1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb een aantal uren Infamous Second son gespeeld, maar geen kramp in mijn handen gekregen, dus dat zit wel goed. ;)
     
  2. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Oke fijn om te weten. Ik ben nooit geen fanboy geweest van welke console dan ook en dat is nog niet zo. Ik wil alleen kopen waar ik denk het meeste plezier van te hebben. En in mijn ogen heeft Microsoft het wel verprutst voor de Nederlanders.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vond de DS3 ook echt drama. Werd trouwens wel iets beter toen ik een keer een plaatje zag hoe je hem eigenlijk vast moet houden. Wel bizar dat dat niet intuitief is natuurlijk.

    Dit probleem speelt bij de DS4 helemaal niet, hierop kan je rustig uren spelen.

    Is dit al langs geweest:

    http://www.gamespot.com/articles/ps...ht-month-according-to-march-npd/1100-6419067/

    de ps4 verkoopt ook in de maand van Titanfall meer dan de x1. Totaal is het nu 7 miljoen verkochte PS4's vs 5 miljoen verscheepte X1's (subtiel verschil). Dat is een behoorlijk gat maar wel dikke cijfers voor beide consoles.
     
  4. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Microsoft heeft het wel goed voor elkaar nu hoor. Na een dramatische Party systeem en meer dingen. Is het volledige weer gepatched. De games zijn ook erg leuk. Geniet nog steeds erg van mijn X1.

    Ik heb nu pas de PS4 erbij gehaald, maar je ziet echt dat de PS4 een stap verder is qua game kwaliteiten.
     
  5. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    Waaraan zie je dat dan als ik vragen mag
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Veranderd niks aan plezier op een console hoor. :)
    Ik zal gewoon kijken wat je belangrijk vind. Controller zo te zien. Dan heb je wel een zekerheidje met de Xbox omdat je de 360 controller dus gewend bent. Verder moet je kijken welke exclusives vind ik interessant en op welke console gamen al mijn vrienden. Vind ik online gamen belangrijk of heb ik meer interesse in SP games.
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Game kwaliteiten? explain...
     
  8. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Van mij mag je dat vragen hoor.

    Het ziet er scherper uit en de games draaien soepeler en meer detail. Toch wel een leuk aanbod Indie games, dit mis ik wel op de X1.
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Controller van de ps4 kan je haast niet over vallen. Ligt deze generatie nagenoeg naast elkaar naar mijn mening. Aangezien hij samen met een vriend kiest, heeft ie dat 'probleem' ook niet. Dan ligt het aan de games en interface.
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ligt eraan natuurlijk. Ik vind de PS4 controller een stuk beter dan eerst maar imo zit de left thumbstick nog steeds "verkeerd" misschien is dat voor hem ook het geval.
     
  11. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja inderdaad Hybrid. Hier ben ik dus bang voor. Ik heb beide controllers nog niet vast gehouden dus ik kan hier niet over oordelen. Wellicht is wachten het beste tot ze beide bij de MediaMarkt even te spelen zijn. ( wat meestal wel zo is ) en dan de beslissing maken met die maat van mij...
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben al aardig gewend aan de PS4 controller en hoewel de build kwaliteit niet geweldig is en de batterijduur redelijk waardeloos is is het wel een prima controller

    Ik vind de 360 controller nog steeds natuurlijk aanvoelen en ben daar denk ik in shooters ook denk ik wel beter mee maar het is maar marginaal

    en met de PS3 controller was het niet marginaal, daar had ik echt een hele duidelijke voorkeur voor de 360 controller
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hier staan bij Saturn gewoon beide consoles. Zal bij veel andere dan ook wel zijn denk ik?
     
  14. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Wel? Ik heb ze nog nergens beide zien staan.
     
  15. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Loop naar Gamemania en je kan op beide spelen en uitproberen. ;)
     
  16. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Thnx. Maat van mij heeft gevraagd of ik vanavond even mee wil rijden naar saturn voor een laptop. Dus vanavond even langs rijden thanks!
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Van wat ik van Digital Foundry tot nu toe begrijp is het vooral de resolutie en framerate die in verschillende games op PS4 beter zijn. Maar ik lees niets over meer detail in de PS4 games.....
     
  18. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik zelf heb beide consoles, ik moet toegeven dat PS4 toch wel de console is voor mij ondanks dat ik erg veel plezier heb gehad met Dead Rising 3 en Titanfall (verveeld in mijn ogen te snel helaas)
    Xbox heeft een prima console, de partychat zit erg goed in elkaar en qua geluid van een ander heel zuiver, dit vind ik bij de PS4 echt minder.

    Maar overal is de PS4 voor mij beter, ik vind de DS4 echt een geweldige controller zelfs beter dan de X1 controller (ookal is deze ook goed!)
    Het menu van de PS4 is simpel maar ook erg snel, ik vind dit bij de X1 beetje een zooitje, erg rommelig. (maar goed dit is persoonlijk)

    De multiplats zijn over het algemeen beter op de PS4, dat is wel een dikke pluspunt.
    Voordeel voor X1 is dat Online alles topnotch is, heb al ruime tijd geen online games gespeeld op PS4, kan iemand me uitleggen hoe dit nu online is?

    Voor mij heeft de PS4 de toekomst, zeker met games als Uncharted, The Order en alle multiplats die zeer waarschijnlijk beter zijn op de PS4.
    X1 zal dan voor mij ook echt binnenkort einde verhaal worden (Ja, ik heb dit eerder aangegeven), dit door het gebrek aan leuke games in de toekomst (heel misschien dan Quantum Break)

    Je moet helemaal zelf weten, beide consoles hebben hun plus en minpunten en het beste is wat hier ook aangegeven is dat je het zelf uitprobeert.

    Jep, had het vorige week gepost, had dit echt niet verwacht en knap dat ze nog zoveel consoles blijven verkopen.
     
  19. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    dacht ik ook gelezen te hebben. Wellicht heeft hij het over x1 exclusives vs. Ps4 exclusives
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Persoonlijk vind ik een Ryse niet onderdoen voor Killzone of Infamous. Alledrie erg mooi uitziende games.
     

Deel Deze Pagina