ik ben nu iets aan het downloaden via de launcher, btw welke wereld moet ik straks kiezen? waar zitten de mensen van dit forum?
Ik nu ook, total noob, eerste MMORPG. Eerste indruk is dat het qua sfeer wel goed lijkt. Beetje raar dat als ik met een NPC praat dat ik niks hoor, wennen i guess. En euhm ja waar heen haha das wel ff weird. Ben een level 1 mage
ah, ok, hoe kan je instellen dat je op dat kaartje/ compas rechtsbovenin ziet waar je quest is? dat is bij mij nu uit. Ik mis een soort "tom tom" achtig systeem dat mij laat zien waar ik heen moet
Deze game vandaag ook gekocht. Ben toch wel erg benieuwd hoe een MMO speelt op een console en uiteraard door alle positieve verhalen hier .
level 6 mage, begin er steeds meer lol in te krijgen.. Vooral gaaf als je je eerste diertje achter je aan hebt lopen!.. Ik blijf het navigeren echter nog wel moeilijk vinden. Ik weet vaak niet waar ik heen moet voor een quest. Iemand tips?
Main quest volgen en er komen erop eens zat quest te voorschijn. Hier had ik in het begin ook even moeite mee. Vanaf lvl 10 gaat het pas beginnen. ^ Navigeren gaat vanzelf beter. Ik vind het echt een kloten map, wat totaal niet werkt.. Maar tot mijn verbazing kom ik er toch aardig uit.
Ik had er nooit problemen mee. Stond altijd een pointer op de minimap Probeer anders eens handmatig een pointer te zetten.
Soms staan er meerdere....van dezelfde quest....waarbij er 1tje doodloopt, omdat je die andere moest hebben, omdat die wel rond die berg loopt. Bijvoorbeeld. Je krijgt ook een berg info over je heen, zeker als dit je eerste MMO is. Map is gewoon niet echt duidelijk, al leer je daar snel mee omgaan. Het is echt effe wennen, maar komt goed!
Ik vind de grote map ook erg onoverzichtelijk. Omdat alles voluit staat beschreven i.p.v. als je over de icoontjes heen gaat, dat hij dan pas tekst laat zien. Misschien is het wel een instelling, daar moet ik nog ff naar kijken. Mijn eerste indruk is in ieder geval positief. Beetje zoeken nog, maar kom er wel uit. Wel meteen muis/toetsenbord combo gebruikt en dat is geen overbodige luxe. Lijkt me niet superhandig om met een controller te spelen, zeker i.c.m. diverse skills die je moet gebruiken.
Hoe herken ik een mainquest? Bij mij niet altijd, maar ik weet ook niet of ik bij het kaartje het blokje moet aanvinken of niet. Het blokje naast de quest. haha ja das waar ik accepteer dit ook gewoon, heeft wel iets om van alles te ontdekken! Dan krijg ik een kaart op een schaal waar ik niks aan heb. Dan zie ik de kaart waarop wat gebieden staan met strepen er tussen maar ik zie niet waar ik zelf sta op de kaart of hoe ik moet lopen
Mainquest heeft een soort vlammetje om het ikoontje heen. Een soort ei op zijn zij met een groen driehoekje erin is het vervolg punt van je quest. Een groen ikoontje met een vinkje erin is het einde van je quest (bij inlevering dus XP).