FM4 [Finished] Ferrari 458 Italia & Seat Cupra R Challenge [PRO] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door f1freaky, 21 apr 2014.

1. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Heb weinig oefentijd ben ik bang....deze week plotseling toch moeten werken...
    Lange dagen en veel later thuis als normaal. Deze week 1550km gereden haha
    Dit weekend ook maar is iets aan de studie doen...moet ook gebeuren ;)

2. majong

majong Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Zo ziet hier elke week eruit :p

3. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Hahaha.....
    Ben wat anders gewend haha;);)
    Ben nog maar 18 jaarjes he dus moet nog heel wat tegen komen...

4. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ferrari rijdt echt lekker op Suzuka in die paar rondjes die ik gereden heb.
    Seat gaat ook wel lekker

Laatst bewerkt: 11 mei 2014
  5. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Rijdersbriefing Suzuka Circuit Week 3

Goedenavond heren,

bijgaand de rijdersbriefing voor morgen:

Aantal rondes als volgt:
    Race 1 - Seat: 17 laps (Geen pitstop, reduced damage)
    Race 2 - Ferrari: 15 laps (Pit 4 t/m 9)

• Race 1: Rollende start, na uitkomen laatste bocht mag degene die voorop rijdt beslissen wanneer hij op het gas gaat.
    • Race 2 = Staande start.

Note: Mocht het zo zijn dat de lobby het een keer niet doet tijdens het laden, gaan we dit doen:
    • Ik noteer de start posities en eventueel de uitslagen van heat 1 (mocht het zo zijn dat hij de 2e heat het niet doet).
    • Daar trek ik de gemiddelde startpositie van uit. Dat krijgen jullie te horen.
    • Ik start dan de lobby opnieuw op.
    • Ik laat jullie 1 voor 1 de lobby inkomen.
    • Dan als iedereen er is, doen we 1 ronde rijden en finishen we op de volgorde van de startposities die ik op heb genoemd.
    • Voorbeeld: Coureur 1 start gemiddeld 4e; Coureur 2 start gemiddeld 1e; Coureur 3 start gemiddeld 2e; Coureur 4 start gemiddeld 3e.
    • Dan is de finishvolgorde als volgt: Coureur 2, coureur 3, Coureur 4 en als laatst coureur 4.

Verder m.b.t. race van de SEAT:
    • Let op bij bocht 2 en Dunlop, daar wordt het opeens heel smal. Los dit dus goed op, met name in de 1e ronde. Sommige van ons kunnen de race van de Open Class A cup zich nog herinneren dat het daar een beetje chaos werd.

M.b.t de Ferrari pitstop:
    • Melden als je de pits uitkom als er verkeer aankomt.
    • De gehele pit exit gebruiken, dus niet over de witte lijn heen.

• XBWR bepaalt herstart.

• Host: f1freaky

Veel plezier!:b::b:

6. majong

majong Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Wat wordt het east of west in de eerste aankondiging staat west het plaatje is east.

Heb ik op het verkeerde parkoers getest.:mad:
    Ik had welgeteld tijd voor een rondje of 10 maar toch.

Martin

7. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ik ga nu twijfelen...ga het ff nakijken

8. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Heb een fout gemaakt...Het circuit is west, dat klopt, dus je heb niet op de verkeerde baan getest.
    Ik dus wel haha, lekker opgelet -_-

Let op:
    Rijdersbriefing wordt dus gewijzigd!

9. majong

majong Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Kan gebeuren :p

Ik heb alleen de Moederdag verplichtingen niet geheel onder controlle.
    Ik hoop dat dat geen roet in het eten gooit.=(

10. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik zie bij de Seat Leon twee verschillende aantal ronden 17 en 27

11. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ik heb de rijdersbriefing gewijzigd. Zie hieronder een kopie van de rijdersbriefing:

Goedenavond heren,

bijgaand de rijdersbriefing voor morgen:

Aantal rondes als volgt:
    Race 1 - Seat: 17 laps (Geen pitstop, reduced damage)
    Race 2 - Ferrari: 15 laps (Pit 4 t/m 9)

• Race 1: Rollende start, na uitkomen laatste bocht mag degene die voorop rijdt beslissen wanneer hij op het gas gaat.
    • Race 2 = Staande start.

Note: Mocht het zo zijn dat de lobby het een keer niet doet tijdens het laden, gaan we dit doen:
    • Ik noteer de start posities en eventueel de uitslagen van heat 1 (mocht het zo zijn dat hij de 2e heat het niet doet).
    • Daar trek ik de gemiddelde startpositie van uit. Dat krijgen jullie te horen.
    • Ik start dan de lobby opnieuw op.
    • Ik laat jullie 1 voor 1 de lobby inkomen.
    • Dan als iedereen er is, doen we 1 ronde rijden en finishen we op de volgorde van de startposities die ik op heb genoemd.
    • Voorbeeld: Coureur 1 start gemiddeld 4e; Coureur 2 start gemiddeld 1e; Coureur 3 start gemiddeld 2e; Coureur 4 start gemiddeld 3e.
    • Dan is de finishvolgorde als volgt: Coureur 2, coureur 3, Coureur 4 en als laatst coureur 4.

Verder m.b.t. race van de SEAT:
    • Let op bij bocht 2 en Dunlop, daar wordt het opeens heel smal. Los dit dus goed op, met name in de 1e ronde. Sommige van ons kunnen de race van de Open Class A cup zich nog herinneren dat het daar een beetje chaos werd.

M.b.t de Ferrari pitstop:
    • Melden als je de pits uitkom als er verkeer aankomt.
    • De gehele pit exit gebruiken, dus niet over de witte lijn heen.

• XBWR bepaalt herstart.

• Host: f1freaky

Veel plezier!:b::b:

12. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Er is geen pit op west.

13. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Met de Seat hoeven we niet de pitten, met de Ferrari rijden we Suzuka Full ;)

14. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Aah dat was ik vergeten.

15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Jongens, even iets wat wat beter nu kunnen beslissen dan over 6 weken:

Het huidige puntensysteem straft 'niet meerijden door omstandigheden' érg hard af. Waarom? Omdat winnen nauwelijks 'extra' punten oplevert. Zie onderstaande situatieschets, waarbij iemand 1 race niet meerijdt, alle andere races wint, maar met de huidige puntentelling toch het kampioenschap misloopt (zie plaatje hieronder).

Ik, en velen met mij denk ik, vind het daarom een goed idee wanneer ieders slechtste resultaat zou worden geschrapt.
    >Het houdt het kampioenschap spannender (standaardafwijking van ieders resultaten wordt kleiner)
    >Het is gewoon een lánge cup, met 10 races.
    >Het kampioenschap krijgt meer glans (je vermijdt de gedachte bij mensen 'poppetje Y werd kampioen 'want' poppetje X was een keertje verhinderd') en
    >zoals gezegd kun je er naar mijn mening eigenlijk niet onderuit.. 1 race missen staat anders haast per definitie geljk aan gedoemd tot een middenmoot-klassering (in tegenstellng tot de telling bji andere cups, waar je met een paar overwinningen nog het eea kon goedmaken).

Hoor graag jullie mening :)

Breng dit bewust nu ter sprake en niet pas over 5 weken als het klassement al (veel) verder gevormd is.

16. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37

Voor dit systeem ben ik altijd elke competitie

17. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Er zal overleg plaats vinden hierover met de organisatoren

18. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Pole 1e :) Heat 1 jammer genoeg 2e, had graag 1e geworden (dan had ik 3 overwinningen op rij in SEAT:):))Laatste paar rondes had ik het enorm zwaar, geen concentratie meer en kreeg het toen al een beetje warm, wat zich later in heat 2 vervolgde.
    Heat 2 start was lekker, kon snel posities goed maken, maar merkte dat de foutjes al kwamen door concentratiegebrek. Licht tikje op Loyall zijn achterkant bij aanremmen laatste chicane, sorry daarvoor Loyall:):Daarna lang achter Coldzero en Majong gezeten. Majong had een goed tempo te pakken, maar op plekken waar je in kon halen, kon het iedere keer net niet. Pits ingedoken.
    Daarna een voorsprong van 3 seconden op AZT B Tender. Die waren al gauw verdwenen.
    Kreeg weer een soort van paniekaanval die steeds heviger en heviger werd. Veel concentratie foutjes, verremmen, verkeerde lijnen pakken enzo dus AZT B Tender was me gauw voorbij. Moet ook wel zeggen dat hij een mooi tempo had:thumbs:

Hopen dat het de volgende race niet voorkomt zo'n aanval...
    Weet nog niet zeker of ik woensdag meedoe...krijg de laatste tijd het weer een beetje terug, dus moet een beetje oppassen...

19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Terugkijkend.. zou ik het hier ook méér dan een beetje warm van krijgen Freaky! Ik moet er niet aan denken om mezelf een paar ronden pushend achter me te hebben zoals jij me deze avond had. Zie hieronder (ging al een paar rondjes langer zo, maa r heb het rondje vóór de inhaalactie eventjes meegepakt).

Mooi om te zien hoe ontzettend dicht we bij elkaar reden, zonder dat de rondetijden inkakten. Ben er eigenlijk zelf onder de indruk van \o/:b:

Ferrari-race ging lekker. Beetje gek momentje samen met Flavouur gehad bij de pitingang (ik stuurde volgens mij in terwijl Flavour rechts van me zat) wat we samen nog moeten bekijken. Had een hele tijd een sterk rijdende Witteveen voor/langs me in de openingsfase. Verder zag Alpha niet onzacht aangekust worden vlak nadat ik hem ingehaald had, in de 130R. De leiding kreeg ik een klein beetje cadeau van Freaky, na een foutje waardoor hij in het gras belandde.

Geslaagde races :)

20. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Tot 2x toe door dezelfde persoon helaas, 50% achter, 35% zijkanten en remschade en dan is de race gewoon over, onbestuurbaar. Kwam nog tot tot vlakbij Nova, maar doordat de auto nagenoeg onbestuurbaar was klapte ik tegen n muurtje en heb m toen aan de kant gezet. Van te voren zei ik nog, voorzicht met inhalen, er is vaak gewaarschuwd voor het harmonicaeffect, dan botst iemand je 1x hard en daardoor verlies je veel grip, dat gaf ik ook, maar toch gebeurd het dan nog een keer, beetje jammer.

Deel Deze Pagina