Tutorial niet gespeeld?
Je zult sowieso nog wel best veel moeten opzoeken op de internets, ik zit ook nog niet zo ver erin en begin steeds meer te realizeren hoe GIGANTISCH UITGEBREID deze game is
Allereerst minen en bomen kappen voor de basic supplies en daar dan op een leuk plekje je begin basis neerzetten zodat je daar je crafting stations en bed in kan zetten (bed is 5 Silk dat je maakt met Cobweb bij een Loom) en later NPCs kan laten wonen en daar dan steeds meer supplies van kan kopen.
Torches kun je maken van gel en 1 hout dus slimes zeker aan het begin wel killen. Met
Wooden platform kun je je gemakkelijker verticaal bewegen, later krijg je een super deluxe handige ultra grappeling hook.
Het hele idee is zeg maar dat je steeds sterker word en zo moeilijkere gebieden aankan, je kunt gigantisch diep graven en overal zijn geheimen en dingen te vinden. Hoe dieper en verder je gaat hoe beter de drops etc.
Voorlopig zou ik focussen op allerminst Silver Armor en een Gold Broadsword en Pickaxe en dan pas echt diep gaan.
Met Life Shards krijg je meer HP (kapot slaan met hamer) dus als je een groot rood hartje ziet glimmen ergens wil je daar zeker heen gaan
Mini-map ook veel gebruiken daar staat een hoop op wat je anders mist. Wit is Cobweb/silver, grijs is Iron, oranje Copper, licht blauw zijn Edelstenen etc. Paarse balletjes vijanden.
Nog een laatste bro-tip; Maak een paar kistjes en sorteer je shit een beetje, als er 1 item inzit en je drukt op AutoStack in je kistje dan pakt hij die items uit je inventory en vult hij de kist aan. Scheelt een hoop geneuzel met items overslepen etc.
Zal even snel wat screenies posten, als je een keer wilt co-oppen hoor ik het wel, sommige bazen zijn niet te doen alleen
!
M'n huis + Eye of Cthulu, was compleet kansloos
Begin van een Dungeon, als je hem cursed krijg je de Dungeon Guardian voor je kaak geslingerd, was nog pijnlijker dan Cthulu
Klein stukje van m'n kaart, dat paarse is dus de dungeon...
Speel op Medium grootte btw, wil niet eens weten hoe groot het is op Large
Klik om te vergroten...