Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    tja dat stukje muur ziet er wel heel goed uit zeg!

je kunt het ook allemaal zo goed vergelijken!!

wat een malloot degene die dit heeft gemaakt zeg.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wel strak die muur op de PC hoor.

Imo is dit gewoon 1 plaatje van een platvorm en daarna in 5en gedeeld...

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ze hebben ook een keer 360 vs PS3 gedaan (paar jaar terug van andere game) en toen bleek het gewoon 2 keer de PS3 te zijn. :+

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Hahaha als dit serieus is is het eigenlijk nog mooier :+

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als het serieus is dan is er geen verschil tussen X360 en X1 :+

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Forza Horizon 2 deze herfst dus naar de XOne en X360. Hoop dus niet dat de X360 versie de XOne versie tegenhoud. Verplaatst je focus naar de Xone, op deze manier blijven we nu gewoon hangen door al die cross-gen games.

7. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij wordt de game ontwikkeld door 2 studio's, 1 maakt de x1 versie en de andere de 360.

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Wat ik juist goed vind om te zien dat MS deze generatie niet gelijk de 360 dropt en ook dat developers dat niet doen, dat zal voorlopig ook niet veranderen denk ik. Want de 360 was dan ook wel een extreem succes voor MS vooral bij geleken de eerste Xbox. De Xbox One moet zich nog bewijzen.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind dit best een goede keuze. Twee studio's en ook twee totaal andere engines. Dus beide zullen elkaar niet echt in de weg zitten. En je hebt sales voor beide consoles.

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat is absoluut goed nieuws. Zijn er eigenlijk al andere games geweest met een soortgelijke aanpak?

11. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Hoe bedoel je? Ik heb beide versies gezien en krijg nou niet het idee dat er dingen uit de XBOX-One versie zijn gehaald namelijk. De PS4 oogt wat frisser en wat beter. Voor de rest zijn ze, zover ik kan zien, echt identiek. Heb tot nu toe geen ENKELE game gezien die zoveel beter oogt op de PS4 of op de One.

Maak je niet druk :) Ubisoft is momenteel meer met Sony bezig dan met Microsoft. Zal me niks verbazen dat we in de toekomst games gaan zien die er beter uitzien op de andere console vanwege bepaalde afspraken met Microsoft/Sony :+ ... of klinkt dit nu heel vaag?

Hopelijk. Toch blijft het jammer dat er zoveel games nog uitkomen op de oude-generatie. Zodra de focus naar de nieuwe generatie gaat zullen de games, hopelijk, beter gaan worden.

12. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Er waren wat effecten die miste op de One versie en de PS4 versie loopt smoother. Ach Watch Dogs is ook geen game waarbij een groot verschil zichtbaar kan zijn.

13. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Zoals? Maak je mij nu wel even nieuwsgierig naar. :)

14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    paar pagina's terug staat de vs van Digital Foundry :)

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je hebt dan ook natuurlijk 2x kosten voor het ontwerpen van een game. Snap daarom heel goed dat ze meestal niet deze weg kiezen. Imo een goede keuze om het op deze manier te doen. Vaak zie je toch ports in een bepaalde manier of zie je juist dat de game voor de krachtigere console iets wat beperkt is. Nu kun je voor beide in principe het maximale er uit halen.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat begrijp ik idd heel goed en logisch dat we het ook niet vaak zien. MS kan het misschien gewoon meer veroorloven qua geld. :)
    Ik denk wel dat de 360 versie qua content minder gaat zijn. Die versie gebruikt nog de oude FH 1 engine en ik zie daar niet opeens volledig weer systeem inzitten bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt: 3 jun 2014
  17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Forza 5 engine is ook gewoon een upgrade van de Horizon/Forza 4 engine. Is gewoon interne tech dus er zitten veel onderdelen in de engine die overeenkomen.

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Lol... want de langverwachte FM5 had een weer systeem? ;) Dus om nou te doen of de 360 niks meer aan kan is ook onzin, er is momenteel volgens mij niks op de next-gen wat bijvoorbeeld maar een beetje in de buurt komt van GTA qua dynamiek (met al zijn weer types!).

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Vind t wel baas dar 9jr na uitgave de 360 nog een exclusive krijgt

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat bedoel ik toch ook niet. De 360 versie zal niet extreem veel verschillen denk ik ten opzichte van het eerste deel. Engine of niet de max van de 360 hadden ze vorige keer wel gehaald. Next gen versie en engine heeft natuurlijk meer ruimte om te verbeteren. Zoals een weer systeem.

Deel Deze Pagina