[PC] Hearthstone: Heroes of Warcraft. Cardgame gemaakt door Blizzard

Discussie in 'Games' gestart door Le Lastpak, 24 jan 2014.

1. Muamba123

Muamba123 FC TWENTE

Leuk Bevonden:
    7
    Is dat zoo-deck nog steeds goed? Ik zie op veel fora dat het deck zn beste tijd gehad heeft, wou het net gaan proberen:+

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dunno, eerst niet maar misschien nu wel. Rogue is het deck dat iedereen probeert te counteren atm.

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    wat is de fractie deck voor de murlock rush?

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    De decks zijn allemaal wel goed. Probleem is dat de metagame van dag tot dag kan veranderen. Hierdoor geef ik Hearthstone weinig kans op een lang leven.

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
  6. heuft

heuft Active Member

Leuk Bevonden:
    53
    Pfffff

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G700-U10 met Tapatalk

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Doet niks die nerf. Blizzard staat bekend om het feit dat ze nooit een balans vinden.

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maakt de match tegen Zoo wel een stuk lastiger zonder coin.

Had eerst wel een hekel aan unleash maar de 2 meest gamebreaking kaarten zijn auctioneer en buzzard. Free carddraw is een probleem in hearthstone. Zowel Rogue als Hunter ruilen kaarten in voor freetempo met huntersmark, sap, freezingtrap, backstap, combokaarten.

Met midrange hunter sloop ik ook alles zonder unleash tegen controle decks omdat ik buzzard heb. Unleash is alleen gamebreaking tegen warlock aggro decks. Dan doe je precies het zelfde voor minder mana. Tegen warrior spam ik al mijn cheap beast voor snelle cycle in de mid game.

Laatst bewerkt: 6 mei 2014
  9. Bulldog NL

Bulldog NL Dignus est Intrare

Leuk Bevonden:
    0
    Recentelijk ook begonnen met dit spel op PC, samen met een paar vrienden! Aangezien ik de meeste pagina's van deze topic wel heb doorgelezen heb ik zeker weer een paar tipjes gelezen die ik eens ga proberen.

Ik zit zelf een beetje te twijfelen als ik wat kaartjes moet kopen. Ben tot nu toe zeer ongelukkig geweest met de Expert Packs die ik heb geopend door goud met quests etc. Arena ben ik echt slap in op dit moment, heb 3x op rij ook dik verloren. Maar ben eigenlijk nog niet zo goed dat ik maar met geld wil gaan smijten tegen een F2P game.

Qua ranked matches ben ik nu rank 20, alleen daar blijf ik wat steken. Ik win ongeveer 50:50 van de potjes met een Paladin-deck wat ik heb gemaakt. Als ik hier zo eens lees dat hier mensen zijn die 12 potjes op rij winnen vraag ik me toch af hoe zij dat voor elkaar krijgen. (uiteraard denk ik met goede kaarten, goed deck en natuurlijk ook een strategie een grote rol spelen)

Ben eigenlijk benieuwd hoe sommigen van jullie aan goede kaarten zijn gekomen en misschien nog een paar goede tips hebben!

Alvast bedankt!

Edit:

Daarnaast zou ik graag willen weten van spelers die dit spel actiever/langer spelen:

1. Komt er ook een 2vs2 mode? Dat lijkt me namelijk zeer tof, want ik speel het met een aantal in real vrienden zo nu en dan wel eens!
    2. Wat staat er allemaal nog in de planning voor dit spel? Of is dit ook het totale eind-product?

Laatst bewerkt: 7 mei 2014
  10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Geen paladin spelen is een goede stap. Tis ook mn favo class maar zeker niet speelbaar na rank 10. De beste pally deck is aggro palladin en dat deck is een mindere variant van aggro warlock.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Precies. Als ze Hunter hadden willen aanpakken hadden ze beter Buzzard kunnen nerfen. Deze nerf doet maar weinig hoor. Kun je zien dat Blizzard weer niet weet waar ze mee bezig zijn.

Heeft iemand btw een decklist van ek0p's Orbital deck van deck wars? Diegene die ik vind hebben geen Leeroy terwijl ik hem die in de vid's wel zie spelen...

Gezien de vid zou dit zijn decklist zijn:

2 Soulfire
    1 Power Overwhelming
    2 Abusive Sergeant
    2 Argent Squire
    2 Flame Imp
    1 Shieldbearer
    2 Voidwalker
    2 Young Priestess
    2 Amani Berserker
    2 Dire Wolf Alpha
    1 Ironbeak Owl
    2 Knife Jugler
    2 Harvest Golem
    2 Shattered Sun Cleric
    2 Defender of Argus
    1 Leeroy Jenkins
    2 Doomguard
    1 The Black Knight

Decklist is toch heel anders dan dat overal beschreven staat...

Laatst bewerkt: 7 mei 2014
  12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Deze statement getuigt van heel weinig kennis van Blizzard :F:......
    Hopelijk een sarcastische opmerking want Blizzard is koning op 't gebied van balans :thumbs:.. Kijk bijvoorbeeld eens naar Warcraft, Starcraft of Diablo _O_

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat was vroeger. Hearthstone, World of Warcraft, D3 alleen hebben nooit balans gekend. Vroeger hadden ze het idd goed in de vingers. Nu lijkt het nergens mee op.

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ah okay ik dacht dat je 't over alle games van Blizzard had :).. Met Warcraft 3 had ik dit dus echt niet. Daar werd echt hard gewerkt bij het patch team, ze patchten daar ook aan de hand van tactieken van de spelers etc. Prachtig.. Maarja Diablo 3 paar keer uitgespeeld maar geen hardcore d3 speler dus daarvan vind ik 't lastig om te zeggen of 't goed gepatcht is of niet.

WOrld of warcraft nooi gespeeld :eek:, soms denk ik van "beginnen?" maar ik ben bang dat ik eraan verslaafd raak :mad:

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Bij WoW krijgen ze het niet voor elkaar. Daarom is de game ook al een aantal keer radicaal aangepast. Ook nu veranderd er veel per patch en die komen regelmatig. Ze hebben zelfs 'flavour of the month' dan wordt 1 class zwaar gebuffed om deze in pvp aantrekkelijker te maken.

In hearthstone is het gewoon jammer dat 3 classes samen 6% van de ranked/toernooi decks vormen. Dan is er gewoon iets goed mis.

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb een aflevering gezien van valuetown met de developer van HS. Ben Brode. Probleem met zijn visie over Hearthstone is dat hij niet gelooft in nerfs/balance changes. Wat hij zegt klopt misschien wel. Hij wilt dat de mensen zelf Hunters gaan counteren. Dit is gelukt, miracle rogue is een goede counter geworden. Maar nu is Miracle rogue weer te OP.

Door dit counteren is Hearthstone een steen papier schaar game geworden. Dit vind ik erg jammer. Het zou tof zijn als iedereen z'n eigen deck kon bouwen met iedere class en kans maakt in de meta. Tuurlijk is je deck tweaken leuk om je matchups te verbeteren maar nooit shaman of handlock kunnen spelen vanwege hunters is gewoon crap.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Snap wel dat hij het zo wil. Want zo moet je natuurlijk veel meer kaarten hebben. Als je maar 1 class wil spelen ben je fucked. Op deze manier moet je gewoon bijna alle kaarten hebben om op ranked mee te kunnen doen.

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Zojuist het lef gekregen om met een volledig zelfgemaakt deck ranked te spelen. Sta momenteel 4-0 met het deck. Dunno of ik nou eindelijk een goed deck heb gemaakt of extreem veel geluk heb maar het is wel grappig. Het is een tempo based warlock deck, of in het kort, templock. :+

Het runt flame imp, void, pitlord, moltengiant. Ik probeer mezelf te killen, drop mn giants en geef het taunt. Net zoals een handlock, alleen dit deck probeert juist niet te lifetappen(is een verspilling van 2 mana). Het krijgt z'n combos door te cyclen met azure drakes en auctioneers. Ik speel alle cheap warlockspells om dit voor elkaar te krijgen met auctioneer. Verder runt het 3 lifegain kaarten.

Idee van het deck is om puur voor tempo te gaan. Dus sterke minions met een drawback maar wel goede stats wat tempo genereert(ten koste van je life total), gemixt met cheap spells wat je card advantage kost(vandaar auctioneer) maar laat je wel heel mana efficient je tegenstanders board clearen.

Zo had ik het nog niet bekeken. Aan de andere kant, als er maar een paar viable classes zijn, wat motiveert mensen nog om hun collectie voor de andere classes uit te breiden?

Laatst bewerkt: 8 mei 2014
  19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Game is wel zo ontworpen dat iedere class maar 1 legendary heeft. Je hoeft dus niet je class uit te breiden om duurdere kaarten nodig te hebben.

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Haha het warlock deck is eigenlijk best kut. Ik blijf wel controle warrior spelen. Toch wel fijn om geen suicide deck te spelen.

Deel Deze Pagina