Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    De specs hebben die achterstand niet echt goedgemaakt. De exclusive games hebben dat gedaan meer. :)

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ps3 was wel de mindere console, kijk maar naar hoe de multiplats presteerden op de console. De Ps3 heeft juist met de exclusieve games veel goed gemaakt.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Niet qua specs. Multiplatvorm titles waren minder omdat ze X360 ports waren.

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Klopt, maar toch. Waren er ook echt van dit soort resolutieverschillen tussen de PS3 en Xbox 360 in het begin?

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zie het nu nu al gebeuren.

Iedereen koopt nu voor € 399 een XOne zonder Kinect en een paar maanden later ligt de 1e game in de winkel waarbij de Kinect verplicht wordt.
    Iedereen opnieuw naar de winkel voor een losse Kinect voor € 150 :lol:

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Persoonlijk vind ik het wel een dikke fuck you naar de early adopters. Het is niet een kleine verandering maar Kinect zou min of meer het kloppende hart worden en ook blijven van de X1. De UI er op aangepast, er zouden allemaal te gekke games voor komen, het was de reden van de 100 extra en ga zo maar door. Nog geen half jaar later en ze gooien het roer om.

Damagecontrol is hier trouwens hetzelfde als naar de fans luisteren. Het komt immers door de 'klagende fans' dat de X1 op dit moment relatief gezien een te klein marktaandeel heeft.

Het grootste drama was geloof ik met Bayonetta, dat kon echt niet :+

60 vs 20 frames en erger :+

Edit: op 1:28 zit de ps3 op 16 frames per seconde.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2014
  7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Toen waren we met andere dingen bezig ;) ik kan me geen resolutie oorlog herinneren met de 360 en ps3.

Maar Bayonetta blijft het mooiste voorbeeld, die Kevf dus net post.

Denk om het dubbelposten Kevf O-)

Laatst bewerkt: 13 mei 2014
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Toch echt wel! Bioshock, The Orange Box, Mafia II, Bayonetta en ga zo maar door. De verschillen waren niet te zuinig op het gebied van multiplats. Praktisch altijd in het voordeel van de 360. Een paar games deden het beter op de PS3: FF XIII en Oblivion bijvoorbeeld.

edit: of moet je voor de lol dit eens bekijken. Skyrim op de PS3:

[yt]cUoDfO1pWto[/yt]

Onspeelbaar.

9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat is waar, maar nu zijn de consoles veel gelijkwaardiger geworden wat dat betreft ;) Daarnaast zijn al er al zat mensen overgestapt op de PS4 en het is maar de vraag of die een Xbone erbij halen.

10. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb wat gemist dan :+ al heb ik later pas een PS3 gekocht als Blu-ray speler waarbij ik alleen de exclusieve games heb gekocht, daarbij wist ik alleen dat Bayonetta en Skyrim bijna onspeelbaar waren op de PS3.

Misschien heb ik het ook wel gemist omdat destijds de PS3 niet zo groot was op XBW ;) het VS topic was wat milder.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een aantal hier hebben er toch al twee? Ik hou het deze keer bij 1 console. Mijn backlog van de afgelopen gen is nog steeds te groot voor woorden. Moeten er alleen wel meer games komen voor de PS4 :+

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ik stapte ook over van de PS naar de 360 en heb later ook gewoon de PS3 gehaald. Voor de exclusives. :)
    Alles hangt af van de exclusive features/games. :)

13. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Hier wel ja, maar dit forum is natuurlijk niet representatief voor de gehele groep gamers.

Ik ga denk ik ook wel voor 2 consoles. Last-gen heb ik al afgeschreven :+ Die games moet ik niet meer.

Hmm, ik schat vrijwel iedereen hier onder 'hardcore' gamer als in gamers die wel wat meer uitgeven. Overgrote deel koopt gewoon 1tje.
    Als de multiplats beter zijn op de PS4 en de vorige generatie heeft de PS3 al blijkbaar uiteindelijk meer verkocht (iets dat ik niet eens wist :p) dan schat ik in dat de xbox dat gaat niet gaat dichten.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Alles puur door het porten. Heeft niks met de console zelf te maken, maar met de voorkeur van de devs voor een console (en programmeertaal).

15. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Het lag toch aan de lastige infrastructuur van de PS3?

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat kan er niet? Afgezien dat de fps bovenin het scherm staan is er totaal geen verschil zichtbaar. Geen enkele hapering. En dat zou wel moeten als je sommige drops ziet. Ik zeg: FoundryFail.

Heb Skyrim op beide consoles gespeeld. Wat je hier ziet heb ik nooit gezien. Op beide consoles niet. Niet eens iets wat in de beurt kwam. Lijkt eerder op een PC van 10 jaar geleden...

17. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    ja en dat is nu wel anders. Als je daarbij dus het uiteindelijke succes alsnog van de ps3 optelt en dat tot nu toe multiplats wat beter presteren op de PS4, lijkt mij het voorbarig om te zeggen dat de xbox nu wel 'even' de ps4 gaat inhalen qua sales. Het blijft natuurlijk afwachten en externe factoren (exclusives in dit geval) moeten dan de doorslag gaan geven.

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Grote verschillen zul je op YT sowieso niet zien omdat YT zelf ook maar 30fps is ;)

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Uiteindelijk is het goedgekomen met de PS3 en werd het verschil steeds kleiner. Het is absoluut iets wat in de situatie van nu ook kan gebeuren. We shall see.

20. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ben benieuwd of het weglaten van de Kinect wat van het huidige overschot wegwerkt, begon me oprecht zorgen te maken over de gezonde concurrentie tegenover de PS4 nav die berichten van laatst waarbij ze de productie al wilden verminderen of zelfs stopzetten omdat er iets van 3 miljoen van die dingen in een warenhuis staan (en vervolgens pas in september hier launchen omdat ze anders niet aan de vraag kunnen voldoen) 8)

Goed voor de sales dus maar minder leuk als je heel druk met je Kinect game bezig bent(was), en er zal er nu ook een stuk minder in-game ondersteuning voor zijn...

Blijft een drama verhaal met die console, ik kijk alvast uit naar de eerste docu erover :+

Deel Deze Pagina