Ik heb het gewoon gedaan met Disk Utility ( standaard aanwezig in OSX ). Een paar dagen later toch voor een clean install gekozen want ik vond de SSD niet snel genoeg.
Clean install is het beste inderdaad. Ik heb destijds belangrijke bestanden handmatig overgezet naar een externe harde schijf en later weer teruggezet op de HDD. Alleen bepaalde programma's moet je even opnieuw installeren, maar met een SSD is dat zo gedaan.
Misschien is clean install dan ook wel het beste. Mijn MBP werd geleverd met Lion erop dus internet recovery is mogelijk, maar het lijkt me handiger om gelijk Mavericks op een bootable USB zetten, omdat je anders Lion - ML - Mavericks moet installeren?
En ja hoor, vrijdag besteld, gister binnen. Direct geplaatst en perfecto. Kan ik iemand blij maken met 2 x 2 GB voor een zacht prijsje?
Heb hier ook al een lading reepjes en oude 2,5" HDD's liggen. Zolang er nog garantie op de apparaten zitten doe ik het oude geheugen en hdd niet weg.
Idd, ik heb ze gewoon liggen mochten de andere bankjes en HDD die er nu in zitten stuk gaan. Het levert toch niks op en kan ze daarom beter houden.
Wil zelf ook nog eens 16GB installeren en wellicht een SSD. Is dat het geld me even niet meezit. Sinds Mavericks op m'n early 2011 MBP staat, vind ik hem erg traag. Maar goed, heb voorlopig nog geen 145 € voor 16GB ram (+ wat extra's voor een Philips 00 schroevendraaier).
Als je een Macbook hebt uit 2011, die kunnen maar 8 GB aan. Als het om een iMac gaat, heb ik niets gezegd.
In aanloop naar de Keynote vanavond... zo zou OS X 10.10 er uit gaan zien: Ben eigenlijk wel tevreden hoe OS X 10.9 er nu uit ziet... van mij hoeft de stijl van iOS 7/8 niet doorgetrokken te worden naar OS X.
Ik zag laatst een concept van Mac OS X met invloeden van iOS 7. Dat zag er IMO best mooi uit Ben benieuwd vanavond!
Gespot in de zaal. Zo te zien krijgen o.a. Safari, Mac App Store en Systeemvoorkeuren de icoontjes uit iOS. Jammer dat de dock de volledige hoogte weer heeft though, vind 'm nu wat minder opdringerig .
Tot nu toe vind ik de laatste OSX updates steeds maar beperkt. Elke keer een klein beetje, maar niet eens iets echt grondig aangepakt. Verwacht echter ook geen grote veranderingen in iOS8 of OS X 10.10. Meer kleine tweaks en verder gaan op flat design.
Ja, ik zie dat de firmware ook al wat versies achter loopt. Kijk wel via internet /Edit: Het werkt al! Thanks Riv.