[PC] Hearthstone: Heroes of Warcraft. Cardgame gemaakt door Blizzard

Discussie in 'Games' gestart door Le Lastpak, 24 jan 2014.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja er zijn twee budget decks als uitzondering die het heel goed doen. Alhoewel, "budget deck" hoeveel epic's zitten erin? En één legendary is al best duur. Niemand speelt 2.000 ranked potjes voor genoeg gold voor de arena, het duurt gewoon te lang. Om in de arena te komen heb je gewoon harde cash nodig. En de arena is imo het leukste van hearthstone!. En als je niet in de arena wil komen dan heb je dus de ranked play over maar reken maar niet dat vanaf rank 15 gespeeld word tegen el cheapo basis kaarten!

Zoo decks geven veel wins maar zijn behoorlijk hersendood imo

Laatst bewerkt: 7 jun 2014
  2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hoe kom je erbij dat je voor arena cash nodig hebt? 150 gold kost een arena run. En in iedere run win ik zeker 150 gold. Arena is voor mij vanaf het begin af aan gratis geweest...

En hoezo 2000 ranked potjes? Je kirjg iedere dag een quest voor minimaal 40 gold. Maar in arena moet je gewoon makkelijk een aantal wins kunnen pakken en daarmee 150 gold terug verdienen.

En er zijn ook andere budget decks die makkelijk rank 1 halen. Decks zonder legendaries of maar met 1. Iedereen kan zulk soort decks maken. En dan heb ik het niet over basic kaarten, maar en zijn heel veel goede decks te maken met basic, commons en rares. Er zijn zelf toernooien met alleen budget decks en die decks zijn goed genoeg om ranked mee te spelen. Ik zeg niet dat ze het beste zijn (op een paar na), maar zullen zeker genoeg wins voor je halen.

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Jij wint iedere run 150 gold, maar de meeste winnen dat niet hoor. En je krijgt maar één nieuwe quest per dag. Dan heb je dus je 40 of in het beste geval 60 gold en waar haal je de rest dan van? Door heel veel ranked play (en dan moet je alles dus winnen) of door een ticket te kopen. Eigenlijk zou ik deze discussie moeten voeren iemand die niet 80 euro heeft uitgegeven aan dit spel maar bijvoorbeeld maximaal 10.

Ik lees vaker (Nederlandse en Engelse websites) dat Hearthstone een pay to win is. Niet zo erg als andere pay to win games maar 't is het wel. Ik snap wat je bedoelt hoor maar als je ook wilt winnen dan moet je wel kaarten bemachtigen buiten de kaarten waarmee je het spel begint.

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Meeste mensen winnen gemiddeld 2-3 games per arena run......
    KUTzooi, en weer 1 win en 3 loses -_-" argh, en in de nieuwe run sta ik alweer 1-2 ;/

Laatst bewerkt: 7 jun 2014
  5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zijn ook questen van 100 gold. Verder kun je iedere dag 100 gold halen door 30 wins te halen. Iedere dag dus minimaal 140 gold.

Verder schrijven veel mensen die slecht in de game zijn dat het pay2win is. De game is veel te veel luck based waardoor het regelmatig niet uit maakt hoe duur je deck is. een Zoo deck van nog geen 1500 dust haal je MAKKELIJK rank 1/ legendary. Zegt dus genoeg over pay2win. Vorig seizoen won Hunter zowat alles een deck van ongeveer 3000 dust. En iedereen kan aan legendaries komen. Al kies je voor 3 classes en dienchant alle andere kaarten. Of disenchant alle golden kaarten die je krijgt. Het moet vrij eenvoudig zijn om 2/3 legedaries per maand te craften.

Je kunt nu ook een heel sterk Midrange Shaman deck maken die vrij goedkoop is. Eventueel 1 Doomhammer er in. Zolang je deck een goede synergy heeft kan het goedkope kaarten een heel eind komen. Zolang je geen control wilt spelen zijn er talloze goede en goedkope decks. Als je wilt kan ik best wel wat decklists voor wat classes posten. Eventueel maak je zelf een deck en kunnen we jou helpen het verbeteren ervan. Maar zolang je aan Mage vast wilt houden zul je het best moeilijk blijven hebben rond rank 10-15.

Ik haal blind wel 6 wins. Em dat is puur alleen door de class en die kaarten die ik pak. Soms moet ik ook gewoon lachen om tegenstanders. Die hebben gewoon geen idee hoe arena en de game werkt.

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik zal hier binnenkort wel weer eens een deck posten :).. Btw ik speel dit spel heel veel en quests van 100 zijn zeldzaam! Ik wrijf al in mijn handen als ik er één van 60 heb, meesten zijn 40.

Laatst bewerkt: 8 jun 2014
  7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat ik een goed deck had eerste game meteen een lose, wat is hier dan niet goed aan?
    Onder de twilight drake:
    explosive shot, frostwolf warlord, auctioneer, rhino, ogre, priesteress of elune, stormwind champ

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    In mij ogen te veel kleine drops. In arena wil je meer turn 6+ drops hebnen aan grotere beesten. Nu hen je amper grote drops. Je wilt rush spelen, maar in arena gaat dat niet goed.

Daarnaast is Hunter slecht in arena. Welke andere classes kon je kiezen! Hunter is mijn last pick is zal ik NOOIT spelen in arena. Je hebt altijd de keuze om 2 minder slechte te spelen.

Probeer volgende keer minder 2 mana drops te pakken. Nunheb je er veel te veel. Gebruik verder een tier list om te kijken welke kaarten goed zijn.. Of gebruik je die al?

Nu heb je een Houndmaster en een Protector, maar eigenlijk alleen een Ogre om die late game op te spelen.

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ah thanks, ik heb btw wel nagedacht over wat je hebt gezegd wellicht is het minder pay to win dan ik denk en moet ik gewoon een aantal dingen echt veranderen aan mijn kaart keuze etc.

Ik heb in elk geval 3-3 gespeeld met dit deck. Net ook weer dik verloren. Dat mijn kant leeg is en de enemy echt 5 minions heeft waarvan 2 heavy drops.
    Maarja ik weet niet hoeveel heavy's ik moet doen ik verloor na een tijdje ook veel omdat ik te weinig 2-3 drops had.

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    nieuw deck, mage van wat ik heb gelezen de beste class maar heb ik ook de juiste picks gedaan? Ik heb steeds als 't kon fireball gekozen, flamestrike kon ik 1 keer kiezen dus gekozen.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het blijft moeilijk om te zeggen of je de goede keuzes hebt gemaakt want ik weet niet welke andere kaarten er hebben gelegen. Mage is iig goed. Samen met Paladin is dat keuze no1.

Ik zie helaas geen Water Elementals. Die zijn exht goed. Verder wil je wat meer Fireballs vinden en 2-3 flamestike. Je hebt helaas weinig removal, maar wat ik al zeg: soms krijg je die keuze niet eens.

Wat ik altijd doe is de tier lijst ban AntiGrav1 erbij pakken. Voor de eerste 20 kaarten pak ik vrijwel altijd de beste die op de lijst aangegeven staat voor die class. Daarna let ik pas een beetje op mana curve zodat ik wat early drops heb, maar zeker geen slechte early drops.

Ik probeer 'below average' ook echt als minimum te houden en probeer zelfs daar geen picks in te maken. Met de classes die ik veel in arena speel ken ik de lijst voor 80% uit mijn hoofd en dat scheelt weer tijd met picks maken.

Probeer de lijst er eens bij te gebruiken als je een deck maakt. In het begin heeft mij dit enorm geholpen!

https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AifXEOqTcGcLdFVvWk1GRjVJTHJUaTVLcGViR1RRTFE&gid=15

Probeer ook de tips te lezen die er over de classes staan!

Hogger en Faceless zijn goede kaarten. Probeer de Faceless optimaal te gebruiken.

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    En wat is jouw definitie van de beste kaart? Is dat de beste volgens AntiGrav zijn overzicht? Of de beste in de zin van (beste 2 drop) , wat als je kan kiezen tussen een goede 2 drop en een 7 drop?

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat moet je inschatten en dan ook naar je mana curve kiijken. Ik draw liever een Sea Giant dan Dark Iron Dwarf bv. Maar de situatie kan voorkomen dat de andere kaart beter is. Sea Giant is dan ook een slecht voorbeeld omdat die niet echt in de mana curve past.

Als de 2 en 7 mana in dezelfde schaal vallen moet je zelf de afweging maken. Valt de ene in een hogere dan de andere moet je nog steeds de afweging maken, maar is de keuze minder moelijk. Als ik alleen maar spells draft moet je soms een minder keuze pakken over nog een spell.

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    helaas ik begin meteen met een lose :mad:
    Ik probeer zo goed mogelijk te ruilen maar toch, voor ik het wist had de tegenstander weer meer minions op 't bord dan ik. En ik focus op bord clear.

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk teveel 5jes mja :/

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Beetje matige picks als ik eerlijk ben.

Matige picks:
    Sunfury Protector
    Wolfrider
    Ancient Brewmaster
    Ogre Magi (je hebt te weinig spells)
    Darkscale Healer

Slechte picks:
    Savage Roar
    Tauren Warrior (nooit pakken)
    Gurubashi Berserker (je hebt zelf geen activatie)
    War Golem

Dat zijn toch 9 kaarten die je niet had willen hebben. Daarnaast is het nog niet je complete deck zo te zien want ik kom niet aan 30 kaarten iets wat zo kan betekenen dat 1/3 van je deck uit slechte kaarten bestaat. Grote kans dus dat je hier niet veel mee gaan winnen.

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    War Golem is niet zo slecht in Arena. Kies het bijna nooit maar wanneer ik een late game drop nodig heb neem ik graag War Golem. Kies eerder Boulderfist Ogre maar War Golem is ook prima.

18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is wolfrider geen aanrader? ik dacht dat hij sterk was vanwege meteen 3 damage?

19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Whaha wat een schande, zelfs met 3 legendarys speel ik 1-3 :mad:...... De tegenstander heeft steeds mijn bord schoon, iets dat mij omgekeerd niet lukt ;/

20. tim91

tim91 Legendary

Leuk Bevonden:
    170

Mijn eerste vraag is, waarom zoveel minions? Je hebt 2 spel cards en een hele hoop aan minions, ook zijn ze bijna allemaal 4+ mana.

Legendaries zeggen echt niks als je ze niet goed weet te gebruiken. ;)

Deel Deze Pagina