Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Global Illumination geloof ik. Het kwam erop neer dat schaduwen en overdag mooier uit zagen ofzo. Ik weet het niet precies meer, maar de X1 versie is inderdaad mooi genoeg. Ik ben het met je eens dat de verschillen in games tot nu toe echt niet extreem veel beter ogen op een console dan de andere.

Hopelijk krijgen we sneeuw in Forza Horizon 2. Maar ook storm, onweer, dag/nacht systeem, maar dat zat in FH al dus hier ongetwijfeld ook.

Laatst bewerkt: 3 jun 2014
  2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Wat bedoel je dan wel? Het is niet zo dat de next gen momenteel echt spierballen laat zien... Ik bedoel wat is er zo next-gen aan FM5? Schade is zeer matig (Dirt/Grid deed het al beter!), geen weertypes (ik kan mij op de oude 360 zat spellen herinneren wel met weertypes zelfs simulatiespellen)... En als Playground games vorige keer al op de max zat met FH op de 360 dan doen ze toch iets verkeerd, begrijp me niet verkeerd het zag er goed uit maar voor een open wereld game waar je dus niet eens uit de auto kan dan heeft Rockstar het dus wel even een stukje beter gedaan. Ligt dus aan de developer...

Al met al misschien komt het gewoon omdat ik nog totaal niet onder de indruk van de next-gen en ben blij dat ze nog niet de 360 gedumpt hebben. Ik hoop dat de E3 daar verandering in kan brengen.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zoals ik zeg.
    Ik zie de FM5 engine en de Xbox One eerder de stap maken naar het weersysteem dan de oude engine en 360 versie.

4. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    We zullen wel zien.

5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Die hebben ze ondertussen weer aangepast. Blijkt dat de effecten er wel inzitten maar minder zichtbaar zijn ;) Maakt wel een verschil met : ".. simply not present on the XBOX One version of the game" toch?

Wat me wel opvalt is dat ( en ik gebruik Ghosts even ) dat de PS4 versie donkerder oogt als de XBOX-One versie. Datzelfde verschil zagen we al op de 360 en PS3.

Als ik aan andere personen vraag wat het echte verschil tussen Watch-Dogs PS4 en XBOX One is zegt 90% dat er geen verschil is. Behalve dat de XBOX-One versie verschrikkelijk licht is i.t.t de PS4 versie. Hierdoor vallen enkele effecten ook compleet weg. Bij sommige games was die extra brightness fijn ... maar niet bij alles ;)

6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Oh ik zie het inderdaad, het is nu veranderd naar "We've looked over our completed assets and it's clear that AO is present but often very difficult to notice on Xbox One"

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Wat apart. Dus het zit er toch in, maar waarom zo moeilijk zichtbaar dan?

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb vanavond de Xbox One versie van Watch Dogs gespeeld. En ja, ik zie verschil met de PS4 versie. In het eerste gedeelte valt het wel mee, maar zodra je in de stad terecht komt, dan is het erg merkbaar. Game oogt minder strak / oogt karteliger. Rond de auto's, gebouwen en andere voorwerpen is het erg zichtbaar. PS4 oogt strakker en rustiger. PS4 lijkt ook wat stabieler te lopen. Had regelmatig last van een tik op de Xbox One, die had ik op de PS4 niet. Daarnaast lijkt de Xbox One een aantal effecten te missen / of ze zijn minder sterk. Zijn het gamebreakers? Ligt aan de persoon zelf, maar als je de keuze hebt, dan is de PS4 the way to go.

9. capcom23

capcom23 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel grappig dat Microsoft geroepen heeft dat Xbox One geen succes is omdat de Xbox 360 ZOOO succesvol is. Wat een goede excuus. De xbox 360 was direct succes omdat het een goede gamesysteem is/was en nu nog steeds. ALles wat Xbox One momenteel nog niet is eigenlijk en inderdaad ze mogen eerst bewijzen, maar leuk dat ze zo'n domme opmerking maken tja zo kan ik het ook met mijn voorgaande uitgebrachte system. Moest er keihard om lachen iig

10. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Ik heb beide gezien bij vrienden maatje heeft hem op de ps4 andere one, ik kan mij niet vinden in de verschillen zoals jij ze aangeeft, kartels en dergelijke is identiek aan elkaar, enige waar misschien verschil in zit zou de effecten kunnen zijn en zelfs dat is nauwelijks zichtbaar.

Duidelijk verschil zie je met ghost, maar met watch Dogs nee.

11. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Hebben ze dat echt geroepen? 8) Waardeloos excuus als dat klopt idd...

12. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja zoiets. Niet per se geen succes. Maar ze zeiden de 360 owners zijn nog te blij met hun 360 en willen daarom niet de overstap maken nog

13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ah oké, meer dus zoeken naar een goede (in dit geval eigenlijk slechte) reden om het als het ware te verdoezelen dat het gewoon de 360 nooit niet kan evenaren.

14. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Dat hebben ze al gedaan ;) De one verkoopt 60% meer dan de 360 dat deed in zijn tijd.

15. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Mmh wel raar vooral omdat hij maar in een beperkt aantal landen te koop is... zijn er exacte cijfers van deze verkopen vs de 360? Of is het gewoon een marketing technisch verhaaltje van MS? Het lijkt mij nogal sterk maar wie weet.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee de Xbox One verkoopt een stuk meer dan de 360. Niet zo gek ook eigenlijk. Gaming is gewoon groter geworden in de laatste 9 jaar. In de eerste 2 maanden zat de One al op 3 miljoen en de 360 had toen 1.5 miljoen. One zit nu op 4.5 miljoen en de 360 zat op 4.5 miljoen na pas 12 of 13 maanden. Maar ja was gewoon een domme opmerking van Mehdi

17. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Thanks voor de toelichting. :thumbs: Maar als ik het ook teruglees over de 360 dan waren daar flinke voorraad problemen toen hij net uitkwam dus zo moeilijk is dat ook weer niet te overtreffen.

The Xbox 360 began production only 69 days before launch. As a result, Microsoft was not able to supply enough systems to meet initial consumer demand in Europe or North America. Many potential customers were not able to purchase a console at launch. Forty thousand units appeared on eBay during the initial week of release; this was 10% of the total supply. By year's end, Microsoft had shipped 1.4 million units, including 900,000 in North America, 500,000 in Europe, and 100,000 in Japan.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Klopt maar dat was redelijk snel wel goed. Niet zoals je nu ziet met de PS4.
    Ik heb hem ongeveer 2 of 3 weken na de launch gekocht en kon hem toen gewoon uit de winkel halen en hadden ze hem op voorraad. :)

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja ik had hem volgens mij ook al snel in huis de 360 maar is al zolang geleden (9 jaar dus poeh) kan er weinig over herinneren haha, alleen dat hij wit was en dat ik daarna een Elite had en nu een Slim. :9

Ik denk ook dat het bij Sony komt omdat het niet echt goed gaat bij Sony financieel gezien dan. Ik weet niet of het er echt mee te maken heeft maar ik had ook gelezen dat ze op elke PS4 (60 dollar) verlies maken, ik weet niet of het dan slim is om teveel voorraad te hebben. Hoewel ze uiteindelijk toch wel gaan verkopen denk ik.

20. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ze maken sindskort weer winst op de PS4 app.

http://www.nu.nl/tech/3783761/sony-maakt-winst-verkoop-playstation-4.html

Er is gewoon onwijs veel vraag naar de PS4, dit is nog steeds zo, de dingen blijven maar uitverkocht.
    Console staat nu ook op bijna 8 miljoen keer verkocht, en dat voor een console die slecht leverbaar is...

Deel Deze Pagina