FM5 [Finished] XBWr Clio V6 Trophy [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Surreallistic, 4 apr 2014.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Nice! :)

Hoe heb je het uiteindelijk aan elkaar geplakt?

2. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Gewoon in Upload studio, maar toen was het niet helemaal goed geupload in youtube. Dus heb nu mijn clips van gameclips.com gehaald en dan in youtube gegooid.

Heat 2:
    Met wat meer contact. Had niet goed geanticipeerd om remmen van de groep voor me waardoor ik op Flavour knalde, had toen 100% bodyschade. Daarna het contact met Aragnite, volgens mij verliest hij hem bij het aanremmen waardoor hij mij raakt. Toen de vangrail geraakt met uitaccelereren. Toch nog 6e geworden.

Heat 3 komt eraan, moet eerst nog 25 km trainen vanmiddag.

Laatst bewerkt: 29 mei 2014
  3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Waren de tracklimits vrijgegeven op Abu Dhabi? En hoe wordt daarmee omgegaan volgende week o Bernese Alps. In FM4 met de GT500-cup waren de tracklimits op die baan vrijgegeven geloof ik (waren wel snellere auto's).

4. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Tracklimits? Clean / niet clean? Nee dat waren ze niet. De volgende track wordt een zooitje ben ik bang :)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

5. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Tracklimits waren niet vrij maar merkte zelf wel dat je veel moest uitwijken/ontwijken en de auto was ook niet heel makkelijk op de baan te houden zoals je kunt zien ;) Kon veel rondjes wel clean rijden maar dat was niet voor iedereen weggelegd dus weet niet hoe streng erop gelet wordt. Neem aan bij inhaalacties e.d. dat de tracklimits wel gerespecteerd dienen te worden.

Laatst bewerkt: 29 mei 2014
  6. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Had het lastig op Yas Marina. Heb denk ik elke heat we schade gehad aan de achterkant. Zowel heat 1 en 2 achter vering, remmen en bumper 100%. Volgende week maar overgaan op een snellere auto zodat ik niet weer wordt gepakt van achter! :+

7. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151

Zoals beloofd heat 3. Moet toch voldoende materiaal bij zitten voor Divimus (met hem zelf) om er wat moois van te maken :) Mits je tijd hebt natuurlijk.

8. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25
    Linkjes werken bij mij niet vanuit tapatalk

Laatst bewerkt: 30 mei 2014
  9. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25

Vind ik een beetje jammer Cold. Kijk de film maar eens goed na. Jij zeilt toch echt bij mij naar binnen vanuit een hoek waarbij jij em kwijt bent.
    Je hoort mij niet miepen na de race. Maar je moet noet gaan wijzen als je zelf fout bent. Da's nie netjes :)

10. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Bij mij ook niet, in ieder geval 2&3

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

11. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144

You go girl!!!!! xD

12. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25
    Met gewone webbrowser doen de linkjes het overigens wel prima, alleen Tapatalk kan ze niet handelen lijkt 't
    vreemd

13. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik bedoelde het niet als beschuldiging dat je iets fout deed. Ik heb het een aantal keer bekeken vanuit jouw hoek en mijn hoek. Denk niet dat er echt schuldigen zijn; ik volg de rechte lijn van Denvan en die remt ook recht aan, volgens mij ben ik hem ook nergens kwijt tijdens het aanremmen omdat ik recht rem terwijl jij op/ naast de kerb remt. Wel kom ik verder rechts uit dan ik gepland had, als ik krapper had ingestuurd hadden we elkaar minder snel geraakt. Maar ik stuur niet expres naar buiten ofzo. Ik heb nog een clipje gemaakt van het voorval:

14. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25
    hmmm, had misschien meer naar jou filmpje moeten kijken voordat ik alleen naar jou ging wijzen idd. we rijden allebei een compleet andere lijn. vanuit mijn auto lijkt het alsof jij en niet haalt en bij mij in de zijkant duikt, vanuit jou auto lijkt het net alsof ik naar binnen duik bij jou...
    laten we het inderdaad maar achter ons. excuus voor m'n directere reactie in ieder geval. had 't even van meerdere kanten moeten bekijken.
    op naar volgende race :)

Ps. gevonden waarom de filmpjes 't niet doen op Tapatalk, je gebruikt de UYT code inclusief de hele tag, als je alleen de code achter de = gebruikt doet ie 't wel in tapatalk :D

[ YT ] ?v=wgMqCFrZGIE [ /YT ]
    zou voor tapatalk moete zijn:

[ YT ] wgMqCFrZGIE [ /YT ]
    ?v= eraf halen dan zou 't ook voor de ipad/iphone etc werken

15. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Geeft niks Aragnite. Ik probeer ook te leren van mijn fouten daarom is het goed om erover te discussiëren. Het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden en die gaan we volgende race ook nog wel zien vrees ik. Op de Alps zijn er ook veel verschillende lijnen mogelijk en die kunnen niet altijd tegelijk genomen worden.
    Lastig voor mij was de vorige race is dat ik niemand hoorde en denk dat jullie mij ook niet hoorde 2 & 3e heat. Dat maakt inhalen of ingehaald worden wel listiger dus ik hoop dat dat de komende race wel werkt.

16. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Strikt gezien moet Coldzero in de binnen bocht blijven aangezien je aan het inhalen bent... Aragnite weet niet dat jij ernaast zit en kan ook niet verder opzij gaan... dat jij een andere lijn rijdt is dan niet van toepassing... je lijnen bestaan niet op het moment van inhalen.

Maar euh verder maakt het mij niks uit :D

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Laat ik het dan maar even voor de andere partij opnemen ;), al komen ze er met z'n tweetjes geloof ik ook uitstekend uit, als ik het hierboven lees :)
    Mijns inziens treft Coldzero hier geen enkele blaam. Hij blijft namelijk aan de binnenkant, laat méér dan voldoende ruimte over voor Aragnite, en (in mijn ogen) is de enige oorzaak van het contact het (veel te vroege) insturen voor de volgende bocht door Aragnite.
    Ik weet niet of hij het wist of niet wist, maar hij behoorde het wel te weten.
    Hij hoeft ook niet verder opzij te gaan, Coldzero geeft meer dan genoeg ruimte voor Aragnite om z'n normale ljin te kunnen blijven aanhouden.. Het is Aragnite die in mijn ogen juist naar binnen komt :)
    Zo klinkt het alsof je vogelvrij bent zodra je een poging tot inhalen doet. De verdedigende partij mag ook niet zomaar doen alsof de aanvaller er niet is en 'zomaar' insturen, en moet ook rekening houden met de aanvaller imho (niet doelende op bovengenoemde actie, maar gewoon in het algemeen).

Maar euh verder maakt het mij ook niks uit :):)

18. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Indien gewenst kan de Fla zich erover buigen. Stuur dan een pm naar flavour en/of divimus. Maar volgens mij is dat niet nodig gelet op al het bovenstaande en zijn de coureurs allebei al overeengekomen dat het zo OK is.

Op naar dinsdag.

19. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Nogmaals filmpje gekeken, Aragnite lijkt m een beetje te verliezen daar en komt vanaf de curb iets naar binnen en raakt cold, die al aangaf iets meer teveel naar links zat op dat moment... dus lastige situatie en geen opzet m.i.

Inhalende partij:

Je bent niet vogelvrij, dat zeg ik ook niet... ik vind dat je niet een lijn mag aanhouden omdat iemand anders daarvoor dat ook doet.. .je haalt iemand in en dan moet je rekening houden met je acties. Ik heb al het gevoel dat de wat snellere wat brutaler inhalen bij de wat mindere (myself included sometimes) kijk laat ik het proberen uit te leggen: zodra je als wat mindere rijders ineens iemand in je achteruitkijkspiegel ziet dan ga je je anders gedragen en dan gaat het niet zo voorspelbaar als de wat ervarene mensen, dus jij als snellere (let op alles in perspectief) en inhalende persoon moet gewoon maar 3x beter opletten op zo'n moment... maar dat is mijn mening (ooit was ik ook een stuk minder goed dan nu ... en verd*&^@# nog steeds niet echt een topper ;) ). Volgens mij staat er ook in de spelregels dat jij als inhalende verantwoordelijk bent... en wat Surreal ook aangeeft en Flavour ook overigens, kijk een beetje uit met wat je doet dat is leuker voor iedereen.

20. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144

Echt Lawaai :thumbs:
    Helemaal waar! Snellere rijders zijn indd brutaler, maar zijn wel een stuk voorspelbaarder. Mijn gevoel zegt soms zelfs dat, wanneer een snellere rijder een wat lompere aktie maakt, soms met flinke schade tot gevolg, dit véél minder snel lijdt tot discussie. Doet een minder snelle rijder dit (ik zelf afgelopen week, waarbij door niemand ernstige schade werd geleden), ontstaat er al snel een discussie over wie wat fout doet en waarom dit eigenlijk niet kan.
    Het punt is, we rijden met ervaren pistonheads met jaren lange ervaring en met onervaren jongens (ouwe lul in mijn geval :p ) op één circuit met een volle lobby. Iedereen dient gewoon rekening met elkaar te houden en we moeten niet vergeten, het is een spelletje...

Ik neem mezelf hier boven even als voorbeeld, maar ik denk dat de strekking van m'n verhaal duidelijk is.

Deel Deze Pagina