Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Vreemde is juist dat de LED en de speaker helemaal niet veel vreten van je batterij. Zijn er al een aantal geweest die de controller gemod hebben en die dingen uitgezet hebben maar de controller ging er niet langer door mee

Accu zal wel gewoon een stuk minder zijn

3. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7

Dit kan de PS4 ook he met een microfoon Dashboard bedienen?

Wow, dacht echt dat het aan het speakertje en ledje lag? Dan zijn inderdaad de accu's van minder kwaliteit. Hopelijk gaat Sony hier nog wat aan doen. Wil wel graag namelijk draadloos spelen. :)
    Sticks mag ook meer grip op.

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    LEDs vreten sowieso geen batterijen.

Ik moet trouwens zeggen dat de overschakeling van de 360 naar de PS4, qua controller, mij enorm meevalt. De DS4 is echt heerlijk en (imo) op een aantal punten zelfs beter dan die van de 360, aan die stick lay-out ben je ook in no-time gewend. Zag er wel tegenop maar het was een aangename verrassing :)

5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Batterij is gewoon klote inderdaad, hier zal Sony waarschijnlijk ook wel wat aan gaan doen.
    Je kunt ook draadloos spelen dat is geen probleem, na ongeveer 8 uur moet je hem opladen.
    :)

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Daarom wacht ik ook nog maar even met de aanschaf van een extra controller...

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zo dan, 450 voor het Titanfall pakket? Ja das wel echt een steal dan. Ik begrijp de rare haat voor Kinect van sommigen ook niet. Kijk dat het je niet kan schelen, ok fine. Maar ik lees ook rare berichten van mensen die het duidelijk nog nooit hebben uitgeprobeerd. Ik kan het mis hebben, maar als jij met je stem een game opstart, is dat echt wel vlotter dan met de controller. Het gaat misschien om een paar secs, maar het is wel zo.

En vooral bepaalde dingen uit die UnionVGF comments klinken cool, zoals...dat codes lezen en auto sign in. Ik lees op fora ook soms onzin dingen dat de Kinect niet lekker werkt, terwijl als je de boel goed uitspreekt het wel degelijk prima werkt.

Goed om te weten Rienbu. Wie weet. :D

Deze dude heeft een goed punt. Sony deed er inderdaad tot 2009 of zelfs 2010 over om de boel recht te zetten. Moet je kijken hoe snel MS van alles teruggedraaid en gefixt heeft. Idd kudos MS. Ze luisteren duidelijk wel naar de mensen en het is echt niet alleen maar om het geld, want dat kunnen ze eeeeeeeecht wel missen. Ook het voorbeeld van Nintendo dat hij op noemt....heeft ie gewoon gelijk in.

De video:

[yt]ExjDxYTLBU8[/yt]

Laatst bewerkt: 14 mei 2014
  8. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Nee, het draait echt niet alleen om het geld. O-):lol::lol:

Alles draait om geld. Uiteindelijk zal ook de games tak van MS haar GP moeten behalen anders wordt het gewoon in de etalage gezet.

En ja, 100 euro meer betalen om 1 seconde sneller je console op te kunnen starten. Dat lijkt me een volstrekt logische redenatie. Net alsof mensen alsnog voor de Kinect bundel zullen kiezen. Dream on.

9. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Denk eerder dat het pure noodzaak is en dat ze momenteel alle zeilen moeten bijstellen bij Microsoft anders gaat het ze straks wel serieus geld kosten!

Mooiste vind ik de stapels Xbox One's in bijv. de Duitse electrozaken, staan echt pallets vol terwijl een PS4 nog steeds nergens in de schappen te vinden is..

Beter beeld van hoe de situatie daadwerkelijk zit kun je niet hebben lijkt mij.

10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Haters gonna hate :emo: je begon zelf over anti-kinect te praten en 'gebruik het maar eens'. Nee, waarom zou ik iets kopen waar ik geen behoefte aan heb? Ik en anderen met mij zien er niks voor om 100 euro meer uit te geven voor een paar voice commands (iets wat met de PS4 overigens ook gewoon kan ;) ). Nu de keuze er is dat de xbox ook te koop is zonder is toch alleen maar prima? Meer keuze op die manier :) Ik krijg het gevoel alsof het moeilijk te verkroppen is dat de kinect niet iets is waar iedereen op zit te wachten.
    Opmerkingen als "dan praat je (vaak) wel anders" net zo min. Als je iets niet hoeft dan hoef je het niet. Daarom is het nu gewoon goed dat de keuze nu te maken valt of je met of zonder wilt ;)

Waar wordt er dan precies dat ding afgekraakt? mensen zeggen dat ze het niet hoeven en niets meer. Het is inderdaad persoonlijk en daarom mag iemand het toch ook wel onnodig vinden of zonde van het geld?

Ik had precies hetzelfde :thumbs: Na een week of 2 voelt de 360 controller echt gaar aan. Vooral die batterypack is verschrikkelijk en gelukkig heeft de xbone controller dat ook niet meer :).

11. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dus? Het gaat erom dat mensen de behoefte niet hebben om 100 euro meer uit te geven aan een apparaatje om een paar seconden sneller in een game te komen.

Wat is er nu gefixt dan? Ze hebben alleen beslissingen die gefaald hebben teruggedraaid nu. Niets meer niets minder.

12. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Sorry BK hier sla je plank echt volledig mis, MS investeert in producten zoals bepaalde exclusiviteit etc niet omdat ze de X1 owners zo aardig vinden.

Het gaat gewoon om de centen, MS ziet dat het achter de feiten aanloopt en moet aan de noodrem trekken en dat doen ze nu met kinect.
    Dit heeft werkelijk niets met naar de gamer luisteren te maken, als een Xbox fan een Xbox wilt hebben dan haalt ie dat ding heus wel met een kinect (en dan kan die er mee doen wat hij wilt, koppelen of los)

Maar deze U-turn willen ze gewoon weer back on track zijn zonder Kinect, want Titanfall was dus achteraf niet de game waar ze op gehoopt hadden met een boostsale.

Ik denk eerlijk waar ook dat ze echt gewacht hadden tot na Titanfall met de cijfers en toen pad de knoop hebben doorgehakt.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Tot nu toe hebben de consoles beide geen systemsellers.

14. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    http://www.businessweek.com/article...ox-one-gets-cheaper-and-drops-kinect#r=hpt-ls

"To catch with PS4, X1 gets cheaper and drops kinect".

Grrr. Ik ga echt semi-boos worden als ze nu voor €399 de X1 zonder kinect en met een game release in Nederland. Dan verliest de Kinect zijn support bij de developers (de druk om Kinect verder te ontwikkelen is eraf) en worden de early adopters eigenlijk gewoon genaaid. Ik vind de Kinect geen miskoop, maar als ze hem nu al droppen zal de support nooit zo goed worden als wanneer Kinect 'verplicht' is.

15. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zal de performance van de xbox one nu ook beter worden?

16. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Ik heb altijd het idee gehad dat de Kinect een soort gimmick was voor de Xbox One, dus dit is zeker geen slechte zet van Microsoft. (ook al is het handig wanneer je een game speelt en je kan de snap functie gebruiken via je stem)

en @ Ypuh, zoveel support had de Kinect ook weer niet, helemaal als het om controller based games gaat. :+

17. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    De Xbox heeft toch HDMI out? Heb jij je TV en Surroundset dus aangesloten en wanneer je Xbox aanzet pakt ie alles mee? Dat is op zich wel handig.

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Denk dat je HDMI in bedoelt ;)

Zonder HDMI out gaat het moeilijk worden :confused:

19. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Je moet niet het grote plaatje vergeten heh. MS heeft de kinect als bundel aangeboden omdat ze zeiden dat op die manier een nieuwe manier van gamen kan plaatsvinden. Maw gamemakers kunnen gebruik maken van de mogelijkheden van kinect, omdat iedereen die een xbox one heeft ook automatisch een kinect heeft. Dat was hun visie en dat hebben ze zelf gezegd. Hoewel twijfelachtig vond ik het wel gedurfd van ze, want met deze strategie kan je die visie idd bewerkstelligen.
    Dat ze dit nu terug draaien is in mijn ogen niet iets positiefs voor de mensen die voor de one hebben gekozen ipv de ps4, juist omdat ze dachten dat ze met de kinect nieuwe gameplay konden verwachten.
    Ja MS luistert, maar naar wat? Community of het geld? Mensen die al een xbox one hebben naaien ze en die in de toekomst nog een one willen kopen vinden het misschien goed nieuws. Dus het is goed nieuws en slecht nieuws, ligt er maar aan vanuit welke perspectief je het bekijkt. Want wat dacht je van mensen die geen flikker geven om voice commands? Die juist dachten MS gaat het groots aanpakken met kinect in gameplay verwerken. Die zijn nu dus genaaid en moeten het wss gaan doen met kinect sports of virtua pets 2015 :'-(

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ja en dat zeg ik ook echt he dat het 100 euro extra waard is?.......Nou nee.

Deel Deze Pagina