[PC] Hearthstone: Heroes of Warcraft. Cardgame gemaakt door Blizzard

Discussie in 'Games' gestart door Le Lastpak, 24 jan 2014.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Voor welk deck zou je nu gaan als Druid?

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    http://www.reddit.com/r/hearthstone/comments/244aph/gaara_dreamhack_druid_deck/

Rampdruid is sterk in de huidige meta. Je hebt verschillende soorten Ramp decks en dit deck focust zich op taunts(runt geen ysera of rag). Normaal gesproken destroy ik dit soort decks met mijn midrange hunter, probleem is dat dit deck zoveel taunts heeft dat 2x huntersmarks niet genoeg meer is. Goede anti controle kaarten zoals Big Game Hunter werken hier ook niet tegen.

Laatst bewerkt: 30 apr 2014
  3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Thx! Ik heb ca. 3000 dust nog dus als ik nog wat arena speel kan ik 2 legendaries craften. Meeste andere kaarten heb ik sowieso wel. Misschien dat ik nog 1 of 2 epics moet craften :)

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Sowieso zijn Ancient of Lores geweldig en een musthave, ieder druid deck runt er 2 van. In korte games tegen aggro kies je voor 5 health, in langzame games kies je voor 2 kaarten. In iedere game is de kaart geweldig. :9

Ben nu aan het experimenteren met een nieuw hunterdeck. 2x flares voor 2x loothoarder en het runt een faceless manipilator en een deadlyshot. Nog geen 1x een fatsoenlijke faceless kunnen spelen, wou steeds dat het een deadlyshot was. Dus prob gaat mn faceless eruit voor nog 1 extra deadlyshot.

edit:

En nu win ik weer een match met Leeroy + Faceless voor 12 damage pfff ik weet het niet XD

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Meeste Druid kaarten geven je een optie wat eigenlijk gewoon 2 kaarten waard is aangezien je ze bijna altijd kunt gebruiken.

Mag ik overigens Millhouse Manastorm als slechtste kaart voten?

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Die wil je alleen turn 2 spelen, anders is het een dode kaart. Op beurt 2 verwacht je niet dat je tegenstander dure spells heeft zoals sprint etc. Ik weet dat er legendarys zijn die nog minder play zien maar millhouse is idd crap. Wil hem wel hebben aangezien ik uiteindelijk toch wel een complete set wil hebben :+

Reynad heeft Millhouse gespeeld in z'n Zoo list, maar die zit er denk ik niet meer in haha.

Sowieso zijn er te veel slechte legendarys in HS. De enige echte goede non class legendaries zijn uit mn hoofd: Rag, Sylvanas, Ysera, Bloodmage Thalnos, Cairne, Blackknight, Leeroy, Alex. En Malygos is opeens populair in rogue decks. Harrison Jones ziet soms play op basis van de meta.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    De meeste goede legendaries heb ik al. Nog even Blackknight craften.

Turn 2 Millhouse tegen een bad draw en dan legt nog wat moois neer. Als Millhouse nou charge had. Wel leuk met Lorewalker ;)

Je hebt altijd mensen die decks willen maken om de grootste crap kaart heen. Zo had MtG ooit Battle of Wits decks. Die uiteindelijk ook toernooilicht heeft gezien.

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar hearthstone is geen MtG.

3/4 startkaarten vs 7 startkaarten, attacker kiest welke minions worden aangevallen vs blocker mag kiezen. Hearthstone kent geen enchantments. Deze mechanics maken combos veel moeilijker in Hearthstone. Wanneer je uiteindelijk een combo deck bouwt dat werkt(unleash decks dus) is het meteen fucking OP aangezien Hearthstone ook geen instants of counterspells heeft die je terug ziet in MtG controle decks.

Groot verschil tussen goede HS kaarten en MTG kaarten is dat een goede HS kaart bijna altijd goed moet zijn. Cardadvantage speelt een minder grote rol en carddraw is normaal gesproken erg duur. Je hand is altijd kleiner, je hebt minder beurten, HS kent veel grotere tempo swings. Removal is veel goedkoper in HS. In HS wil je geen dode kaarten hebben die een combo nodig hebben als je zo weinig kaarten hebt en games kan verliezen door een slechte beurt.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Doelde op het feit dat er altijd mensen zijn die decks bouwen om de slechtste kaart in een TCG. Denk trouwens dat removal goedkoper is in MtG :+

Zag dat Gaara LifeCouch runde zonder Leeroy en met 2 Kodo's.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Volgens mij is dat Kolentos build? Er zijn topplayers die Midrange Hunter runnen zonder Leeroy. Dunno why want Leeroy is zo'n fijne kaart voor carddraw tegen decks zoals Controle Warrior of extra damage tegen Miracle rogue.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Moet ik trouwens niet 2 legendary Murlocs krijgen als ik alle andere Murlocs heb?

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Je kan maar 1 legendary van ieder in je deck hebben, dus nee.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee dat snap, maar het is een hidden quest. Las op verschillende sites dat de reward 2 legendaries zou zijn.

Net even een paar games met dat Druid deck van Gaara gespeeld. 6-0 gegaan. Speelde ook tegen een sterk Warrior control deck. Hij Rag, ik Manipulator en sloop zijn Rag en board met minion + Starfall :)

Moet nog even kijken hoe ik het beste kan spelen. Game is nog vrij nieuw en ik moet de synergie een beetje onder controle krijgen. Had bv straks de keuze om een turn 1 Loor Hoarder te slopen met mijn hero power. Neem ik 2 damage of geef ik hem een kaart? Moet wel zeggen dat al ik andere decks speel ik meeste weinig keuze heb wat ik moet spelen. Nu met dit Druid deck was het bijna iedere beurt denken over de juiste keuze. Wel leuker zo. Dan lijkt het weer een beetje op MtG waar ik graag control in speelde, zoniet altijd control decks speelde.

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Haha ik heb weer iets nieuws geleerd. Ik had sylvanas op mn board en een volle hand. Ik loop met sylvanas in de freezing trap en sylvanas kan niet terug mn hand in omdat ik al 10 kaarten in mn hand heb. Dus ze gaat gewoon dood waardoor haar deathrattle activeert. WTF 8)

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Haha gelukkig valt de errata hier erg mee. Dit was idd een situatie waar je vooraf meerdere scenario's voor had kunnen bedenken.

Al klopt het volgens de game mechanics niet. Op het moment dat de kaart al naar je hand gaat en je hand vol is, is het gewoon een discard. Sylvanas gaat eigenlijk nooit dood hier. Of de errata op Deathrattle moet hier iets over zeggen.

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nee het was ook gewoon een fuckup van mij door mn kaarten niet te tellen. Was helemaal niet de verwachting dat de deathrattle zou werken. :lol:

Uit ervaring weet ik dat digitale cardgames vol met dit soort rare trucjes zitten.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wel goed om te weten nu ;)

18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    als je kiest voor het verkopen van je overtollige kaarten vood dust wat doet HS dan weg? alleen de "3de" kaart van een type? of ook de "2de" kaart? Kan ik dan zomaar de pyroblast verkopen (wat ik niet wil maar waarvan ik er 2 heb)..

tldr: wat is de defenitie van overtollige kaart voor dustomzetting?

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Alles boven 2.

Legendary boven 1.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Alleen de 3e gaat weg (of 2e legendary).

Deel Deze Pagina