Ik ga hier even van het beste van Ubisoft uit. Misschien zit ik er helemaal naast, maar zo denk ik erover:
Ik ben het ermee eens dat DLC aankondigen voordat een game uit is niet echt een top idee is. Het lijkt alleen wel of iedereen er vanuit gaat dat de DLC gelijk op de eerste dag verkrijgbaar is. Ze hebben nu ideeën die ze na de release gaan uitwerken, waarvan waarschijnlijk(!!!) nog niks tot weinig in elkaar gezet is. Als die DLC na een maand of 2/3 uitkomt dan vind ik niet dat de dit content is die in de game had MOETEN zitten. Ubisoft laat nu alleen weten dat ze de game ook na de release nog blijven bijwerken en dingen toevoegen. Of mensen deze content kopen, dat mogen ze zelf weten. Je kan wachten tot er een GOTY versie uitkomt, dat mag je helemaal zelf weten.
In deze tijd worden games nou eenmaal uitgemolken, ik vind het ook waardeloos, maar het is nou eenmaal zo. Accepteer je dit niet, dan wacht je gewoon tot er een goedkopere GOTY versie van de game uit is of koop je de game/dlc gewoon niet. Zolang de DLC leuke gameplay toevoegt en de DLC niet DAY ONE is, dan ben ik gewoon bereid om deze te kopen (mits redelijk geprijsd). Zo gaat het tegenwoordig, er zijn altijd wel mensen die toch extra geld uit blijven geven aan DLC (ik ook).
Mijn mening:
Day one DLC aankondigen = NOT DONE. Dat is gewoon pure oplichting, content bewust uit een game laten om extra geld te verdienen. Dit houdt ook in dat onderdelen die niet voor de release afgerond worden, later tegen betaling te verkrijgen zijn. Dit moet naar mijn mening gewoon GRATIS DLC zijn (en we dromen rustig verder).
Future DLC aankondigen = Extra geld verdienen. Content die misschien wel in de game had moeten zitten, maar misschien ideeën van het laatste moment, tijdens het ontwikkelen van de game. Misschien dat er gewoon geen tijd meer voor is, zonder het opnieuw uitstellen van de game. Zolang ze werkelijk nog van vooraf aan moeten beginnen met de DLC, dan vind ik het geen punt. Het kost nou eenmaal geld, ja de engine is klaar, en met een editor is alles vrij snel te doen, maar wij werken ook niet voor niks.
Als de DLC al voor de release in de digitale kast staat, klaar om na 2 maanden, tegen extra betaling, zonder extra werk, gereleased te worden, dan is dat niet eerlijk. Helaas, wie zal het zeggen, ik niet in ieder geval.
Klik om te vergroten...