas.

    Ik heb hem zelf ook nog niet gezien, ik wou eigenlijk Fear and Loathing kiezen omdat dat een film is die iedereen wat mij betreft gezien zou moeten hebben maar de kans dat iedereen die dit topic bezoekt dat al gedaan heeft schat ik behoorlijk hoog in :+

    Dus Gilliam's nieuwste leek me een leuk alternatief, ik ga hem vanavond kijken en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ben ook erg benieuwd hoe Waltz het in deze film doet




    April (test maand): Falling Down/6.7/Hybrid
    Mei: Jagten/7.3/Killamonkey
    Juni: Freedom Writers/7.8/Maddmonkey
    September: The Zero Theorem/Delphiki
    Oktober:
    November:
    December:
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2014
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Grappig, ik doe mee :) Maar eigenlijk vind ik ook wel dat jij als eerste de film mag kiezen ;)
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik doe mee! :)
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja doe voor de testmaand zelf kiezen Hybrid :)
     
  5. Sabet

    Sabet Hangmat

    Berichten:
    277
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens en ik doe ook mee.
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik doe mee als Hybrid de film kiest ;-)

    Die gif start wel trouwens met een persoonlijk favoriet van mij ;-)

    Sir Ridley's masterpiece... (hij heeft er meerdere hoor)
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2014
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ten eerste, Moet even zeuren om je avatar.. :+
    Ten tweede wil het gewoon even doen zoals het straks ook gaat zijn. Hoef niet per se zelf te kiezen. Vind het wel leuk zo. Zelfs voor de test maand. :)
    Diegene die gekozen wordt in de test maand kan ik de andere maanden ook gekozen worden als dat gebeurd. Ben je gekozen in een "normale" maand dan kan je het rest van het jaar niet meer gekozen worden. :)

    Edit: Dan kies ik er zelf wel een als jullie het per se willen. :p
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2014
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik doe mee en kies idd zelf de eerste! :) (edit: of niet natuurlijk :+)

    Kleine kanttekening, je schrijft: ' Probeer a.u.b een beetje films te kiezen die een grote groep aanspreekt zodat er veel mensen kijken. '

    Dat hoeft wat mij betreft helemaal niet. Ik zou het persoonlijk juist leuk vinden als mensen films kiezen waarvan zij vinden dat die film goed is en waarvan zij vinden dat het een toffe film is om met andere mensen te delen. Hopelijk gaat dat voor leuke verrassingen zorgen.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat begrijp ik. Maar probeer een beetje te vermijden dat mensen met films zoals Cannibal Holocaust ofzo komen. Zeg maar wat haha.
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Eens,

    Generieke films mogen gewoon in de algemene filmthread gepost worden, lijkt mij beetje obvious om een blockbuster te kiezen als maandfilm.

    Daarvan weet je dat de meerderheid hem al hebt gezien en mogelijk niet eens zin hebt de film nog een keer te kijken.

    Het gaat hopelijk juist om het verbreden van iemand anders zijn blik ;-)

    Nou hoedt het niet meteen arty farty, maar een beetje onbekend maakt zeker niet onbemind. ;-)
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Film van de maand is:

    Falling Down

    [​IMG]

    De kleine dingen waar ieder persoon zich aan kan irriteren, maar er mee kunnen leven. Kan bij een anders persoon juist net de "trigger" zijn. En dat is deze film.
    Hij komt steeds in situaties terecht die voor elk persoon herkenbaar is alleen reageert hij er anders op dan de meeste. Verder zit de film vol met scenes die een dubbele betekenis hebben wat ik altijd wel tof vind. En begint die film ook gelijk vanaf minuut 1 zonder een echte introductie, wat perfect bij de film past. Een van me favoriete films in de altijd heerlijk begin jarige 90 LA.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2014
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Klinkt interessant! Is het wellicht ook nog leuk als de degene die de film kiest zelf vooraf een korte toelichting geeft waarom hij/zij wil dat juist deze film wordt gekeken?
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Goed idee. Heb ik toegevoegd. :)
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Cool.
    Film even opzoeken en eerders kijken.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Film gevonden. Top van de toelichting. Zou hem alleen ook in de OP zetten, anders sneeuwt ie onder.
     
  16. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Heerlijke film idd Hybrid!

    Ik wil ook wel kiezen.
     
  17. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Ah, Falling Down staat al een tijdje op m'n NAS. We gaan 'm checken :).

    Trouwens (zag het ook in het filmtopic staat), hoe kijk jij (Hybrid) tegen het idee van iedere twee weken aan? Bijvoorbeeld de 1e en 2e van de maand, en de 15e en 16e van de maand. Heb je per film zo'n 12 dagen om het te kijken wat mij wel ruim genoeg lijkt. Zitten we aan het einde van het jaar ook met 24 films.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2014
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Leuk idee :) Falling Down ook altijd al wel een keer willen zien maar is er nooit van gekomen dus dit is dan een mooi "excuus" om dit als nog te doen
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Net gezien (ik moest toch wat terwijl ik 4 gb binnenhaal voor de GoT aflevering :+)

    Ik hou er een beetje een vreemd gevoel aan over. Zo van "is dit het?". Wellicht dat ik iets gemist heb, maar vond het een enorm oppervlakkig en vaag verhaal. In de beschrijving lees ik ook over dubbele betekenis, maar dit heb ik vrijwel niet gezien. Misschien begreep ik de film gewoon niet.

    Tot dusverre een 6je.
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik doe mee :)
     

Deel Deze Pagina