Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vraag me juist af wanneer het weer eens over de games gaat ipv de resolutie. 900 vs 1080, amper zichtbaar. Zelfs games die nog lang niet uitzijn moeten er aan geloven. Het lijkt tweakers wel.

2. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Games? fuck die onzin, resolutie ftw je weet toch :+

3. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Kijk is aan 900p word steeds hoger. dan kan de 180p wel gehaald worden neem ik aan? paar p omhoog, moet haalbaar zijn. En sommige games halen het al kijk naar Forza, Need for speed Rivals, etc

Cloud trekt de performance wel omhoog hoor zag je het filmpje van laatst? Juist. ;)

4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dit topic is niet echt bepaald meer over games nee :p

@Hybrid: Nee oke dat snap ik en is wel eens vervelend. Dacht dat je jezelf druk maakte om dit nieuwsbericht an sich, maar je irriteert je aan de trend. Vind ik ook wel vervelend ja.

Dat zijn games waar je 1080p ook bij mag eisen. Die moeten dat gewoon kunnen halen ;)

180p kunnen ze denk ik wel halen ja :+ moet wel lukken. 1080p not so sure. Waarom zouden ze hun energie daar in steken als veel mensen op hun scherm het verschil toch niet kunnen waarnemen?

Laatst bewerkt: 4 mei 2014
  5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Nee man. Cloud is een mooi praatje.
    Daar hoef je echt geen wonderen van te verwachten.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze zullen heus wel in de loop van de tijd non realtime dingen via de cloud kunnen doen of wat AI regelen via de cloud zoals Titanfall. Maar verschil in resolutie en frames komt niet van de cloud.

7. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
  8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als je console dit al niet kan of moeite mee heeft, hoef je van de toekomst ook weinig te verwachten.

9. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Theoretisch kunnen leuke dingen gedaan worden met de Cloud, maar in praktijk levert het volgens mij te veel problemen op bij de gamers in huis. Voor sommige mensen is een stabiele en snelle internetverbinding de gewoonste zaak van de wereld, maar voor heel veel mensen nog lang niet!

Hadden gewoon een console moeten bouwen die krachtig genoeg is en totaal niet afhankelijk is van de buitenwereld. Internet is een mooie extra maar zou nooit essentieel mogen zijn voor een optimale ervaring vind ik.

Dat 1080P niet gehaald kan worden bij games die net wat meer rekenkracht vereisen is ronduit triest. Zo gauw er meer polygonen in beeld komen, physics en belichting dynamisch zijn gaat het al fout. En dit geldt voor zowel de Xbox One als de PS4! :F:

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarom zie ik het ook wel vaker gebeuren bij online only games. Destiny, The Division etc. Het in een GTA game stoppen bijvoorbeeld zie ik minder snel nog gebeuren omdat je daar niet kan verwachten dat iedereen met internet aangesloten speelt.

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Mja het is meer dat ik het als een mogelijkheid zie. Het is niet dat ik 100% verwacht dat het gaat gebeuren ook. Het zou heel nice zijn, maar zo niet dan hoop ik dat ze het op 900p kunnen laten en upscalen naar 1080p. Dan vallen de verschillen als het goed is nog mee. Maar ik zie die SDK niet als garantie voor verbetering, don't get me wrong. :)

Maar daarom zei ik ook...laten we afwachten of het voor verbetering gaat zorgen. :D

Ja klopt. Je ziet ook steeds meer berichten van ontwikkelaars zelf die gelijk de resolutie en framerate bekend maken, soms geloof ik zelfs bij games waarvan we nog weinig weten. Tuurlijk is het belangrijk maar damn....het lijkt wel het belangrijkste ooit voor gaming nu.

Nobody knows. Bepaalde ontwikkelaars zeggen van wel. Spencer van MS zegt dat er nu al DX12 features in huidige X1 games zitten en het volledige gebeuren komt medio 2015 ongeveer. Te vroeg om nu al gebakken lucht te zeggen vind ik zelf. Misschien bij de E3. Het zou geen verkeerd iets zijn als ze komen met footage waar ze zeggen dat het direct van X1 komt en met DX12 features. Maar het is wellicht wel het beste om geen hoge verwachtingen te hebben, kan het alleen maar meevallen.

12. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    De cloud kan wel berekeningen van de CPU overnemen zoals AI etc, maar het moet allemaal als nog gerendered worden door de GPU. Zoals al voor de launch was uitgelegd: Je wilt niet afhankelijk zijn van je internet snelheid, anders zie je objecten super langzaam in de wereld popen, dus qua grafische performance ga je er niet mee vooruit.

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind games bij beide consoles een probleem. Vind het merendeel te inspiratieloos. De games die er zijn speel ik een keer uit en dan heb ik ze wel gezien. Is nu nog echt geen een game waarvan ik zeg daar moet ik een nextgen console voor hebben. Beide staan hier dan ook dik stof te happen en de PS3 en 3DS staan volop aan.

14. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik kan je daar geen ongelijk in geven. Zelf vind ik september a oktober een goede tijd om eraan te beginnen. We hebben dan Destiny, Dragon Age Inquisition, Batman: Arkham Knight, Shadow of Mordor en Driveclub. Afwachten of het allemaal toffe titels zijn, maar het wordt vanaf die tijd boeiender dan nu. Zeker als je nog een leuke lading onuitgespeelde 360 games hebt en Mario Kart 8 om de hoek staat. :)

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Jup, ik wacht ook gewoon lekker. Het huidige aanbod is te slap om zulk geld uit te geven.

16. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ik heb met opzet nu al een Xbox One gekocht. Op deze manier kan ik de aankomende games weer betalen i.p.v ineen keer heel veel neer te moeten leggen :+

17. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dit lees voelt het aan alsof Xbox One met hun redemption tour bezig is, klinkt allemaal erg goed :)

Nu wachten op pricedrop, Kinect eruit, en slim editie, en dan wellicht..

18. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Gaat allemaal niet gebeuren. Kinect blijft onderdeel van de X1 of je het nou leuk vind of niet Microsoft heeft daar echt geen boodschap aan.
    Prijs drop zie ik ook niet snel gebeuren X1 verkoopt goed, ja niet beter dan de PS4, maar X1 is dan ook niet overal uit.

19. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Kinect is imo wel een must bij de nieuwe xbox. De spraakherkenning etc vind ik ideaal....

20. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Jep. Zo een must voor ons, die alleen willen gamen

Deel Deze Pagina