[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar.. maar Metro... Metro was .. anders...

2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb alleen bioshock infinity uitgespeeld, de rest kon mij niet lang boeien. Tof verhaal!

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het schieten was zoooo slecht =( Dat van Bioshock was wat verouderd, sinds 2007 niet echt progressie. Maar dat van Metro... het is dat je de knallen hoorde en soms wat spatjes bloed zag, anders had je geen idee of je uberhaupt iets raakte :+

4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Het spel ging nergens meer over in mijn ogen. Het hele survival FPS gebeuren was compleet verdwenen en daarvoor in de plaats krijg je een irritant huppelkutje die de hele tijd van alles naar je toegooit :emo: Waar ik was gebleven kon ik nog niet echt veel van het verhaal zeggen. Ik moet hem maar eens op gaan pakken als ik tijd ervoor heb, maar de game stelde toch wel enorm teleur.

5. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    +1

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Behalve dan de Fishing in Baku missie, die vond ik leuk

bij BF had ik gelukkig al 0,0 verwachting van de SP behalve dik geluid en veel explosies (want heb alle andere delen ook gespeeld dus dan weet je wel dat je niks moet verwachten)

maar ik vond de SP van Killzone 2 en 3 echt leuk, en daarom viel SF zo tegen. qua pacing, verhaal, AI, wapens, set pieces en alles is SF gewoon minder dan 3

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb 3 nog steeds ongespeeld liggen, misschien toch maar eens aan beginnen. Meest vernieuwende FPS blijft voor mij iig Bioshock 1. De haat naar KZ SF snap ik echt niet. Grote levels, meerdere manieren om een level aan te vliegen, toffe spektakel stukken zoals in die trein.... ik heb hem met plezier uitgespeeld.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als je je echt verveeld en gewoon even lekker dom wil knallen in SP moet je hem zeker nog eens proberen

het is geen haat die ik heb voor SF maar ik vind het gewoon een stapje terug van 3

en dat komt denk ik vooral omdat het voor mij overal aanvoelt alsof ze tijd te weinig hadden

want het level design en de gameplay matchen niet. De AI is te dom voor de open gevechten. Alsof ze veel meer van plan waren en gewoon tijd te kort kwamen

de stealth bijvoorbeeld werkt ook niet, en daarom krijg je een NPC mee die letterlijk ALLES WAT JE ZIET EN AANWIJST voor je dood maakt.

dat is gameplay design waar ik me echt aan irriteer want je weet gewoon dat dat niet is wat ze voor ogen hadden.

En de toon van de game is ook een beetje schrizofreen. Aan de ene kant proberen ze het persoonlijker en kleiner te maken maar aan de andere kant proberen ze wel de dikke set pieces te doen, het werkt gewoon net niet.. Deel 3 was alleen maar groter, sneller, harder met over the top set pieces en overdreven characters a la Gears of War (op een enkel stealth level na, wat trouwens beter in elkaar zat dan de stealth secties van SF)

Maar ik haat de game niet ofzo, ik vind het gewoon matig. En 3 was beter dan dat, 3 was gewoon goed. Duidelijk de beste PS3 exclusive FPS en qua Sp niet heel erg de mindere van de laatste Halo's.

Bioshock is geweldig en misschien wel mijn favoriete SP FPS van de vorige gen. Maar vernieuwend.. het blijft natuurlijk gewoon System Shock light onderwater :+

Laatst bewerkt: 15 mei 2014
  9. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Maar reken je daarbij dan ook Infinite?

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nee , ik heb het dan over Bioshock 1

wat mij betreft Bioschock > Bioshock 2 >>>> Infinite

qua verhaal en design was Infinite prima (niet helemaal van hetzelfde niveau als 'would you kindly' maar toch lang niet slecht. 'he never rows' was toch wel heel gaaf gedaan), maar de gameplay miste iets wat de eerste 2 wel hadden.

En het was niet alleen de gunplay maar misschien nog wel meer dat ik bij Infinite echt het gevoel miste dat ik een creepy wereld met heel veel lore en detail aan het ontdekken was. Infinite trok je veel meer aan je hand (of aan Elizabeth's hand eigenlijk) door het spel heen voor mijn gevoel. Bioshock 1 had ik het gevoel zelf aan het ontdekken te zijn en dat ik een beetje bepaalde wat ik ging doen en hoe ik situaties ging aanpakken (Oh, the irony :+) en Infinite stond voor mijn gevoel veel en veel meer op rails.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik snap dan niet hoe iemand BS2 ook maar in de buurt van de eerste durft te zetten. :+ Zo een zielloze game was dat.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    BS2 was een verbetering qua combat en speelde zich in dezelfde wereld af maar diepte het verhaal iets verder uit. Ik zie BS2 ook meer als een expansion pack.

Een leuke expansion pack voor 1 van mijn favo games.

Infinite is de echte opvolger en die vind ik gewoon minder dan de combi 1+2

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Infinite is verre van perfect, zo vond ik de tonics (of hoe die krengen ook heten) minder effectief en leuk om te gebruiken dan in deel 1. De wereld was inderdaad meer lineair. Upgraden van wapens was minder leuk. Maar ik heb wel genoten van het verhaal, de sfeer en ja ook Elizabeth. Het is niet de topper als BS1, maar de game wordt ook wel wat te kort gedaan imo. Flawed gem.

Ik weet niet precies wat de toekomst is van de serie, gezien Levine Irrational heeft opgeheven. Er is iig nog heel veel potentie. (al zal het zonder Levine sowieso niet hetzelfde zijn)

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Terug naar System Shock wat mij betreft

meer RPG elementen, meer horror, meer exploratie en puzzels

maar dat zal wel niet , zal eerder wel de andere kant uitgaan.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    System Shock... Dat is nog eens een HD remake wat ik zou willen! Zelf nooit gespeeld.

16. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Sfeer vond ik opzich ook nog wel goed, maar ik vind het raar dat je bioshock infinite noemt en niet 1. Deel 1 deed wat mij betreft alles beter

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dat ik deel 1 niet noemde heeft een heel simpele reden! Ik had het over 'de laatste jaren'. 2 à 3 jaar. Bioshock 1 is van 2007 :+

18. FerryNL86

FerryNL86 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo eerste aankoop gedaan bij Offgamer voor 50 USD \o/

Tomb Raider en Trials Fusion voor 49,98 gekocht. Damn zou hier in de NL store 79,98 kwijt zijn dan. Scheelt wel behoorlijk wat _O_ _O_ _O_

Ik ga echt alleen nog maar via de US store dingen kopen en dan via mijn NL account de games spelen.

19. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Werkt perfect he en is echt super snel gedaan. Ik heb ook het grootste gedeelte in de US store gekocht

20. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Demo's downloaden en dan via NL account werkt niet? Dan zegt ie dat ik op een verkeerde account zit..

Deel Deze Pagina