Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Zit er toevallig iemand unauthorized op je netwerk die download? Heb je Bittorrent aanstaan qua seeding? Wellicht gebruikers in huis die downloaden of uploaden? Een back-up die draaid of een virusscanner die alles naar beneden trekt?

Heb je misschien een andere router om te testen?

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet dat ik weer dat er iemand anders opzit. Heb wel een paar dagen geleden met wifi wachtwoord vervangen maar dat heeft niks geholpen. Torrents staan ook uit en met de virus scanners is ook niks mis. Heb niet een andere router om zo te testen.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    wie is je provider en wat voor modem heb je?

als het Ziggo is en je zo'n Ubee hebt (wat een kut ding, ik wil weer een cisco) moet je de firewall in de router eens helemaal uitzetten. Die kneep bij mij op vreemde momenten ook van alles af

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb geen Ziggo. Maar zal eens kijken. Kan dat geen kwaad btw?

5. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Zouden jullie mij misschien op weg kunnen helpen naar het volgende...

Ik ben op zoek naar een nieuwe interne harddisk voor mijn laptop. Hierbij wil ik minimaal 500GB en moet het een goede performance afleveren. Verder vind ik het erg belangrijk dat ie stil is!

Mijn budget ligt rond de 50 euro. Hopelijk weten jullie iets :).

Dank

6. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Hier heb je 11 HDD's die aan je eisen vodoen:
    http://tweakers.net/categorie/50/in...CkrCwxR8kqWsnQwtBIKRYobGhqjNBtboSk19AUrLO2FgA

Persoonlijk zou ik gaan voor een SSD als je meer performance wilt, maar hier betaal je meer voor per Gb

7. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Dank je wel! Zou je me toevallig kunnen vertellen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van één van die harddisks. Het zijn er nogal wat :+. Of is er amper verschil tussen die gegeven harddisks?

8. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Nauwlijks verschil. Persoonlijk zou WD mijn voorkeur hebben en daarna Hitachi. (Dit is puur eigen gevoel!!!!)

9. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb een nieuwe desktop gekocht, en heb daar een nieuwe muis voor gekocht. Als ik namelijk het draadloze toetsenbord en muis die ik normaal op mijn laptop gebruik (en daar overigens gewoon goed werkt) op mijn desktop aansluit, dan gaat die muis heel erg schokken. Dus, gisteren een nieuw setje draadloze muis + toetsenbord gekocht en deze heb ik net aangesloten. Toetsenbord werkt perfect, muis reageert helemaal niet. Again, op de laptop doen ook deze het gewoon naar behoren.

Daarna (waarschijnlijk ongerelateerd) begon de monitor van de desktop blijvend te flikkeren. Even beeld, zwart scherm, weer even kort beeld, zwart scherm, etc. Ook tijdens het opstarten deed het beeld wat raar. Monitor is sinds gisteren aangesloten met DualPort. Maar, mijn vriendin zei net dat afgelopen woensdag ook een keer gebeurde (twee keer geflikkerd, niet blijvend) en toen was de boel nog aangesloten met DVI.

Ik ga zo even de monitoren van mijn laptop en desktop omwisselen om te kijken wat er gebeurd (bezorger van de monitoren pleurde vorige week de doos neer alsof dat er knuffels in zaten...). Ben zelf bang dat er iets niet klopt met de desktop zelf. Iemand op basis van bovenstaande een idee wat hier aan de hand kan zijn? Zowel mbt de muizen die het niet doen en het continu flikkerende scherm.

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Andere USB poorten ook al geprobeerd voor die muis? Misschien een USB3 poort als je die hebt in plaats van USB2 (of andersom), of een USB poort op de behuizing in plaats van een direct op het moederbord.

11. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Heb inderdaad meerdere USB poorten geprobeerd. Bij alle poorten aan de achterkant van de desktop hetzelfde effect. Nu zit reciever aan de voorkant in een USB poort, en nu wordt de muis wel gepakt. Daar ga ik een andere keer iets anders voor verzinnen (de poorten vooraan zitten onder een klepje, nu moet dat klepje continu open blijven staan (waardoor de andere niet gebruikte USB poorten e.d. stof vangen) voor alleen maar dat adaptertje), maar voor nu is het even gefixt.

Dat met het flikkerende scherm snap ik helemaal niks meer van. Heb drie schermen paar keer van pc gewisseld (laptop, desktop) en ook wat andere type kabeltjes gebruikt (DP, VGA, ...). Probleem niet kunnen vaststellen en nu vertoont ook de 'originele opzet' waar de problemen mee begonnen geen rare dingen meer. Voorlopig even gefixt dus, maar geen idee hoe.

Laatst bewerkt: 30 mei 2014
  12. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.605
    Sinds een paar dagen is mijn HP Photosmart 6510 printer naar mijn idee niet meer correct verbonden met het (ziggo)modem om draadloos te kunnen printen.
    Hij heeft voorheen altijd goed gewerkt.
    Op mijn printer zelf staat dat hij een perfecte verbinding heeft met het netwerk waar ik ook op zit met mijn laptop.
    We hebben een aantal laptops in huis en de printer geeft bij elke printopdracht, op welke laptop dan ook, een fout aan (op de laptop).
    Printer overnieuw installeren helpt niet. Bij het installatieproces volg je de wireless installatie, hierbij kan hij de printer ook niet vinden. Terwijl de printer zelf zegt dat hij goed verbonden is met het netwerk, etc.
    Wanneer ik mijn laptop met mijn printer via een USB kabel verbind, neemt hij niet elke printopdracht aan en heeft hij het moeilijk.
    Iemand misschien een idee? :)

13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Pff, laptop opstarten; geen beeld. Wel geluid en alles. Scherm lijkt me niet kapot. Godverrrr

Heb een Asus N56VJ-S4149H

Laatst bewerkt: 11 jun 2014
  14. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Ik heb het volgende probleem.
    M'n pc (Core i5 4gb ddr:cool: op W7pro is zooooo traag, niks loopt meer.
    Bij taakbeheer zie ik de processor op 25-30% draaien, maar het geheugen is maximaal in gebruik. Een virus scanner (McAfee livesafe) vind verder geen troep op m'n pc. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

15. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Check even in taakbeheer je processen en sorteer op geheugengebruik. Welke processen gebruiken het meeste geheugen?

16. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Laptop even aangesloten met een monitor en daar wel beeld mee. Scherm dus kapot. Hopelijk dekt de garantie het. Er heeft vast wel iemand ervaring mee :+

Asus stuurt me nog een mailtje en dan komt het hopelijk goed.

17. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Gevonden, WMP gebruikte 2gb aan geheugen voor delen over het netwerk, uitgezet in msconfig en alles loopt weer als een zonnetje.

18. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    En nu heeft mijn PC problemen met games, nou leuk hoor 8)

Dikke framedrops die hij normaal nooit heeft.

19. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb net AC Black Flag geinstalleerd en probeerde 'm op te starten maar ik kreeg een foutmelding: 0xc00007b. Na wat gegoogle blijkt dat dit waarschijnlijk een gevalletje "mixing up a 32bit environment with 64bit one" is. Ik lees online wat suggesties om dit op te lossen, zoals het opnieuw installeren van NET framework, opnieuw installeren van het programma (AC in dit geval dus), het programma uitvoeren als admin, windows updates, pc opnieuw opstarten, Visuals C++ opnieuw installeren, etc.

Tot dusverre nog geen resultaat. Heb AC paar keer opnieuw geinstalleerd maar dat had geen zin. Hetzelfde geld voor windows updates (er stonden er een paar klaar die nu zijn geinstalleerd), chkdsk commands en pc opnieuw opstarten.

Mbt. NET framework: Ik heb versie 4.5.1 gedownload maar krijg de melding "NET Framework 4.5 en deze update zijn al geïnstalleerd op uw computer" en moet dan de installer afsluiten. Ook zie ik onder programma's NET framework nergens staan. Iemand enige suggestie hoe ik dit dan toch opnieuw kan installeren?

Verder zie ik dat zowel Microsoft Visuals C++ 2010 x64 en x84, als 2012 x64 en x84 geinstalleerd zijn op de pc. Kan dat een oorzaak zijn, aangezien er dan zowel 32 als 64 bit spul op staat, of boeit dat niet zo?

De pc is 64bit en nog min of meer zoals 'ie hier een tijdje geleden is aangeleverd. Heb het tot dusverre alleen nog maar voor studie gebruikt ivm drukte. Kan iemand hier iets mee?

20. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Heb uiteindelijk nog het e.e.a. geprobeerd maar de foutmelding bleef terugkomen. Gefixt door uiteindelijk het hele systeem te herstellen. Refresh was niet voldoende maar een hele reset wel. Vreemd dat dit zo moest aangezien de pc nog min of meer zo was als ik dat ik 'm binnen kreeg... Zou niet moeten mogen. Maar anyway; fixed! :b:

Deel Deze Pagina