1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken/TV] A Song of Ice and Fire | A Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door oeloeimanu, 20 apr 2012.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Maar als stoneheart nog komt waarom gooien ze dan biter van Brienne naar Arya's verhaallijn.

    Dat gevecht was de inleiding naar stoneheart, hoe gaan ze brienne nu dan bij de brotherhood terecht laten komen?

    Ik vrees dat ze er echt een potje van maken en alle fantasie overboord gaat
     
  2. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Die scene met biter en Brienne was een van mijn favorieten uit FFC :eek:
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Van mij ook, was echt een heftig hoofdstuk. Vond het in de serie echt een flutscene met Arya, gemiste kans en onnodige verandering
     
  4. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat de hound Brienne ofzo tegenkomt komende aflevering en dat Arya vlucht.
     
  5. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Het was gewoon compleet random en onbedoeld komisch. Alsof ze vergeten waren wat er echt met The Hound gebeurde in dat cafe en dat er even tussendoor gemoffeld hebben.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Dat ze elkaar te lijf gaan gaan omdat brienne arya wil redden , arya vlucht , de hound voor dood word achter gelaten en de brotherhood gewonde brienne en pod meeneemt of tussen beide komt?

    Interessante theorie, zou t geweldig vinden want dan komt alles weer op t juiste spoor
     
  7. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets ja, want Brienne is als het goed is ook onderweg naar de Vale.
     
  8. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Huh, dat klinkt eigenlijk best goed. Bedenk me ook net dat -de actrice van- Brienne in één van de previews voor het seizoen vertelde dat ze een oor moest afbijten (waarna ze maniakaal lachte). Ik ging er toen vanuit dat het om Rorge of Biter zou gaan, maar misschien is het dan van de Hound? Brienne versus The Hound zal best een leuk gevecht zijn, vooral omdat de meeste mensen ze waarschijnlijk allebei niet willen zien sterven.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    En dat gebeurt dan ook niet maar dan laten ze het wel net lijken of de hound het niet overleeft, Arya vlucht naar Braavos want wil niet weer bij de brotherhood terecht komen en zo komt Brienne bij stoneheart terecht

    vind het een prima theorie en het zou een hoop van wat ik op dit moment minder aan de serie vind goed maken

    Vraag me dan nog wel af waarom Grey worm en Missandei zoveel aandacht krijgen en waarom we Hisdar nog maar 1 keer gezien hebben

    wat coldhands betreft is dat wel een goed punt idd, maar zijn we als boeklezers er nog niet vrij zeker van dat het stiekem Benjen is?

    zou wel vet zijn als ze dat nu in de serie laten zien, is er ook iets waar de serie voor loopt op de boeken :+

    als je dan zo alsnog coldhands krijgen en als die brienne stoneheart theorie ook een beetje klopt en Arya alsnog naar Braavos vertrekt is het wat mij betreft goed, die pratende deur mis ik niet echt maar noemde ik alleen als extra voorbeeldje van 'fantasy' element wat ze weglaten in de serie
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2014
  10. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de preview te zien lijkt het erop dat brienne inderdaad hound tegenkomt. Ieder geval de schouder die je ziet lijkt op haar armor.
     
  11. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Over de laatste aflevering S04E09:
    Nog geen Stannis :eek: Ik had echt nog niet verwacht dat de aflevering over was toen het eindigde. En Pyp en Grenn zijn dood nu in de serie, die leven beide nog in de boeken.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Vond het een goeie afsluiter. Mooi dat het zo uitpakte met the Hound en Brienne en dat de verhaallijnen toch weer redelijk op de rails komen zo.

    Enige wat ik wel echt jammer en echt minder vond is dat er totaal geen confrontatie was tussen Jamie en Tyrion en dat ze weer een heel belangrijk moment (met Tywin en Tyrion) net een beetje anders doen.

    Het ging alleen maar over Shae.. En ik miste 'Wherever whores go' heel erg. Net als met 'Only Cat' laten ze net dat stukje dialoog weg wat die scene in de boeken zo goed maakte , ze doen het weer net even anders.
     
  13. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    En waar is het hele verhaal over Tysha dan? Dat geeft het personage Tyrion en de relatie met Jaime zoveel meer dynamiek he. Wel jammer.
     
  14. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik ook raar, dat lijken ze gewoon helemaal uit de serie te hebben gelaten?

    Net als de baby van Mance Raider trouwens? Die ook een redelijk groot aandeel in het verhaal gaat krijgen?
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Even een vraagje over een personage waar ik op internet steeds over lees, uit dit TV seizoen/boek:
    Wie is Lady Stoneheart??? Ik hoor zoveel over haar en de haat tegen HBO dat ze niet in de laatste aflevering zat, vandaar de teleurstelling van veel boekfans.
     
  16. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Dat wil je niet weten ;)
     
  17. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    Het zou ook nog kunnen dat ze er volgend seizoen gewoon wel in zit.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ken je mij zeker nog niet? :+

    Laat maar komen in een tag!!! :9
     
  19. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    Zij dus:
    [​IMG]
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nu snap ik ook waarom de boek fans zo kwaad zijn. Even de wiki gelezen, dat zou echt een mega seizoensopener voor volgend jaar kunnen worden. :x
     

Deel Deze Pagina