Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7

dit heb ik nu dan.
    paar aanpassingen gedaan.
    http://azerty.nl/winkelmandje/winke...555207]=1&product[518615]=1&product[649374]=1

moederbord wat jij zei is meer mini atx. persoonlijk vind ik die echt klein. wilt niet zeggen dat ze slechter zijn.
    haha snap het.
    dankje alweer iets wijzer, en kan nog altijd kijken wat ik doe dankje voor het idee.

Laatst bewerkt: 21 apr 2014
  2. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
  3. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Nog even een vraag.
    Ik heb de pc besteld.
    en nu wil ik de oude hhd van me oude pc bij de nieuwe zetten als extra schijf plus daar staan alle foto's en muziek op.

Nu is het probleem dat ik dat nog allemaal had willen overzetten op iets anders.
    maar helaas begaf die pc het al voor ik het kon doen.(geheel onverwacht) nu als ik de nieuwe onderdelen bij elkaar heb en hem in elkaar gaan zetten moet ik dan windows 8 op me nieuwe 1tb schijf in zetten en erna pas de oude hdd erbij zetten?? zodat ik dat kan omzetten naar de 1tb schijf en dan als nog die schijf kan formatteren want er staat ook windows xp nog op. is dat een probleem of gewoon beide tegelijk aan sluiten?

4. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Je kan ze zowiezo tegelijk aansluiten. Ik weet niet of hij XP pakt zodra je je pc voor het eerst opstart, maar wanneer dat gebeurt kun je altijd via de windows 8 cd een nieuwe install selecteren en dan installeren op de nieuwe HDD. Hierna kun je in je BIOS instellen dat hij opstart vanaf je nieuwe HDD.

Persoonlijk zou ik er ook een SSD in doen, je pc start zoveel sneller op dan.. Maargoed, nog een tip voor wanneer je je pc in elkaar gaat zetten is deze video: [yt]ea_bs5G1yYU[/yt]

Deze video heb ik zelf ook gebruikt toen ik mijn pc in elkaar zette, link naar website: http://techreport.com/review/23624/how-to-build-a-pc

Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  5. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ik zou ook mooi een SSD schijfje pakken van 128GB ofzo en daarnaast je HDD van 1TB erlangs zetten.

6. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    128 of 250GB schelen niet zo heel veel meer toch?

7. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Nee valt ook wel mee inderdaad. Net wat je erop wilt draaien hoeveel je nodig hebt. Als je al een 1TB HDD hebt ga ik ervan uit dat je niet gek veel meer nodig hebt anders dan Windows zelf erop zetten.

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  9. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Gisteren eindelijk naar de winkel gegaan en daar raadden ze me deze aan: http://www.paradigit.nl/asus-geforce-gtx750ti-oc-2gd5-2gb-pci-e/20231464/details.aspx

Mee eens dat dat een upgrade die het waard is of houd je het toch bij de 760? (ik zie dat ik daar gratis Watch_Dogs bij krijg! Hm... verleidelijk, haha :+)

edit: Echt, wat een ongelooflijk gedoe met die krengen. Bij de Paradigit werd een budget van ~€200 aangegeven. Na die GTX750 zei ie dat de eerstvolgende optie 270 zou kosten. Dus negeerde hij volledig de 760. Had dat een reden of had ie het over het hoofd gezien. Trekt de voeding de 760 niet? Hoe controleer ik dat?

Wat ben ik blij als de kaart uiteindelijk in de PC zit en de keus dus is gemaakt. 8)

Laatst bewerkt: 6 mei 2014
  10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, maar het is vooral voor Star Citizen, en de game gaat toch pas deze maand uitkomen! :+ (nou ja, de alpha dan)

En ik ben traag.
    Heel traag.

Hoe kan ik zien of mijn huidige voeding die kaart wel trekt?

edit: Wacht dat hoeft geen probleem te zijn volgens deze chart? http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_750_Ti/23.html
    is zelfs wat zuiniger dan de HD6870!

Of zijn er andere dingen waar ik op moet letten.
    halp

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Een GTX760 is niet zuiniger dan een HD6870. Weet je zo welke voeding je hebt? Ik verwacht niet dat het een probleem gaat zijn hoor... het scheelt een ~20W piekvermogen.

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb geen idee welke voeding ik heb. Eentje wat stroom levert, meer weet ik ook niet. Ik wil het best voor je checken, maar dan moet je me zeggen hoe. :p

Maar die charts zeggen toch wel dat de 760 zuiniger is?

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik kijk puur naar het piekvermogen, dat is wat je voeding maximaal moet kunnen verdragen. En dan is de 760 niet zuiniger :+.

Snap je nu, in de grafiek onder peak vermogen hebben ze het over maximum vermogen en dan is de 760 wel zuiniger. RAAR!

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ahh, ik zat de hele tijd naar Maximum te kijken. Pff, veel te veel cijfers en grafiekjes :+ Videokaarten zijn veel te veel gedoe!

edit: Ah, je hebt het ook gezien. Zie je nu waarom ik zo verward raak! :+

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Als je wil weten welke voeding je hebt, moet je even je kast open maken en dan de sticker op de voeding bekijken.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    I did it! :+

18. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
  19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ah, mooi. Is toch weer een zorg minder. :p Morgen ga ik em dan toch eindelijk halen. Ben blij als het achter de rug is, haha. :+ Zoveel kaarten, zoveel prijsklasses die te dicht bij elkaar liggen (waar trek je de grens). Gewoon kopen, erin proppen en niet meer naar omkijken.

20. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ja ik ken het gevoel wel hoor, maandenlang op tweakers rondgehangen op zoek naar de ultieme configuratie, maar die is er niet. Op een gegeven moment moet je gewoon knopen doorhakken, 2 maanden geleden mn pc in elkaar gezet en sindsdien nergens meer druk om hoeven maken..

Deel Deze Pagina