Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    De R3 auto's zitten ook alleen maar in R3 door hun aerodynamica. Echt snel zijn ze niet, en met racebanden liggen ze dus nog strakker op het asfalt. :)

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Sorry, dat stukje van de racebanden had ik niet gelezen, dat zal idd veel beter zijn dan dragbanden. Ik ga ze zeker lekker uitproberen, t was meer omdat jij zei het wordt geen am cup, Loyal ;) Bedankt voor de uitleg, wordt vast weer een mooie cup!

Ik hoop dat er wat echte AM rijders mee zullen doen :)

Laatst bewerkt: 25 jan 2014
  3. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb nu met alle 8 auto's 1 of 2 keer een paar rondes gereden op Catalunya GP. Moet idd toegeven dat ze behoorlijk lekker rijden. Rijdt nog wel met alle hulpmiddelen aan, maar geen grote glijpartijen, soms net een beetje waardoor je wat snelheid verliest maar prima onder controle te houden. Op dit moment is de Lexus mn favoriet maar dat kan zo maar weer veranderen ;) Hulde aan de organisatie ;) :9 :D

4. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    ik moet alle auto's nog definitief zo gelijkwaardig mogelijk maken.
    tot nu toe was de wegligging en rijgedrag aan de beurt geweest.

Nice dat je de auto's lekker vindt rijden. Ik wist het bij voorbaat eigenlijk al. daarom zei ik: "Just try it first"

Theoretisch volgens de regels geen AM.
    Maar in de praktijk level Pro -Am, er tussen in.
    _0/

5. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    :thumbs:

6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    aantal auto's zijn wat aangepast zie ik. Ben benieuwd of je veel veranderd hebt of dat de veranderingen aan mijn rijvaardigheden liggen ;) Ik was met de Lexus iig stukje minder snel, Skyline was nu mn favoriet.

Laatst bewerkt: 27 jan 2014
  7. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606

Start van de FM4 XBWR Super GT try-outs zal a.s. woensdagavond 29 januari 2014, omstreeks 19.45 uur.

Laatst bewerkt: 29 jan 2014
  8. Beast81

Beast81 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wat vroeg, omdat de gt500 nog up and running is, maar toch.
    Het lijkt mij wel leuk om, na de gt500, weer een clio cup te starten.

Ditmaal een V6 cup, ik weet dat er al een keer een clio cup is geweest en hier was veel animo voor en, zoals ik las, werd er met veel enthousiasme gereden.

De echte Clio V6 cup heb ik zelf altijd wel gevolgd alleen was ik tijdens het vorige kampioenschap nog niet op dit forum en zou dit, persoonlijk, graag willen meemaken.

Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar lijkt mij wel (weer) de moeite.

driving my #77 Impreza

9. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    ik denk awd, wellicht seat of soortgelijke en wellicht voor de grap of echt als amateurs cup een makkelijke b/c cuppie.

Wellicht dat we het divisie idee verder kunnen uit borduren, waarbij we dus ook echt bij de laagste divisie met simpelere wagens rijden.
    En zo bij elke divisie de druk, gevoeligheid en de klasse opbouwen.
    Dit zo dan elk "season". De nummer 1 bij <8 en de nummer 1 en 2 bij >8 gaan een divisie omhoog het volgende season, en zelfde voor de laatste spelers.

voorbeeld.
    -Season X-
    divisie A = RWD a klasse and up, tune = no room for errors
    divisie B = RWD/AWD b klasse and up, tune = "twitchier" than B but slightly more forgiving as A
    divisie C = AWD max A klasse, tune = slightly more to grip than power
    divisie D = AWD max B klasse, tune = totally grip based

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat men liever niet wil worden gepromoot en liever in de divisie blijft.
    Dat is natuurlijk iets wat we eigenlijk vanaf t begin moeten afspreken hoe daar mee om te gaan.
    Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je NIET wilt promoten.
    Dat zou wellicht een perk mogen zijn voor diegene die gepromoot KAN worden.
    Dan moet hij binnen enkele dagen na bekend worden van het nieuwe season of hij wel of niet in de huidige divisie blijft.
    Diegene die gedegradeerd word heeft helaas geen keuze, en kijkend naar hun niveau zullen ze wellicht de volgende season meer kans maken om te promoten.

Nieuwe spelers zouden adhv een test race kunnen laten zien wat ze kunnen zodat ze niet onderaan hoeven te beginnen maar gewoon op hun niveau kunnen beginnen.
    (dit was 1 van de fouten van consoleracers, hierdoor verloren we toch behoorlijk aantal spelers)

Laatst bewerkt: 29 mei 2014
  10. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Het idee is goed Demon, ik zou het ook graag zo zien (in een wat genuanceerde vorm), maar dan moet je wel met 25-30 rijders zijn.
    Met de huidige groep zou je in deze opzet in de ene lobby met 6 zitten en de andere lobby met twee. De verschillen zijn te klein en de groep is te klein om het op die manier te doen.

Edit: Misschien kan er wel gekeken worden om een echte AM cup langs de nieuwe GT3 cup te organiseren. (Hier wil ik me best mee bezig houden)

Laatst bewerkt: 29 mei 2014
  11. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    true, maar door de multiclass optie KAN het wel in 1 divisie op dezelfde baan, alleen zou dan voor een lichtere klasse een korte baan prettig zijn en voor een snelle klasse een langere baan. Blijft tricky.

12. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

Er ontstaat dan te veel risico op ongelukken met multiclass.

13. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
  14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik hoorde vandaag met oefenen dat er vrij veel mensen afzonderlijk van elkaar met een nieuwe cup bezig zijn. Super! Misschien handig om hier even te melden als je bezig bent en wat ongeveer de opzet wordt, zodat we niet langs elkaar heen werken en mensen misschien werk voor niks doen ;)

Laatst bewerkt: 9 sep 2014
  15. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ik & Ron hadden een chat geopend maar veel verder waren we nog niet gekomen :), Hoorde dat Tender wel al wat verder was en lijkt me dat we elkaar niet in de weg moeten gaan zitten.

Ik vind het wel leuk om te kunnen helpen waar nodig dus ik hoor het vanzelf wel ! :D

16. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Als er indd al mensen bezig zijn is het onzin om allemaal dubbel werk te doen.
    Wel bied ik me aan om te helpen als het om een AM-cup gaat zou ik me graag bezig houden met een tune (waar ik ook al wat ideeën voor heb)

17. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Moet ook niet zo zijn dat nu iedereen stopt natuurlijk omdat er meer mensen bezig zijn :D Dacht dat Nori het ook over een AM cup organiseren had. Gewoon ff kortsluiten met elkaar.

18. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Zijn er al opties om uit te kiezen.
    Een AM - cup met wat langzamere auto's B of C Pi-klasse lijkt mij ook wel weer wat.

19. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Ik dacht aan een AM cup met de AWD audi ttrs pi A660-690

20. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb een Subaru BRZ B576 tune gemaakt voor een shoot-out XBWR-Cup tussen de Subaru BRZ v.s Toyota GT.
    De tune is gemaakt met behulp van een stuurwiel.
    De tune voor de Toyota maak ik pas als er draagvlak is voor een BRZ v.s. Toyota GT shoot-out cup

De (beta) tune is te vinden door op keyword xbwr te zoeken.

Mocht het tegen alle kansberekening toch tot een cup komen dan wordt de definitieve tune nog door top controler-coureur B Tender nabewerkt voor gebruikvriendelijkheid rij-eigenschappen voor de controler gamer.
    Het wordt dan een soort Frankenstein-tune.

Laatst bewerkt: 11 sep 2014

Deel Deze Pagina