Ik vraag me ondertussen af of Arya nog dit seizoen naar Braavos vertrekt. Dat lijkt me het meest waarschijnlijke eindpunt voor haar dit seizoen (net zoals in de boeken), maar er lijkt haast te weinig tijd te zijn. De volgende aflevering speelt zich helemaal bij The Wall af, dus dan moet in aflevering 10 de Hound 'sterven' en Arya een boot naar Braavos zien te vinden. Het zou kunnen dat we aan het begin van de aflevering zien dat de Hound 'sterft' als gevolg van zijn nekwond (al lijkt me dat wel erg plotseling gebeuren) en dat Arya op het eind van de aflevering de boot opgaat. Maar het lijkt mij dat er bijna te weinig tijd daarvoor is, mede aangezien het een erg volle aflevering zal worden.
Ik verwacht in aflevering 10 sowieso één of meerdere interacties tussen Stannis en de Nights Watch (ik gok dat in ieder geval Stannis zijn plannen aan Jon vertelt om het Noorden over te nemen en hem aanbied om als Jon Stark over Winterfell te heersen, Jons election als Commander komt denk ik pas volgend jaar), Tyrions ontsnapping, de dood van Tywin en Shae, Dany die besluit haar draken op te sluiten nadat dezelfde herder van eerder in het seizoen terugkomt met ditmaal zijn dode zoon, Bran die Bloodraven en de Children ontmoet en Brienne en Pod die Lady Stoneheart ontmoeten.
En om maar gelijk verder te gaan: heel benieuwd hoe het volgende seizoen gaat worden aangezien het lijkt alsof de storylines van Bran, Sansa en Brienne al bijna aan het eind van boek 5 zijn, terwijl we met de Wall, Kings Landing en Arya nog netjes in SoS zitten.