Zojuist het lef gekregen om met een volledig zelfgemaakt deck ranked te spelen. Sta momenteel 4-0 met het deck. Dunno of ik nou eindelijk een goed deck heb gemaakt of extreem veel geluk heb maar het is wel grappig. Het is een tempo based warlock deck, of in het kort, templock.
Het runt flame imp, void, pitlord, moltengiant. Ik probeer mezelf te killen, drop mn giants en geef het taunt. Net zoals een handlock, alleen dit deck probeert juist niet te lifetappen(is een verspilling van 2 mana). Het krijgt z'n combos door te cyclen met azure drakes en auctioneers. Ik speel alle cheap warlockspells om dit voor elkaar te krijgen met auctioneer. Verder runt het 3 lifegain kaarten.
Idee van het deck is om puur voor tempo te gaan. Dus sterke minions met een drawback maar wel goede stats wat tempo genereert(ten koste van je life total), gemixt met cheap spells wat je card advantage kost(vandaar auctioneer) maar laat je wel heel mana efficient je tegenstanders board clearen.
Zo had ik het nog niet bekeken. Aan de andere kant, als er maar een paar viable classes zijn, wat motiveert mensen nog om hun collectie voor de andere classes uit te breiden?
Klik om te vergroten...