Asjemenou had een juiste voorspelling over mij en Tender.
Heat 1: Door gunstige kwalifikatie (2e), een startpositie op de eerste startrij aan de binnenkant van de track op de grid.
Dit bleek belangrijk voor het aansnijden van de eerste bocht en was Tender in het nadeel.
Ik zag ook dat hij erg voorzichtig (
) was en zich ervan bewust was dat ik aan de binnenkant van de eerste bocht zat.
Dit gaf mij de kans om de kop te nemen. Was alleen ongerust dat Tenders tempo mij onder druk zou zetten, zodat ik fouten ging maken.
Gelukkig ontstond er een buffertje waardoor mijn race-leven tijdens de race wat relaxter werd gemaakt tot de finish.
Edit: Ik zie nu in de replay, waardoor de voorsprong ontstond.
Heat 2. Het voordeel van de vliegende start was mijn voordeel en een goed getimede start zorgde meteen al voor wat lucht.
Omdat ik geen gevechten hoefde te leveren kon ik een prima tempo volhouden wat een groot voordeel was.
Tender zette mij een aantal ronden onder druk maar ik maakte gelukkig niet te veel fouten.
Heat 3: Ik had een erg leuk gevecht met Flavour. Werd nog spannend toen Tender ook zich ermee ging bemoeien.
Daarna nog samen met Tender naar de onderling knokkende Fuzzy en freaky toe gereden, maar geen aanval meer kunnen plaatsen.
Erg spannende 3e heat voor mij.
Klik om te vergroten...