Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ja haha ik mag hopen dat een i5 dat wel goed kan. Zelfs een i3 zou al prima als NUC zijn hoor. Prima apparaten maar wel een prijsklasse hoger natuurlijk.

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nu even de laptop aangesloten op de tv met xbmc :) werkt echt chill. Ja het is wat onhandig zo, maar verder werkt het uitstekend. Yatse erbij en ik kan gewoon relaxt op mijn tv series en films kijken!

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb een vraagje.

Een vriendin van mij wil met haar laptop films afdraaien op haar hdtv. Nu heb ik daar niet super veel verstand van maar heb je altijd zo'n tussenstuk nodig? Ik had al gelezen dat je niet direct van VGA naar HDMI kan, vage shit. Maar als er een Svideo op haar laptop zit kan dit dan wel zonder zo'n tussenstuk? Want die tussenstukken zijn aardig prijzig zag ik 60/65 euro. Ik dacht zelf namelijk dat het voor haar slimmer zou zijn om gewoon een mediaplayer te kopen. :)

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heeft ze geen HDMI / DVI op haar laptop?
    Je zou van VGA naar DVI kunnen gaan en dan is er denk ook wel een koppelstukje voor een paar euro voor DVI naar HDMI.
    Of een VGA aansluiting op de TV en dan gewoon VGA > VGA.
    Moet je nog wel even letten op male/female poorten en bij DVI heb je ook nog wat verschil.

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Thanks man voor de uitleg, ik zal nog eens goed naar haar laptop kijken had de vorige keer weinig tijd maar wat ik zag was volgens mij alleen een VGA slot. Het is ook niet een hele nieuwe laptop dus ga ervan uit dat erg geen HDMI op zit, svideo zou de goedkoopste oplossing zijn dan denk ik. Anders ga ik met haar samen wel even naar een mediaplayer kijken, zo'n Asus Oplay! is wel wat voor haar denk ik die had ik eerst zelf ook voor mijn Boxee Box best een goeie mediaplayer draait alles af. Niet super veel functies maar is ook niet nodig voor haar.

Wel balen dat het zo'n gedoe is dat aansluiten zeg had ik niet verwacht!

6. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
  7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Is iemand de Chromecast al in de winkel tegen gekomen voor € 35
    De MM wist nog niet wanneer zij de Chromecast binnen kregen.

Een telecomwinkel in de stad wilde vanmiddag nog € 79
    Vertrouwde het logo niet en ik kreeg helaas gelijk toen ik dit thuis opzocht.
    In de winkel lag de EZcast (<$27) en hiervoor durven ze € 79 voor te vragen.

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Amazon.uk? Dealextreme?

of wil je hem echt in de winkel gaan uittesten?

9. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Heb de chromecast inmiddels al een maandje thuis liggen van Amazon.de. Het apparaat werkt echt heerlijk. Je plugt het apparaat in je tv en vervolgens opent er een programma op je computer/mac. Een netwerk instellen en je bent klaar. Vervolgens staat op iedere iOS device het logootje van de chromecast. Ik gebruik het voornamelijk voor Netflix.

Je start Netflix op via je iPhone/iPad en vervolgens geef je aan dat je hem wilt zien op de chromecast. De chromecast pakt hem dan over en switch direct naar het juiste HDMI kanaal. Films en series kijk je nu binnen 20 seconden :cool:

Dat blauwe symbooltje geef aan dat je hem wilt zien op chromecast.

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Meer mensen hier die een Raspberry Pi hebben met XBMC erop? Ik heb er vorige week een gekocht met een voor geïnstalleerde SD kaart (OpenELEC) erbij. Leuk apparaatje, wel wat traag.

Met .x264 bestanden tot nu toe geen problemen gehad. Probeerde net een .mkv af te spelen en krijg alleen audio. Iemand enig idee wat 't probleem kan zijn? :)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb een pi, de traagheid is voornamelijk afhankelijk van de soort skin die je gebruikt. Ik gebruik zelf Amber, perfecte combi tussen snelheid en eyecandy.

.x264 dat kan toch niet? Het is toch altijd .mkv wat de container is en x264 is dan toch de codering? Maar ik kan er ook helemaal naast zitten :+

Zelf heb ik het probleem nooit meegemaakt. Ik heb overigens Xbian ipv Openelec.

@Mark: hoe werkt dit met surround geluid? Kan je hem in een hdmi poort van je receiver steken?

Laatst bewerkt: 5 apr 2014
  12. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik gebruik de Confluence skin, heb net die Amber skin geïnstalleerd maar merk nog weinig verbetering. Morgen even de instellingen kijken. Wel jammer, die traagheid ga ik me op een gegeven moment echt dood aan ergeren :+

Film werkt trouwens nu wel. Heb 'm met handbrake omgezet naar een x.264 Mkv bestand. Waarschijnlijk was het origineel een MPEG-2 Mkv en daar heb je een betaalde licentie voor nodig. Betalen voor die licentie vind ik trouwens niet zo'n probleem maar de licentie op het apparaat krijgen is nogal een dingetje :+

13. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Is de Boxee Box eigenlijk nog aan te raden? Kan hem voor 50 euro overnemen van iemand.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vanmiddag bij de MediaMarkt de Chromecast gekocht.
    De bijgeleverde netadapter gebruik ik niet , heb op mijn tv 2 usb-poorten zitten die kan gebruiken voor de spanning van de Chromecast.

Op mijn Android gsm de app Localcast geïnstalleerd en streamen vanaf mijn NAS gaat perfect.
    Net gekeken een film in 1080p zonder ook maar 1 probleem.

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb ook een chromecast en dat werkt ook goed met plex. Nu wil ik eigenlijk een NAS aanschaffen die als Plex mediacenter kan dienen, waar ik ook meteen automatisch series/films op kan downloaden. Iemand een aanrader daarvoor?

16. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Voor het afspelen van lokale content is het ding gewoon geniaal. Vreet alles, veel mogelijkheden, beeld is top. Ding is verder wel uitontwikkeld, dus meer als dit zal het nooit worden, en bijv. Netflix draait ie niet. Maar heb hem zelf al ruim 2 jaar en het bestand dat de BB niet kan afspelen moet nog uitgevonden worden.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een Synology DS213 met 2 verwijdbare 2TB schijven.
    Gebruik de NAS ook als TimeMachine en iTunes Server.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou ook altijd een Synology aanraden.

Qua software en ondersteuning zijn ze gewoon superieur. Helemaal voor de doeleinden waar wij het hier voor gebruiken. Je installeert Sickbeard , Couchpotato en Sab gewoon vanuit het package center en het werkt als een speer

daarnaast perfecte filesharing ondersteuning voor alles wat je kan verzinnen

ik heb er inmiddels 16TB aan de mijne hangen :+ waarvan 6 intern

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Even wachten tot eind deze maand (vakantiegeld \o/) en dan koop ik een DS414 met 3x 3TB WD Red's in RAID5 erbij + een losse 2TB die ik nog heb liggen als 4e schijf. Dan kan ik voorlopig weer vooruit qua mediastorage.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    DS212j hiero, blije gebruiker.

Deel Deze Pagina