1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Die plasma, wil je die voor de zwartwaarden?

    Want dan kan je misschien ook wachten op de oled tvs. Worden in september aangekondigd door LG, en misschien volgt de rest ook.

    Zal nog wel prijzig zijn hoor.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nu ook een plasma namelijk de Panasonic 42GT20.
    Twijfel echter tussen de Plasma VT60 en LED WT60.

    Wil ze graag eerst naast elkaar zien want ik wil graag dat de rand rond het panel zo klein mogelijk is.

    Ik heb helemaal niets met het merk LG.
     
  3. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar zij hebben wel een mega voorsprong op de andere fabrikanten op oled. Sluit niet uit dat samsung en sony straks lg schermen hebben, als je wat techsites moet geloven.

    Heb er zelf ook niks mee. Misschien kan dat nog komen.

    Heb zelf ook liever sony dan samsung, weet niet eens waarom. Maar zou toch graag die hu7500 hebben, ;-).


    --

    Ik las dat de 55 inch minder input lag zou hebben dan de 65 inch. Wordt in die review wel bij vermeld dat het ook kan dat samsung een software update heeft doorgevoerd.

    Wellicht belangrijk om in de gaten te houden voor ons gamers.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2014
  4. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65

    OLED is toch al in de markt gezet? Maar of mensen daar 10.000 euro voor neer gaan tellen vraag ik mij ten zeerste af.

    Sony is trouwens al gestopt met OLED als ik me niet vergis? Volgens mij is die techniek ten dode op geschreven met de komst van de 4k tv's die met rasse schreden richting het predikaat betaalbaar gaan.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Prijzen liggen afhankelijk van merk en uitvoering tussen de € 5.000 en € 10.000
    Voor € 7.999 heb je een Samsung KE55S9C.

    Persoonlijk vind ik een curved tv niet mooi , wil een tv zo plat mogelijk tegen de muur hebben.

    Sony gaat zich volledig richten op 4K Ultra-HD en heeft de ontwikkeling van OLED tijdelijke stop gezet.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2014
  6. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en nee... Ik had het over de 4k oled schermen. Nu heb je er een paar slechts. Hele grote schermen voor heel veel geld.

    Maar daar komt dit jaar verandering in. Lg lanceert in september een oled 4k lijn.

    Dat zal ongeveer, volgens de schattingen, rond de 5 duizend euro zijn voor de 55 inch.

    En dan begint het spel, net zoals bij 4k nu. Die prijzen zullen snel dalen naarmate er meer fabrikanten met die schermen komen.

    Lg heeft een patent op hun oled techniek. Samsung en sony zijn er mee gestopt omdat hun eigen techniek veel te duur is, en zullen waarschijnlijk lg schermen gaan inkopen. (Een andere optie is de techniek te kopen, is nog niet bekend)

    Het is nog even af wachten, maar volgend jaar deze tijd zal een oled 4k 55 inch scherm ongeveer even duur worden als de 4k schermen een maand of twee geleden.

    Maar... Dat is echt nog even af wachten of dat dan ook echt zo gaat gebeuren allemaal.

    Het is wat dat betreft best een spannende tijd in tv land. Er staat zoveel te gebeuren in een korte tijd. Smart tv, 4k en oled.... 3 nieuwe zaken die waarschijnlijk over 5 jaar op alle schermen zitten. Ook low end tvs.

    Lang verhaal, maar dit is een beetje een samenvatting van wat ik zoal gelezen heb laatste weken.

    En zoals dat met technologie gaat, zolang het niet in de winkel ligt, kan er nog van alles veranderen, ;-).
     
  7. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Hoewel het jeukt om nog snel een plasma van Panasonic te kopen, wacht ik toch nog maar even. Mijn huidige Panasonic geeft gewoon nog een prima beeld.
     
  8. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    weet niet echt waar ik dit moet plaatsen, maar doe het hier gewoon. Ik ga binnenkort een nieuwe tv kopen. Deze waarschijnlijk: http://www.bcc.nl/samsung-40-led-tv-ue40f6670(69489)

    Daarnaast wil ik er misschien een soundbar bij. Over tv's heb ik nog redelijk (klein beetje hoor) wat kennis, maar soundbars zijn compleet nieuw voor mij. Ik wil de tv en soundbar gebruiken voor TV en Bluray films. Hebben jullie aanbevelingen qua soundbar in combinatie met mijn potentiele tv? Waar moet ik op letten en wat is belangrijk bij een soundbar? Al de hulp is welkom. Budget weet ik nog niet precies, maar verwacht tussen de 150 en 200 euro.

    EDIT: Is het wellicht ook handig om een samsung soundbar te nemen, aangezien de TV dat ook is?

    EDIT: Heb even gekeken naar mogelijkheden op het internet. Ik kom steeds op dit model:
    http://www.bcc.nl/samsung-21-soundba...earch=soundbar
    Iemand ervaringen mee of andere tips?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb ook naar een soundbar gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer.
    Weet wel dat je dondersgoed moet uitkijken want betreft de aansluitingen van tv en soundbar.
    De goedkope werken alleen via een stereo tulp-stekker maar je hebt ook soundbars met optische , coaxiaal , HDMI en Bluetooth ingangen.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    De Mediamarkt heeft hier een 55 inch VT50 staan, maar dat is een 2012 televisie en dan kun je wel raden hoeveel uur dat ding ongeveer al heeft aan gestaan. 999 euro. Niet duur voor een Panny plasma, maar wel voor een demomodel.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De demo toestellen gaan hier bij de MM als warme broodjes over de balie.
    Vooral de 4K toestellen verdwijnen regelmatig.

    De meeste hebben nu hun vakantiegeld en dat moet blijkbaar rollen.

    Ik heb 1 gouden regel , Koop nooit een demo tv of monitor !
    Met de andere apparaten heb ik weinig problemen.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2014
  12. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Men wil natuurlijk wel optimaal het WK-voetbal kunnen kijken komende maand. ;)
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2014
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er helaas verkopers die beweren dat de WK in 4K uitzonden wordt :mad:
     
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Sowieso nooit laten informeren in de winkel zelf, ben nu 4 keer meegegaan met iemand een nieuwe TV kopen en die gasten lullen echt de grootste onzin 8)

    Vooral het Gold Plated HDMI verhaal blijf ik pure komedie vinden :lol:
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik door de verschillende audio/tv- of game-afdelingen loop dan liggen daar altijd de dure HDMI kabels.
    Een verkoper zal je niet vertellen waar de goedkope kabels liggen.

    Ondanks alle testen van Tros Radar , Kassa en Consumenetenbond blijven de winkels haar klanten de extreem dure HDMI kabels aansmeren.

    Bij een kennis staat een Samsung U7500 en 4K BD-speler tussen beide apparaten ligt een goedkope 1.3 kabel en deze geeft het signaal perfect door.
     
  16. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Tja zolang ze het de ongeïnformeerde mensen kunnen aansmeren doet elke winkel dat. Een officiële instelling moet dat soort onzin gewoon verbieden.

    Sterker nog als zodra je een hoger waardige metaalsoort tegen een mindere metaal aanlegt zal de mindere (je dure TV dus!) sneller oxideren... Gelukkig is het meestal niet eens goud en als het dat al is zo dun dat het na 2 keer prikken al eraf is :+
     
  17. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    Soms heb ik bij mij led tv dat het wazig/blokkerig/niet soepel lijkt bij snelle beelden. Als je iemand met bijv zijn armen zwaait, dan lijkt het net alsof er blokjes/pixels omheen zitten . Iemand enig idee wat dat is
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zeker vooral bij snelle horizontale bewegingen ;)

    Probleem heeft meerdere oorzaken.
    1. input-lag.
    De tijd dat het signaal van de ingang tot het uiteindelijke plaatje nodig heeft.
    2. beeld engine.
    De processor kan veel tijd nodig hebben voor het verwerken van het signaal.
    3. Beeld-modus.
    Veel fabrikanten hebben hebben een game-modus toegevoegd die het signaal zo snel mogelijk en het liefst onder bewerking naar het scherm stuurt.
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2014
  19. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    Kan wel kloppen, maar kan dit niet echt 100% zeker bevestigen. Zal er eens op letten. Is het een bekend probleem?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ghosting is een bekend probleem met LCD tv's en ontstaat voornamelijk bij snelle horizontale bewegingen.
    Vooral games zoals FIFA is een Ghosting een bekend probleem.

    Ook bij het kijken naar een normale tv uitzending kan Ghosting ontstaan.
    De beelden komen sneller binnen dan dat de tv deze kan weergeven.
     

Deel Deze Pagina