Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb volgens mij geen problemen met de slaapstand, al gebruik ik die bijna nooit. En ja wel vaak last, bijna dagelijks.. Gelukkig krijg ik die audio popup nooit tijdens gamen, en pc is met ssd in 10 seconden opnieuw opgestart dus het zijn geen grote irritaties..

2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Slaapstand probleem opgelost, muis is té gevoelig voor de slaapstand dus moet de muis op de kop leggen of loskoppelen haha.

3. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    De oplader van mijn dell inspiron laptop is stuk en mn garantie is helaas net verlopen. Via dell een nieuwe bestellen kost 70€!

Kan dit goedkoper?

Op de oplader staat:
    90w ac adapter
    Input: ac 100-240v~1.5a
    Output: dc 19.5v

Help!

4. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Dit dus!

5. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik zou gewoon ff googelen op "universele oplader dell laptop". Zal best wel goedkoper te vinden zijn.

6. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ja het punt is geloof ik dat universeel hier niet op gaat. Moet precies t juiste voltage/watt zijn anders boem boem

7. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dat denk je of dat weet je 100% zeker?

8. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Dat zij de mnr van de dell helpdesk.

Niet officiele lader kan wel, maar dan wel van t juiste voltage. En t kan zijn dat de accu niet oplaadt maar dat boeit niet, gebruik m gewoon als desktop

9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat kan gewoon prima hoor. Had hetzelfde met mijn Asus oplader. Inmiddels heb ik nu meer dan een half jaar een 'replacement adapter' en die werkt perfect.

10. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    Ik meen een Dell geintje te herinneren dat die 90W adapters wel erg vaak klappen. Neem rustig een universele maar wel met een tikje meer vermogen. :)

11. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Vraagje, ik heb een nieuwe 27inch monitor gekocht. Met een game mode erop. Heel mooi scherm en werkt perfect. Nu wist ik alleen niet dat het een 5ms scherm was. Maakt dit veel uit? Of het nou 5ms of 2ms is?

12. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Neejoh. Wanneer het een 10-20ms scherm of hoger was zou ik me zorgen maken, maar zo'n klein verschil merk je echt niet, tenzij je professioneel gamer bent waarbij elke milliseconde telt..

Wanneer je een 2ms monitor wilt moet je een TN scherm nemen, maar dat gaat ten koste van de kwaliteit. De meeste gamers gaan tegenwoordig voor een IPS of AMVA scherm, de response tijd is daar iets hoger maar je krijgt een veel betere weergave ervoor terug.. Ik zou me geen zorgen maken.

edit: welke heb je gekocht?

Laatst bewerkt: 30 mei 2014
  13. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
  14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    En tevreden??

15. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik wil meerdere apparaten bekabeld aansluiten via LAN. Hoe moet ik dat doen. Ik kan 1 LAN kabel naar mn woonkamer trekken achter mn TV en vanuit daar wil ik mn consoles en PC bekabelen.

Werkt dat met een hub/splitter/wat? En krijgen ze dan niet allemaal zelfde IP adres

met zoiets?

http://www.allekabels.nl/internet-switch-hub/184/1169124/internet-switch-hub-5-poorts.html

Of iemand zegt me een goedkoper router te nemen, wifi op mn modem uit, router in dmz in modem en die router in mn woonkamer en vanaf daar alles te doen. Dat kost ongeveer hetzelfde als een hub, maar dan heb ik mn wifi ook in mn woonkamer. Werkt dit goed? Waar moet ik op letten?

Laatst bewerkt: 2 jun 2014
  16. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Een switch is inderdaad de makkelijkste oplossing. Het is gewoon een kwestie van de kabels aansluiten en je hoeft er verder niks voor te configureren. Je kan alle apparaten tegelijk gebruiken want ze krijgen allemaal een apart IP adres van je router.

Ik heb zelf een tweede router gebruikt omdat ik een extra Wifi punt wilde hebben. Het is niet moeilijk, maar daarvoor moet je wel wat configureren.

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon een goedkope switch kopen werkt goed genoeg. Wil je daarnaast ook nog meer WiFi bereik hebben, zou ik nog eerder een extra access point kopen die je ook met draad op de switch aansluit. Een extra router in je netwerk is altijd vragen om ellende.

18. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat is echt onzin als je weet waar je mee bezig bent. Ik heb al mijn apparatuur via Wifi aangesloten op een tweede router en haal overal de maximale snelheid van mijn internet verbinding. Alles wat met NAT van doen heeft is Open.

19. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hehe en dat weet ik niet. Maar dat extra WIFI punt midden in mn woonkamer ben ik wel fan van. Mn router/modem staat nu in mn meterkast namelijk. Nu is mn flat niet zo groot maar mn wifi is wel erg traag. Met kabel 60mbps, wifi hoogstens 15

20. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Ik wil beetje gameplay gaan opnemen.
    Nu heb ik gelezen dat je het best een harde schijf kan hebben die minimaal een RPM heeft van 7200.
    Mijn huidige harde schijf zit hier niet aan en ik ben ook niet echt tevreden met de kwaliteit van de video.
    Als ik nu een nieuwe koop hoef ik dan alleen m'n games enzo naar die schijf te verplaatsen of moet ik alles van Windows tot games overzetten om beter resultaat te krijgen?
    Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?

Deel Deze Pagina