Zo moet je het niet zien eigenlijk. Het enige verschil zit hem stiekem in de naam
De rechten op de Demon's Souls naam liggen bij Sony.
Nadat From succes had met die PS3 exclusive wilden ze de opvolger ook op 360 en PC uitbrengen maar omdat de rechten voor de naam bij Sony liggen werd dat dus Dark Souls
En ja, er zijn wel verschillen (grootste is dat Demon's souls een hub wereld had met verschillende reeksen aan levels die je daar vanuit kon starten en Dark Souls een semi-open wereld heeft) maar dat zijn gewoon normale doorontwikkelingen van de franchise
Dark Souls is in alles behalve naam gewoon de opvolger van Demon's souls.
Ja er zijn dingen veranderd qua world tendencies en bonfires en noem maar op maar het is stiekem gewoon 1 serie die ze vanwege de rechten een beetje qua lore gescheiden houden.
Je ziet nu immers ook in DaS II weer dingen uit DeS terug komen zoals meer consumables voor health regen ipv de Estus Flask.
Nu gaat het gerucht al heel lang dat From naas DaS II ook weer voor Sony bezig was met DeS II die dan PS4 exclusive moet worden, en tenzij dit een hoax blijkt te zijn worden die geruchten nu eindelijk bevestigd
wat fantastisch nieuws is want de geruchten gaan al zo lang dat we de game misschien volgend jaar al zouden kunnen verwachten
Als het kwartje voor mij de andere kant op was gevallen en ik eerst een X1 had gehaald ipv een PS4 dan was dit een game geweest waar ik een 2e next -gen console voor gehaald zou hebben.
Next-gen exclusive Demon's Souls II is pretty much precies wat ik wil
Laatst bewerkt: 30 mei 2014